Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har leid en leilighet fra 1. januar og deler yttergang med ett par som har barn. 

Vi avtalte at gangen skulle ryddes og at vi skulle dele på snømåking utenfor. Det som har skjedd er at gangen fortsatt er rotete og jeg har vært alene om måking hele tiden. Jeg sliter også med vond lukt i gangen og våkne om natten pga barn og at de til tider kommer og går, men ikke tar hensyn til meg. 

Nå har jeg sagt opp, men har enda 2 måneder igjen å bo her og derfor flyttet senga mi ut i stua for å kanskje få sove litt den siste tiden. 

Jeg lurer på om jeg kan nekte å betale full husleie når jeg ikke får brukt soverom grunnet støy? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmh, jeg ville kanskje snakket med de før jeg tok "nekter-å-betale-hele-husleia" regla. Kanskje ligger det noe mer bak, eller at du/de har misforstått? Nå veit ikke jeg hva som stod i kontrakten, men prøv å be de ned på kaffe, så tror jeg det er en bedre start enn alternativet du selv nevner. 

Anonymkode: 047c9...45c

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmh, jeg ville kanskje snakket med de før jeg tok "nekter-å-betale-hele-husleia" regla. Kanskje ligger det noe mer bak, eller at du/de har misforstått? Nå veit ikke jeg hva som stod i kontrakten, men prøv å be de ned på kaffe, så tror jeg det er en bedre start enn alternativet du selv nevner. 

Anonymkode: 047c9...45c

Jeg har pratet med husverten, men den andre leietakeren ble sur og støyet ble værre. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, mwo93 skrev:

Jeg har leid en leilighet fra 1. januar og deler yttergang med ett par som har barn. 

Vi avtalte at gangen skulle ryddes og at vi skulle dele på snømåking utenfor. Det som har skjedd er at gangen fortsatt er rotete og jeg har vært alene om måking hele tiden. Jeg sliter også med vond lukt i gangen og våkne om natten pga barn og at de til tider kommer og går, men ikke tar hensyn til meg. 

Nå har jeg sagt opp, men har enda 2 måneder igjen å bo her og derfor flyttet senga mi ut i stua for å kanskje få sove litt den siste tiden. 

Jeg lurer på om jeg kan nekte å betale full husleie når jeg ikke får brukt soverom grunnet støy? 

Jeg tror ikke du kommer noen vei med dette. Jeg hadde betalt de 2 siste månedene og vært ferdig med det. 

Anonymkode: 3067b...fa0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn støyer. Hva skal naboene gjøre med tynne vegger? 

Anonymkode: e9927...5d8

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn støyer. Hva skal naboene gjøre med tynne vegger? 

Anonymkode: e9927...5d8

Har jobbet med barn og så klart de støyer, men de voksne støyer mer enn barna... Det er de voksne som kommer og går midt på natten og vekker meg oftest. 

De har også ett soverom der jeg ikke hadde hørt de om natta, men de bruker det som er bare en gang mellom oss. Det høres ut som babyen ligger i senga sammen med meg når hun hyler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...