AnonymBruker Skrevet 29. mars 2019 #21 Skrevet 29. mars 2019 Jeg jobber som saksbehandler i kommune, ble ferdig utdanneti 2016 og begynte på 480.000. Ingen goder. Har faglederstilling nå og har gått opp til over 600.000. Anonymkode: 55ac6...4a0
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #22 Skrevet 7. juni 2019 Ferdig utdannet i 2017, har stilling som førstekonsulent i staten. Tjener rett oppunder 500.000 med tillegg. Betalt overtid i tillegg, det kan gi litt ekstra. Fordi jeg har mindre erfaring må jeg vente i 1-2 år før jeg kan få rådgiverstilling. Inntil det er jeg "låst" på øverste lønnstrinn for førstekonsulenter, og først når jeg blir rådgiver kan jeg forhandle meg til høyere lønn. Jeg har ingen planer om å bli her lenge, og løper til det private med en gang jeg har vært her lenge nok. Anonymkode: 16275...5ad
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #23 Skrevet 7. juni 2019 Begynte i en førstekonsulentjobb i en statlig etat da jeg var ferdig for 7 år siden. Lønnen var så vidt over 400k. Alene med to små barn og mye gjeld var det vanskelig å få det til å gå rundt, men arbeidsgiver var snill og lot meg få ta med tomflaskene fra spiserommet hjem hver fredag. Jobber nå i det private og er glad jeg slipper å pante flasker for å få endene til å møtes. Anonymkode: 6e929...358
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #24 Skrevet 7. juni 2019 Til sammenligning begynte jeg som nyutdannet jurist i det private i 2018. Nå tjener jeg 600 000, som er ganske bratt lønnsøkning fra 490' for halvannet år siden. Jeg jobber i snitt 42 timer i uken, litt overtid, men ikke krise, og langt mindre enn mange i det offentlige ser ut til å tro. All overtid regnes som pålagt, og dermed er reell lønn en del høyere enn 600'. Vi har sommertid juni, juli og august, med syvtimersdag. Åttetimersdag første halvår. Subsidiert kantine, treningstilbud, julebord, reiser i forbindelse med seminarer, de dekker kurs, videreutdanning mv. Mobil og internett er betalt, vi har helseforsikring som dekker det meste, legetjeneste som betales av jobb og subsidiert foreldrepermisjon når det blir aktuelt, i tillegg til en rekke andre goder. Avstanden mellom goder i det private og goder i det offentlige for jurister blir på et eller annet tidspunkt så stor at det offentlige ikke vil klare å tiltrekke seg folk lenger. Anonymkode: d1be6...87a
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #25 Skrevet 7. juni 2019 Jeg tjener 449.000 i staten med 3 års erfaring. Begynte i 2016. Anonymkode: 185be...6d7
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2019 #26 Skrevet 7. juni 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tjener 449.000 i staten med 3 års erfaring. Begynte i 2016. Anonymkode: 185be...6d7 Har master. Anonymkode: 185be...6d7
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #27 Skrevet 8. juni 2019 Det er nå 12 år siden jeg var ferdig jurist. Startet på 350 000 som fullmektig i det private, har nå 1 100 000 som leder i halvoffentlig organisasjon. Kunne hatt 5 mill i året i advokatfirma, men orker ikke kjøret. Føler jeg har funnet balansen - spennende oppgaver, mye ansvar, OK lønn, men høyst kombinerbart med familie. Anonymkode: 1ffab...65a
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #28 Skrevet 8. juni 2019 Jeg har 635 000 brutto + noe overtid. Ble ferdig utdanna for 2 år siden. Jobber i Staten Anonymkode: 81925...9eb
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2019 #29 Skrevet 23. juni 2019 På 8.6.2019 den 0.03, AnonymBruker skrev: Til sammenligning begynte jeg som nyutdannet jurist i det private i 2018. Nå tjener jeg 600 000, som er ganske bratt lønnsøkning fra 490' for halvannet år siden. Jeg jobber i snitt 42 timer i uken, litt overtid, men ikke krise, og langt mindre enn mange i det offentlige ser ut til å tro. All overtid regnes som pålagt, og dermed er reell lønn en del høyere enn 600'. Vi har sommertid juni, juli og august, med syvtimersdag. Åttetimersdag første halvår. Subsidiert kantine, treningstilbud, julebord, reiser i forbindelse med seminarer, de dekker kurs, videreutdanning mv. Mobil og internett er betalt, vi har helseforsikring som dekker det meste, legetjeneste som betales av jobb og subsidiert foreldrepermisjon når det blir aktuelt, i tillegg til en rekke andre goder. Avstanden mellom goder i det private og goder i det offentlige for jurister blir på et eller annet tidspunkt så stor at det offentlige ikke vil klare å tiltrekke seg folk lenger. Anonymkode: d1be6...87a Vås. Så lenge det offentlige ikke bidrar med å koste på private selskap eller på noen som helst måte yte tjenester derifra, vil ikke det private markedet bli stort nok til å kunne hoste majoriteten av disse juristene. Men såklart, dersom offentlige middler blir spyttet inn i det private, vil det påvirke hvordan dette fungerer, helt klart. Anonymkode: f66f7...d78
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå