Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurer på hvilken karakterer dere sykepleie/sykepleiestudenter har fått innenfor de forskjellige fagene, og om dere har planer om å ta opp en eksamen for å forbedre.  Eventuelt hva slags karakter dere gikk fra og til, og generelt hvordan dere ligger an i snitt 😀

venter på en karakterer og er så spent så det er veldig nervepirrende! 

Anonymkode: 1caf8...aa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har skrevet i en annen tråd, men jeg er sykepleierstudent på første året og har hatt tre eksamener til nå og fikk B på alle. Jeg er fornøyd, men skulle gjerne hatt A 😅 Neste eksamen er sykdomslære i juni som virker utrolig spennende! 

Anonymkode: 6376c...c1c

AnonymBruker
Skrevet

Generelt ligger karakterene på sykepleien på rundt C/D.

Anonymkode: 740be...5eb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ab over som skrev at jeg hadde fått tre B. Min personlige grense for å ta opp eksamener er hvis jeg hadde fått under C. Jeg syns C er en ok karakter, men skal innrømme at jeg hadde blitt litt skuffet da jeg jobber mye med fagene. Men sykepleie har så mye oppgaver og praksis hele tiden, så dersom man begynner å bruke tid på å ta opp mange eksamener kan man fort havne litt bakpå. I klassen min får folk alt fra E til A, men C/D er gjennomsnittet. 

AnonymBruker
Skrevet

Har ca 50/50 A og B. På siste fikk jeg C, så den tok jeg opp igjen. Synes selvsagt C er bra, men var bare så teit å avslutte med et fall.

Anonymkode: fc5ce...b14

AnonymBruker
Skrevet

Har fått fra E til B. Ingen som har sett på mine karakterer etter jeg ble ferdig utdannet.

Anonymkode: 9a4f4...c88

AnonymBruker
Skrevet

Har B,B,C,C,C,B og en karakter jeg ikke har fått ennå. Vi har også mange bestått/ikke bestått fag, og de regnes jo om til C. 

Anonymkode: 4a0a6...9f5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har B,B,C,C,C,B og en karakter jeg ikke har fått ennå. Vi har også mange bestått/ikke bestått fag, og de regnes jo om til C. 

Jeg trodde bestått/ikke bestått fag ikke ble regnet med i noe snitt jeg? 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått fra E til B. Ingen som har sett på mine karakterer etter jeg ble ferdig utdannet.

Anonymkode: 9a4f4...c88

Enig i at det ikke er noen som ser på de karakterene etterpå. MEN man bør være klar over at det er disse karakterene som teller, når man skal senere søke til videreutdanning. Jeg har en kollega som hadde C i snitt på sykepleien, Hun var ung, forelsket, og var kanskje ikke hardt nok arbeidende den gangen, Hun er kjempe god sykepleier, har tatt flere videreutdanninger, inkl. barnesykepleie og etterutdanning i epilepsi og en til, og har mye kunnskap. Så ønsket hun å bli helsesøster. Hun har nå søkt flere ganger, men har ikke klart å komme inn. Helsesøster er veldig ettertraktet studie, og det er generelt vanskelig å komme inn. Hun får jo ekstra skolepoeng (opp til max) for alt hun har tatt siden, men siden helsesøster er et steg videre fra grunnutdanningen, så legges alltid karakterene fra den i bånn, dessverre.Så hun har ennå ikke kommet inn. 

Anonymkode: 51881...977

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dårlige karakterer fra sykepleien og kom likevel inn på en ettertraktet videreutdanning da jeg har mye arbeidserfaring. Karakterne fra sykepleien betyr stort sett ingenting. 

Anonymkode: 5ae48...2ea

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde bestått/ikke bestått fag ikke ble regnet med i noe snitt jeg? 

Jo de blir regnet om til C når man skal inn på videreutdanning osv har vi fått beskjed om. Sykt urettferdig for oss som har mange slike fag.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo de blir regnet om til C når man skal inn på videreutdanning osv har vi fått beskjed om. Sykt urettferdig for oss som har mange slike fag.

Det stemmer ikke overalt. Ser noen gir 3.5 poeng for bestått/bestått andre (f. Eks NTNU) regner ikke med bestått/ikke bestått i snittberegningen, kun de fagene en har bokstavkarakter i. 

Anonymkode: fc0ba...fff

AnonymBruker
Skrevet

Det virker veldig urettferdig ja, hvis det er slik at bestått = C uansett. Derfor er jeg ganske sikker på at bestått ikke teller med i karaktersnittet de fleste steder i hvertfall. 

Skrevet

Der datteren min går så har de ikke hatt noen eksamener foreløpig, som ikke har gitt karakterer. Hun går andre året nå.
Det jeg synes er merkelig, er at undervisningen ikke er lik over hele landet. Alle skal  jo jobbe som sykepleiere et eller annet sted, så like bøker og lik undervisning over hele landet, burde vært en selvfølge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Belima skrev:

Der datteren min går så har de ikke hatt noen eksamener foreløpig, som ikke har gitt karakterer. Hun går andre året nå.
Det jeg synes er merkelig, er at undervisningen ikke er lik over hele landet. Alle skal  jo jobbe som sykepleiere et eller annet sted, så like bøker og lik undervisning over hele landet, burde vært en selvfølge.

Jeg har heller ikke hatt noen eksamener som er bestått/ikke bestått enda, kun praksis. Men jeg vet at andre skoler har det annerledes. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har dårlige karakterer fra sykepleien og kom likevel inn på en ettertraktet videreutdanning da jeg har mye arbeidserfaring. Karakterne fra sykepleien betyr stort sett ingenting. 

Anonymkode: 5ae48...2ea

Hvilken videreutdanning kom du inn på? :)

Anonymkode: 44128...6ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...