Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sykemeldt om dagen, og har i den forbindelse oppdaget at en svært stor andel av mine venner er pålogget på facebook gjennom hele arbeidsdagen. Det er ikke bare det at de er "grønne" - de liker og kommenterer ting også. Det må legges til at dette i stor grad gjelder høyt utdannede folk med gode jobber og lønninger.

Er det virkelig vanlig å være på facebook gjennom arbeidsdagen? På min egen arbeidsplass er ikke dette mulig, da jeg ikke jobber foran en skjerm, så jeg har aldri lagt merke til det før. 

Anonymkode: 4258a...9e1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan være på FB i arbeidstiden. 

Anonymkode: 685bf...aa7

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke tid til å være på Facebook i arbeidstida. Eller svare på snap, messenger, SMS, oppringninger osv. Svarer kun på meldinger/oppringninger fra sjefen, alt annet må vente til pause/etter arbeidstid.

AnonymBruker
Skrevet

Tlf bør låses inn, samt stenge facebook på nettet.

Anonymkode: 97f58...900

AnonymBruker
Skrevet

Er folk på Facebook mer? Det er jo bare reklame der og folk over 50 som skriver noe dall i ny og ne. 

Anonymkode: 8ea13...b3b

• Liker 5
Skrevet

Når jobben ens kan tillate det? Som å kun motta og å svare på mail gjennom dagen. Eller mye reising i perioder. Det kommer helt an på... 

Tenker ikke bare fb, men å være på nett sånn i det store og hele da. 

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er egentlig poenget med å sitte på Facebook i løpet av arbeidstiden? 

Sitter man der og scroller gjennom vennelisten da, eller skriver status-oppdateringer fra det man gjør på jobb? 

Anonymkode: 348b8...390

AnonymBruker
Skrevet

Det hender, men selv om jeg jobber ofte foran skjerm, så er det skjelden tid til å bruke Facebook aktivt selv om jeg er innlogging og iblant deltar på korte avklaringer osv. 

Men det betyr absolutt ikke at jeg later meg på jobb. Jobber en god del mer enn 08-16, og jeg får da noe fleksibilitet tilbake. Dersom jeg skulle få beskjed fra arbeidsgiver om at det ikke tilllates å bruke tid på noen som helst private avklaringer i arbeidstiden, enten det gjelder Facebook eller annet medium, så vil jeg begynne å gå kl. 16. 

For det andre har vi tidligere hatt prosjekter der Facebook har vært brukt som plattform, så da er det jo ikke akkurat mulig å unng å bruke det i arbeidstiden. 

Anonymkode: 94708...fbe

• Liker 4
Skrevet

Jeg er på facebook i arbeidstiden - det er et arbeidsverktøy. Men at jeg har fb liggende åpent i en fane hele dagen og innimellom liker eller kommenterer også private ting betyr ikke at jeg bruker mye tid der. Det er andre ting som er mye større tidstyver på jobb - først og fremst kollegaer...

• Liker 4
Gjest Krampus
Skrevet

Jobber på et bibliotek som ingen besøker. Har masse tid. 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva er egentlig poenget med å sitte på Facebook i løpet av arbeidstiden? 

Sitter man der og scroller gjennom vennelisten da, eller skriver status-oppdateringer fra det man gjør på jobb? 

Chatter

Anonymkode: 4f904...712

Skrevet (endret)

Sikkert mange som er innom Facebook på mobilen flere ganger i løpet av arbeidsdag, betyr ikke at man gjør en dårlig jobb for det :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mulighet til å bruke mobil ila arbeidsdagen, men tør faktisk ikke være på facebook. Synes det gir dårlige signaler hvis sjefen ser jeg er pålogget :P 

Anonymkode: 40675...aad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Chatter

Med hvem da? 

Andre folk som også sitter på sine arbeidsplasserog kjeder vettet av seg?  

AnonymBruker
Skrevet

Min mobil ligger i garderobeskapet når jeg er på jobb. Hvis noen hjemme er syke har jeg den på baklomma feks nå når min mann er innlagt på sykehuset. Data bruker jeg ikke på jobb. 

Anonymkode: 8fdf4...c3b

Gjest ThotSlayer
Skrevet

De har så gode stillinger og kan egentlig ikke stilles til ansvar for at de ikke gjør noe fornuftig. Derfor kan de sitte på facebook, youtube, eller andre steder uten at noen bryr seg.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med hvem da? 

Andre folk som også sitter på sine arbeidsplasserog kjeder vettet av seg?  

Ja, faktisk. Men kjeder meg ikke så mye, men plutselig ser jeg at jeg får en kjapp melding på fb og da er det på'n igjen 

Skrevet

Å være på Facebook, Instagram med flere er en del av jobben min, så jeg er i alle fall det.

Skrevet
2 minutter siden, hind said:

Å være på Facebook, Instagram med flere er en del av jobben min, så jeg er i alle fall det.

Samme her :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun fb på mobil i pausene. Tar småpauser på 5 min gjennom dagen. Selv om jeg sitter foran en skjerm er jeg aldri på fb på pcen i ordinær arbeidstid. Gjør det kun når jeg jobber ekstra på en lørdag. Da er jeg som regel alene på kontoret.

Anonymkode: a0ecb...021

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...