Gå til innhold

Hvorfor får jeg kun opp "forhåndsbetaling" som alternativ hos Zalando?


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Før fikk jeg alltid de andre alternativene opp også, som kortbetaling eller PayPal. De siste to bestillingene mine ble jeg nødt til å velge forhåndsbetaling av mangel på de andre alternativene. Hvorfor skjer dette? 

 

Anonymkode: 8467b...df3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme hos meg- mens andre får regning i ettertid...?

Anonymkode: f323b...11d

AnonymBruker
Skrevet

Fordi du har ubetalte bestillinger utestående. Når de er betalt, vil de andre betalingsalternativene mest sannsynlig bli tilgjengelige for deg igjen.

Anonymkode: 9544c...232

  • Liker 4
Skrevet

Jeg bestilte et plagg derfra sent i forrige uke, og fikk opp alle de vanlige betalingsalternativene, inkl faktura. Fungerte greit da.

Har handlet fra Zalando sikkert 50 ganger, men likevel ble jeg kredittsjekket forrige uke. Fikk epost om gjenpartsbrev rett etter kjøpet. De sjekker både nye og gamle kunder.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du har ubetalte bestillinger utestående. Når de er betalt, vil de andre betalingsalternativene mest sannsynlig bli tilgjengelige for deg igjen.

Anonymkode: 9544c...232

Det stemmer ikke. Jeg hadde ingenting utestående med zalando, men fikk kun forhåndsbetaling i en lang periode. Hadde heller ikke vært sent ute med betalinger tidligere. Zalando forklarte at det var noe som var utenfor deres kontroll og at de ikke kunne bestemme hvilke betalingsalternativer som var tilgjengelige til enhver tid.

Anonymkode: 24f2a...9ec

  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi du har ubetalte bestillinger utestående. Når de er betalt, vil de andre betalingsalternativene mest sannsynlig bli tilgjengelige for deg igjen.

Anonymkode: 9544c...232

Ts her. 

Jeg hadde ikke noen ubetalte bestillinger da jeg bestilte disse gangene så vidt jeg veg. Jeg leste også at hvis beløpet i ordren er for høyt så mister man PayPal-alternativet, men jeg har betalt samme sum flere ganger før med PayPal. 

Anonymkode: 8467b...df3

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. 

Har de ikke e-post å kontakte for spørsmål? Fant bare telefonnummer.

Jeg forstår enda ikke grunnen til plutselig så begrensede alternativer. Jeg har alltid betalt med enten kort eller PayPal og returnerer alltid pent tilbake osv. 

 

Anonymkode: 8467b...df3

AnonymBruker
Skrevet

Det kan ha noe å gjøre med hvis du velger et annet utleveringssted enn det som «hører til» din adresse. Det skjedde meg for en stund siden, dog en annen nettbutikk.

Anonymkode: 9559f...dc5

Skrevet

Hos meg har dette variert, men den gangen jeg kjøpte for en stor sum, stod det at kun forhåndsbetaling var tilgjengelig på grunn av summen. Tror det står noe om dette på FAQ hos Zalando.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Har de ikke e-post å kontakte for spørsmål? Fant bare telefonnummer.

Jeg forstår enda ikke grunnen til plutselig så begrensede alternativer. Jeg har alltid betalt med enten kort eller PayPal og returnerer alltid pent tilbake osv. 

 

Anonymkode: 8467b...df3

Test med en annen nettleser, se om det skjer noen forandring med hva som vises av betalingsalternativer.

 

Anonymkode: f3472...79b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme problemet. Jeg mistenker at det rett og slett var fordi jeg hadde gjort mange bestillinger, og sendt omtrent alt i retur. Fikk aldri tilbake muligheten til annen betalingsform enn forhåndsbetaling.

Byttet bruker, og nå kan jeg betale med faktura igjen ;) 

Anonymkode: d397a...11c

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde samme problemet. Jeg mistenker at det rett og slett var fordi jeg hadde gjort mange bestillinger, og sendt omtrent alt i retur. Fikk aldri tilbake muligheten til annen betalingsform enn forhåndsbetaling.

Byttet bruker, og nå kan jeg betale med faktura igjen ;) 

Anonymkode: d397a...11c

Ts her. 

Dette må da være grunnen.

Jeg fikk svar fra dem om at "betalingssystemet er programmert til å automatisk velge ved hver bestilling hvilke betalingsformer som er mulige i hvert tilfelle" og at det var opplyst om i handelsvilkårene. 

I handelsvilkårene står det:

"Vi forbeholder os retten til at afvise bestemte betalingsmetoder for en given bestilling og til at henvise til andre betalingsmetoder." 

Hadde vært greit om de kunne vært mer åpne om at dette kan bli en konsekvens av for mye retur på forhånd, hvis det er årsaken. 

Uansett litt kjedelig hvis man blir begrenset på grunnlag av at man faktisk ønsker å benytte seg av returretten. Det er jo helt normalt at man bestiller mye, og returnerer mye, når det gjelder akkurat klær. 

Anonymkode: 8467b...df3

  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Dette må da være grunnen.

Jeg fikk svar fra dem om at "betalingssystemet er programmert til å automatisk velge ved hver bestilling hvilke betalingsformer som er mulige i hvert tilfelle" og at det var opplyst om i handelsvilkårene. 

I handelsvilkårene står det:

"Vi forbeholder os retten til at afvise bestemte betalingsmetoder for en given bestilling og til at henvise til andre betalingsmetoder." 

Hadde vært greit om de kunne vært mer åpne om at dette kan bli en konsekvens av for mye retur på forhånd, hvis det er årsaken. 

Uansett litt kjedelig hvis man blir begrenset på grunnlag av at man faktisk ønsker å benytte seg av returretten. Det er jo helt normalt at man bestiller mye, og returnerer mye, når det gjelder akkurat klær. 

Anonymkode: 8467b...df3

Mener det var en lignende tråd om dette for en stund siden, tror det også gjalt Zalando. Denne brukeren hadde sendt mye i retur og fikk tilslutt bare forhåndsbetaling opp som alternativ.

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sirah skrev:

Mener det var en lignende tråd om dette for en stund siden, tror det også gjalt Zalando. Denne brukeren hadde sendt mye i retur og fikk tilslutt bare forhåndsbetaling opp som alternativ.

Husker den tråden, og svarte det samme da også 😆

Anonymkode: d397a...11c

  • Liker 1
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dere som ikke får betalt med visa eller klarna på Zalando, har dere noen gang klaget på en vare der? 

Anonymkode: 2d3ff...5e2

  • Liker 1
  • 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dette! Har ingenting ubetalt hos Zalando, men får fremdeles bare opp mulighet til forhåndsbetaling.   Ergerlig! Noen som vet hvor lang tid det er til det går over?

Anonymkode: 6aeb3...1c3

  • Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette! Har ingenting ubetalt hos Zalando, men får fremdeles bare opp mulighet til forhåndsbetaling.   Ergerlig! Noen som vet hvor lang tid det er til det går over?

Anonymkode: 6aeb3...1c3

Forhåndsbetaling har vært eneste mulighet for meg i 8 måneder nå.. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hollie skrev:

Forhåndsbetaling har vært eneste mulighet for meg i 8 måneder nå.. 

Grøss! Har du bestilt noe likevel da? Eller venter du til du slipper?

Anonymkode: 6aeb3...1c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får kun betalt med faktura, jeg. 🙄 Jeg foretrekker å betale med én gang. Jeg velger kort og legger inn riktig informasjon (har dobbeltsjekket flere ganger). Jeg har aldri hverken latt være å betale til tiden eller returnert varer. 

Anonymkode: 70f32...a81

AnonymBruker
Skrevet

Vel hvis du har sendt mye i retur er det ikke rart, sånn er det flere steder... Bare å slutte å besteille ting du ikke vil ha/er sikker på.

Anonymkode: dfe7c...f5d

  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...