AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Skrevet 19. mars 2019 Noen som har tips? Anonymkode: f17e3...dc4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #2 Skrevet 20. mars 2019 Vi pleier å ha full "blast" på vårt anlegg og alt av grønt vokser som f''n hele tiden. Tror du må vanne bedre plantene dine eller putte dem et sted hvor sola skinner. Anonymkode: e010d...49e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #3 Skrevet 20. mars 2019 Div Kaktus og Smaragdplante er de eneste som har overlevd de 5 årene vi har bodd i vårt hus. Orkide kan også stå en stund, men de har jo uansett begrenset blomstringstid, bladene står forøvrig fint lenge. Det meste annet kreperer før det er gått en uke. Men skal sies det er mye jeg ikke har prøvd også da, men mister jo litt motet når man stadig opplever at plantene dør i løpet av kort tid. Anonymkode: 3f36f...ddd
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #4 Skrevet 20. mars 2019 Hvorfor dør de? Kanskje du må ha en luftfukter? Eller sikte deg inn på planter som tåler tørr luft, men de vil gjerne ha mer sol. Anonymkode: 9d6e8...415
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #6 Skrevet 20. mars 2019 Monstera, novemberkaktus, gullranke, krumponnihale og grønnrenner. Skal forsøke og se om fikenplante overlever hos meg Anonymkode: 24bf7...91e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #7 Skrevet 20. mars 2019 Kjøp hygrometer så ser du om det er altfor tørr luft hos deg. Perfekt luftfuktighet er 40-60%. Nye hus har gjerne under 20%. Anonymkode: 5d8f0...eaf
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #8 Skrevet 20. mars 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Div Kaktus og Smaragdplante er de eneste som har overlevd de 5 årene vi har bodd i vårt hus. Orkide kan også stå en stund, men de har jo uansett begrenset blomstringstid, bladene står forøvrig fint lenge. Det meste annet kreperer før det er gått en uke. Men skal sies det er mye jeg ikke har prøvd også da, men mister jo litt motet når man stadig opplever at plantene dør i løpet av kort tid. Anonymkode: 3f36f...ddd Det er da knapt noe som blomstrer lenger enn orkideer? Jeg fjernet akkurat de visne blomstene på en av mine. Den hadde stått i full blomst fra slutten av november, og hadde antakelig fortsatt vært like fin om jeg ikke hadde glemt å vanne den de siste par-tre ukene når sola plutselig kom. Jeg synes fire måneder er ganske imponerende lang blomstringstid, jeg. Anonymkode: 5070f...c98 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå