AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Del Skrevet 19. mars 2019 Har en katt som er ganske lur, han klarer å åpne dører og gjør det lett hvis han vil. Han har gjort det nesten siden vi fikk ham, rundt 4 måneder gammel når vi prøvde å ikke ha ham på soverommet. I dag kom vi hjem til at kjøleskapet stod helt åpent, og på golvet lå påleggspakker med skinke og kylling. Ingen av oss har brukt kjøleskapet i dag, så om det er vi som har glemt å lukke det skikkelig igjen må det ha vært i går ettermiddag, men jeg klarer ikke å tro at det hadde stått på gløtt hele kvelden og på morgenen i dag uten at noen av oss har sett det. Vi har fryseskap nederst og kjøleskap oppå, og døren åpnes «fra veggen», ikke kjøkkenbenken, så han må ha strekt seg opp på to bein og visst noenlunde hvordan døra fungerer. Det er en kant nederst på kjøleskapsdøra som jeg tror han kan ha brukt. Det er likevel rart, for han er 4 år gammel nå, og har alltid visst at det ligger mye godsaker i kjøleskapet, men han har likevel aldri prøvd seg på innbrudd før (såvidt vi vet såklart). Har dere hørt om katter som kan åpne kjøleskap? Prøver å finne ut om vi må ha lås på kjøleskapet heretter, eller om det er fullstendig usannsynlig at han har åpnet det selv og vi må gå gjennom våre egne kjøleskapsrutiner 😂 Anonymkode: b141d...87e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #2 Del Skrevet 19. mars 2019 Barnesikring er fint i hus hvor man har smarte dyr 😛 Gamlekatten kunne åpne dører, så den måtte alltid være låst slik at vi slapp å ha en vid åpen dør midtvinters. Anonymkode: df788...7b3 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krampus Skrevet 19. mars 2019 #3 Del Skrevet 19. mars 2019 Jeg må lukke kjøleskapet mitt med brun teip når jeg ikke er hjemme. Plutselig har den eldgamle hunden min fått det for seg at han bare kan fore seg selv fra kjøleskapet. Jeg er både stolt, imponert og irritert 😏 . 😒 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krampus Skrevet 19. mars 2019 #4 Del Skrevet 19. mars 2019 Og ja, har hørt om katter som kan gjøre det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #5 Del Skrevet 19. mars 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barnesikring er fint i hus hvor man har smarte dyr 😛 Gamlekatten kunne åpne dører, så den måtte alltid være låst slik at vi slapp å ha en vid åpen dør midtvinters. Anonymkode: df788...7b3 Døren ut i yttergangen her litt defekt, så den er for tung for han heldigvis 😂 men hvis vi lukker ham inn på badet med et uhell hører vi bare et lite brak i dørhåndtaket før døra popper opp og han kommer tuslende. Hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg at han skulle prøve seg på kjøleskapsdøra da. Heldigvis hadde vi ikke storhandlet ennå, for nesten all maten var ødelagt 🙄 Anonymkode: b141d...87e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #6 Del Skrevet 19. mars 2019 Ååå jaaaa! Det har skjedd!! En gang hadde katta også gnagd hull på to poser med tørrfor. Enda den hadde i matskåla. På en åpen hylle på kjøkkenet så sto det en pose med kattegodis, som også var dratt ned og tømt. Det morsomste med det siste var at det var en fredag, så jeg tror katta hadde litt lyst på fredagsgodis foran tv'n......(ja, nå sto ikke tv'n på da, men så det liksom for meg) Anonymkode: d1560...56e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 19. mars 2019 #7 Del Skrevet 19. mars 2019 Katter er noen luringer, barnesikring er nok en god idé her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 19. mars 2019 #8 Del Skrevet 19. mars 2019 Jeg har hatt en katt som åpnet kjøkkenskap uten problemer. Hun la seg ned og brukte bakbena til å sparke opp døren med så jeg ser ingen grunn til at hun ikke skulle ha klart å åpne en kjøleskapsdør på samme måten dersom det lot seg gjøre å komme til å bruke samme teknikk. (Jeg har/har hatt for øvrig en valp som brukte kun kort tid på å lære seg hvordan automatisk åpner på skapet hvor søppelbøttene står fungerte også. Han så nok hvordan vi gjorde det og eksperimenterte i ensomme stunder... Nå, snart sju år senere, husker han det fremdeles så den åpneren må nok forbli utkoblet til han er borte ) 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #9 Del Skrevet 19. mars 2019 2 minutter siden, batcat skrev: Jeg må lukke kjøleskapet mitt med brun teip når jeg ikke er hjemme. Plutselig har den eldgamle hunden min fått det for seg at han bare kan fore seg selv fra kjøleskapet. Jeg er både stolt, imponert og irritert 😏 . 😒 Såpass 😅 Får kanskje prøve oss med teip fremover i tilfelle.. Noen ganger får jeg lyst til å sette opp overvåkingskamera her for å se hva katten driver med når vi er ute, og ihvertfall nå når vi har med en potensiell innbruddstyv å gjøre. Han har hatt det moro i dag ihvertfall 😂 Anonymkode: b141d...87e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 19. mars 2019 #10 Del Skrevet 19. mars 2019 Har barnesikring på skapet i gang, da ene pusen av en eller annen grunn absolutt vil inn dit. Har montert ekstra kraftig sånn magnet på innsiden av alle kjøkkenskap, etter jeg tok samme pusen i å åpne skapet over vasken å klatre opp for å legge seg på tallerken for å sove litt... Men kjøleskapet har dem aldri åpnet! Tidligere fosterpus klarte slå på to plater på komfyren mens jeg var på ferie da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #11 Del Skrevet 19. mars 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ååå jaaaa! Det har skjedd!! En gang hadde katta også gnagd hull på to poser med tørrfor. Enda den hadde i matskåla. På en åpen hylle på kjøkkenet så sto det en pose med kattegodis, som også var dratt ned og tømt. Det morsomste med det siste var at det var en fredag, så jeg tror katta hadde litt lyst på fredagsgodis foran tv'n......(ja, nå sto ikke tv'n på da, men så det liksom for meg) Anonymkode: d1560...56e Haha! Dette har skjedd med oss også. Vi hadde alltid kattegodisen på kjøkkenbenken, helt til vi en dag kom hjem og alle godbitene var borte (i magen til pus) og posen de lå i var revet opp i mange biter og strødd rundt i hus, under sofa og litt i alle rom. Nå har vi det langt bak i et kjøkkenskap - men nå er det vel bare et spørsmål om tid før han åpner det skapet også da 😂 Anonymkode: b141d...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #12 Del Skrevet 19. mars 2019 5 minutter siden, _popcorn_ skrev: Har barnesikring på skapet i gang, da ene pusen av en eller annen grunn absolutt vil inn dit. Har montert ekstra kraftig sånn magnet på innsiden av alle kjøkkenskap, etter jeg tok samme pusen i å åpne skapet over vasken å klatre opp for å legge seg på tallerken for å sove litt... Men kjøleskapet har dem aldri åpnet! Tidligere fosterpus klarte slå på to plater på komfyren mens jeg var på ferie da Å herlighet! 😱 Det må ha vært ekkelt! Anonymkode: b141d...87e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #13 Del Skrevet 19. mars 2019 2 timer siden, _popcorn_ skrev: Har barnesikring på skapet i gang, da ene pusen av en eller annen grunn absolutt vil inn dit. Har montert ekstra kraftig sånn magnet på innsiden av alle kjøkkenskap, etter jeg tok samme pusen i å åpne skapet over vasken å klatre opp for å legge seg på tallerken for å sove litt... Men kjøleskapet har dem aldri åpnet! Tidligere fosterpus klarte slå på to plater på komfyren mens jeg var på ferie da Jeg har også hatt katt som skrudde på en kokeplate 🤯 var heldigvis hjemme! I tilleg lå det en gryteklut på ovnen som nesten hadde tatt fyr, den røk så fryktelig så røykvarsleren begynte å ule (jeg var i en annen etasje). Fikk meg et brannsår av å rive grytekluten av komfyren å ned i vasken, men Gud bedre det kunne gått ille! Anonymkode: df788...7b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 20. mars 2019 #14 Del Skrevet 20. mars 2019 20 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har også hatt katt som skrudde på en kokeplate 🤯 var heldigvis hjemme! I tilleg lå det en gryteklut på ovnen som nesten hadde tatt fyr, den røk så fryktelig så røykvarsleren begynte å ule (jeg var i en annen etasje). Fikk meg et brannsår av å rive grytekluten av komfyren å ned i vasken, men Gud bedre det kunne gått ille! Anonymkode: df788...7b3 Jeg har i ettertid laget meg en vane på å fjerne absolutt alt fra platene med mindre jeg er på kjøkkenet selv, selv ikke rene kasseroller blir stående igjen. Om jeg reiser bort så slår jeg av sikringen som styrer komfyr/varmtvann. Fosterpus som hadde slått på komfyren her er omplassert, men jeg har adoptert en ny frøken, og ser stadig vekk mistenkelige potespor på komfyren, og hun er fryktelig nysgjerrig! Tok henne en dag i å prøve smake på havregrøt som sto til koking, mens jeg var ute av kjøkken ett minutt... Neste komfyr blir med barnesikring, induksjon OG komfyrvakt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #15 Del Skrevet 20. mars 2019 1 time siden, _popcorn_ skrev: Jeg har i ettertid laget meg en vane på å fjerne absolutt alt fra platene med mindre jeg er på kjøkkenet selv, selv ikke rene kasseroller blir stående igjen. Om jeg reiser bort så slår jeg av sikringen som styrer komfyr/varmtvann. Fosterpus som hadde slått på komfyren her er omplassert, men jeg har adoptert en ny frøken, og ser stadig vekk mistenkelige potespor på komfyren, og hun er fryktelig nysgjerrig! Tok henne en dag i å prøve smake på havregrøt som sto til koking, mens jeg var ute av kjøkken ett minutt... Neste komfyr blir med barnesikring, induksjon OG komfyrvakt! Ja jeg skal virkelig investere i dyresikker komfyr neste gang. Pus her har heldigvis lært at mat på komfyren er varmt og ikke lov å røre 🙈 Anonymkode: df788...7b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #16 Del Skrevet 21. mars 2019 17 timer siden, _popcorn_ skrev: Jeg har i ettertid laget meg en vane på å fjerne absolutt alt fra platene med mindre jeg er på kjøkkenet selv, selv ikke rene kasseroller blir stående igjen. Om jeg reiser bort så slår jeg av sikringen som styrer komfyr/varmtvann. Fosterpus som hadde slått på komfyren her er omplassert, men jeg har adoptert en ny frøken, og ser stadig vekk mistenkelige potespor på komfyren, og hun er fryktelig nysgjerrig! Tok henne en dag i å prøve smake på havregrøt som sto til koking, mens jeg var ute av kjøkken ett minutt... Neste komfyr blir med barnesikring, induksjon OG komfyrvakt! Jeg har komfyr der knottene dyttes inn, så kattene klarer ikke å slå den på. Kjøpte induksjon så platene blir fort kalde, og siden jeg la opp nytt elektrisk anlegg her så ble det montert komfyrvakt også. Så nå føler jeg meg ganske trygg Er oppdretter, og når jeg har kattunger så er de jo over alt. Og da mener jeg virkelig over alt! Anonymkode: fc12e...843 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 21. mars 2019 #17 Del Skrevet 21. mars 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har komfyr der knottene dyttes inn, så kattene klarer ikke å slå den på. Kjøpte induksjon så platene blir fort kalde, og siden jeg la opp nytt elektrisk anlegg her så ble det montert komfyrvakt også. Så nå føler jeg meg ganske trygg Er oppdretter, og når jeg har kattunger så er de jo over alt. Og da mener jeg virkelig over alt! Anonymkode: fc12e...843 en del induksjon har knapper på selve platen, med sånn låseknapp, så tror det kanskje blir noe slikt jeg går for. Men er planlagt oppussing av kjøkken straks økonomien tillater det, så da blir det mer kattesikkert Har som nevnt vært fosterhjem, og var kun fosterhjem for kattunger, så har hatt min andel av gardin-klatrere! De to eldste (guttepuser) jeg har har aldri vært noe problem, dem har aldri gått på benk eller bord, eller klatret i gardiner, selv om jeg fikk dem som spinnville kattunger, men så dukket en etter en fosterpus opp og spesielt jentepusene viste meg hvor kreativ dem kunne være på pøbelstreker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2019 #18 Del Skrevet 27. mars 2019 Jøss, mine går ikke på benken en gang om det ligger mat der. Men så råforer jeg og de får mye matrester og variasjon. Jeg tror dyra blir drittleie av å bare spise tørrfor, som er mange dyrs skjebne dessverre. Anonymkode: e27db...700 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober #19 Del Skrevet 1. oktober Dette skjedde her i dag! Jeg passer dyra til naboen som er borte i hele to uker. Og når jeg kom innom i dag så hadde katten åpnet en skuff og katten hadde gnagd gjennom en pose med tørrfôr. Merkelig nok er at han har tørrfôr i skåla ( jeg fyller på hver dag) og de får våtfor hver dag. Men denne katten er helt gal eller mat. 🥺 Anonymkode: cd413...9e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå