Liz_69 Skrevet 16. april 2005 #1 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har en veldig ok leieboer, og vurderer å be henne se etter min 8-åring noen timer i uken. Hva er vanlig betaling for dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 16. april 2005 #2 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg har en veldig ok leieboer, og vurderer å be henne se etter min 8-åring noen timer i uken. Hva er vanlig betaling for dette? Jeg betaler 30 kr. pr. time. Det gjelder også 8-åring, minimalt med arbeid. Har gjerne rundet oppover noen ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 16. april 2005 #3 Del Skrevet 16. april 2005 trur jeg fikk omtrent 50 kr timen jeg da for barnevakt for noen år tilbake ( var vel 14-15).. da satt jeg barnevakt for en unge på ca 5 år (husker ikke helt jeg da..er jo lenge siden ) da laget jeg enkel mat + la henne. ellers når jeg var rundt 15-16 hadde jeg en kombi jobb av og passe nabo ungen samt vaske takstein hos naboen (drev med begge deler)..da fikk jeg hele 90 kr.. men dette var jo kanskje litt mye da.. men jeg klagde jo ikke... så 30 kr er kanskje litt lite,,,mener nå jeg,,, hadde nok rundet opp til 50 selv, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 16. april 2005 #4 Del Skrevet 16. april 2005 Jeg sitter for barnepasseren formidlingsbyrå og vi følger disse satsene: Ca antall timer Veiledende satser Minimumslønn ved avlysning av oppdrag 100kr 1 time eller mindre 100kr Over 1 time og opp til 3 timer + 90kr Over 4 og opp til 8 timer + 80kr Over 9 og opp til 12 timer + 70kr Over 13 timer og opp til 24 timer + 60kr Over 24 timer (eks weekend/overnatting) Avtal egne priser Dette fordi det går igjennom et byrå da, så er det litt dyrere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 16. april 2005 #5 Del Skrevet 16. april 2005 Grunnen til bare 30 kr. er at hun får 40 kr. en annen plass, og det er for to små unger. Hun er i hvert fall fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz_69 Skrevet 16. april 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 16. april 2005 Takk for svar! Tror jeg satser på ca 50 kr timen. 30 kr synes jeg var lavt, det er en voksen jente på ca 20 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
momo Skrevet 17. april 2005 #7 Del Skrevet 17. april 2005 Er ikke mange år siden jeg jobba litt ekstra som barnevakt, jeg fikk da 25 og 30 kr timen. Vi har og en barnevakt til jenta våres på 16 år, hun får 25 kr i timen, men det blir alltid mer siden vi runder bra opp. Pleier og alltid og ha mat, brus og godt hvis det er hos oss. Ellers pleier hun og få ekstra penger til is og div. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #8 Del Skrevet 17. april 2005 Litt utenom.....hvorfor er det slik at man skal betale minste pris for dagmamma og andre som ser etter barnet. Det kjæreste man har, men betale? helst minst mulig!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 17. april 2005 #9 Del Skrevet 17. april 2005 Litt utenom.....hvorfor er det slik at man skal betale minste pris for dagmamma og andre som ser etter barnet. Det kjæreste man har' date=' men betale? helst minst mulig!!!![/quote'] Litt artig vinkling. Litt som om at folk forsikrer mobilen og bikkja si, men ikke barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liz_69 Skrevet 19. april 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 19. april 2005 Litt utenom.....hvorfor er det slik at man skal betale minste pris for dagmamma og andre som ser etter barnet. Det kjæreste man har, men betale? helst minst mulig!!!! Nå er ikke jeg ute etter å betale minst mulig. Men ettersom jeg ikke er så kjent i dette markedet er det greit å høre hva som er vanlig. Jeg spurte ikke etter minstepris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2005 #11 Del Skrevet 19. april 2005 Jeg har sittet masse barnevakt fra jeg var rundt 12-13 år, og har fått 30kr timen for faste kvelder pr uke(5-6 timer hver gang), mens i helger eller bare kortere oppdrag(feks bare 3 ganger pass, pga foreldre på kurs e.l) fikk jeg avtalt pris, feks: helg, 250kr fra kl20 til kl01, etter det 40kr timen, og de betalte drosje hjem. hvis jeg skulle hatt fast barnevakt noen kvelder i uka ville jeg nok betalt 30-40kr timen(kommer an på alderen på den som passer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 20. april 2005 #12 Del Skrevet 20. april 2005 Er ikke mange år siden jeg jobba litt ekstra som barnevakt, jeg fikk da 25 og 30 kr timen. Vi har og en barnevakt til jenta våres på 16 år, hun får 25 kr i timen, men det blir alltid mer siden vi runder bra opp. Pleier og alltid og ha mat, brus og godt hvis det er hos oss. Ellers pleier hun og få ekstra penger til is og div. barnevakt til ei på 16 år? eller er det bare jeg som har misforstått litt her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #13 Del Skrevet 20. april 2005 Tipper barnevakta var 16? Jeg reagerte også på barnevakt til en 16-åring, helt til jeg leste en gang til, og valgte å tolke at det var barnevakta som var 16. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 20. april 2005 #14 Del Skrevet 20. april 2005 får satse på at det var barnevakta som var 16 ja... en normal 16 åring skulle ikke trenge barnevakt :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 20. april 2005 #15 Del Skrevet 20. april 2005 jeg syns 30 kroner er veldig lite! 50,- også! Når jeg har sittet barnevakt har jeg fått i hvert fall 100,- timen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 20. april 2005 #16 Del Skrevet 20. april 2005 Her vi bor er det vanlig med 50,- timen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå