Gå til innhold

Solkrem i barnehage fra når?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det tid for å starte med solkrem i barnehage? 

Har en ettåring med litt tendenser til eksem, syns hn ser litt sår ut i huden i ansiktet for tiden. Usikker på om det er solen eller økt utetid generelt som gjør det. Det virker jo tidlig med solkrem, men det er kanskje tingen alt? 

Anonymkode: 1f6c8...af3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn ca fra denne tiden.

Barnehagen bruker å gi beskjed, men jeg er stort sett alltid i forkant selv.

Anonymkode: c8df1...62e

AnonymBruker
Skrevet

Det bestemmer du ;) Selv bruker jeg solfaktor året rundt, og sart barnehud kan sikkert trenge det nå. Skader jo ikke å sjekke ut om det hjelper. 

Anonymkode: 2fe1a...a43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke brukt det nå, ikke vanlig i vår barnehage heller. Tar den nok med i mai, eller rundt påske om det blir mye finvær. Generelt bør man vel være litt forsiktig med solkrem på ettåringer, de er ikke så veldig mye ute som regel i den alderen. 

Anonymkode: 9d1ac...fb2

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en ettåring med litt tendenser til eksem, syns hn ser litt sår ut i huden i ansiktet for tiden. Usikker på om det er solen eller økt utetid generelt som gjør det. Det virker jo tidlig med solkrem, men det er kanskje tingen alt? 

Vi har ikke begynt i vår bhg. Kan det hjelpe med en annen krem for eksemen?:)

Anonymkode: d5b32...b4c

Skrevet

Det er ikke så lenge igjen ihvertfall. Avhengig av været selvsagt. Er ikke noe galt i å ta den med nå 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gode smørerutiner har du på hodkremer og hvordan ser resten av kroppen ut der uteluften ikke kommer til? 

Første bud er gode smørerutiner med gode kremer for hudens plager, dernest kommer solkrem. Hud med atopisk preg har mindre godt av solkrem enn av å få lys på seg. Solkremen kan gi eksemplager den og. 

Hvor du bor i landet er og avgjørende for om du skal begynne med solkrem nå eller om flere uker. 

Anonymkode: 89010...773

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi tatt i bruk til ansikt både til oss voksne og barna her hjemme, også tatt med i bhg til ungene. I dag var det knallsol og ikke en sky på himmelen, da blir huden utsatt for sola. Ungene var ute nesten hele dagen.

Merket det selv for et par uker siden når jeg hadde hvert ute noen timer uten å smurt meg at det hadde hvert lurt allerede da når sola får skinne fritt på himmelen, den gar godt alt nå og på starten av sesongen er huden litt sart etter en lang grå vinter.

Anonymkode: 33b18...a89

AnonymBruker
Skrevet

Her er det fortsatt minusgrader, så da vil jeg ikke smøre barna med solkrem som inneholder vann før de skal ut. 

Anonymkode: bb073...782

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville prioritert en god fuktighetskrem mtp eksemen, og heller bruke hodeplagg til solbeskyttelse enn så lenge. Solkrem pleier ikke være så bra for eksemhud. 

Anonymkode: fbecd...146

Gjest BearMama
Skrevet

Kjøpte nå som solen er fremme og han er mer ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...