Gjest Gulltopp Skrevet 16. april 2005 #1 Skrevet 16. april 2005 Etter å ha farget mitt lys blonde hår brunsvart i flere år, og trivdes med det, fikk jeg likevel lyst til å få tilbake min egen farge. Jeg gikk til frisøren, som ikke ville gi meg forhåpninger, men som tok avfarging for deretter å farge det i en slags lys brunfarge. Problemet er bare at den har veldig kraftig skjær av rødorange, og den er hverken pen eller naturlig. Jeg har gitt opp alle tanker om å bli blond igjen, men vil håret tåle det om jeg farger over med svart, og vil fargen bli som den skal? Jeg har ganske kort hår, som er sunt og sterkt og har tålt en del tidligere. Denne fargen er rett og slett gyselig, så å beholde den er ikke aktuelt, da heller klippe av alt sammen.
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #2 Skrevet 16. april 2005 Jeg hadde nesten svart hår (farget), og har til vanlig lys brunt, og ville gjerne ha tilbake den gamle fargen min. Fikk tips om å ta en mellomlys blondfarge og stripe håret, så da det var gjort et par ganger, har jeg begynt å få tilbake min normale hårfarge. Så når du begynner å nærme deg det lysebrune stadiet med striping, kan du farge det senere med din egen farge.
Cupcake Skrevet 16. april 2005 #3 Skrevet 16. april 2005 Denne fargen er rett og slett gyselig' date=' så å beholde den er ikke aktuelt, da heller klippe av alt sammen.[/quote'] Gjør du det så får du ihvertfall den opprinnelige hårfargen din med en gang... istedenfor så mye "fram og tilbake" farging. Det vokser jo fort ut igjen...
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #4 Skrevet 17. april 2005 Farv det brunt og så striper du det tilbake til din naturlige farve.
Gjest Gjesta Skrevet 17. april 2005 #5 Skrevet 17. april 2005 Gå tilbake til frisøren, hun kan gi håret en lett glansvask (som du også kan kjøpe med til hjemmebruk) som dreper rødpigmentene uten å ta knekken på håret. Jeg har akkurat bleket noen felter i håret mitt (som var farget svart), de ble ganske røde, men hun dekket over det med en skikkelig kald brunaktig tone.
Gjest Gulltopp Skrevet 17. april 2005 #6 Skrevet 17. april 2005 Men om jeg farger over selv med svart (er for flau til å gå tilbake til frisøren, og vil helst slippe å bruke penger på det), da blir håret svart, slik det er meningen at det skal, eller vil det bli rødsvart eller noe enda verre? Som sagt, jeg har lagt fra meg alle tanker om å bli blond igjen.
Gjest Gjesta Skrevet 17. april 2005 #7 Skrevet 17. april 2005 Det ville jeg IKKE gjort! Du risikerer bare at håret blir skjoldete fordi det tar farge ujevnt. Da er det bedre å la frisøren rette opp fadesen, fargene de har der er mer skånsomme for håret, og du slipper overraskelser.
Gjest Gulltopp Skrevet 17. april 2005 #8 Skrevet 17. april 2005 Too late... :oops: Håret er enda vått, så jeg ser ikke hvordan fargen har blitt, men det er iallfall mørkt. Håper det beste...
Gjest Gjesta Skrevet 17. april 2005 #9 Skrevet 17. april 2005 Du hadde sannsynligvis fått rettet det opp gratis...
Eowyn Skrevet 17. april 2005 #10 Skrevet 17. april 2005 Ikke mist håpet :-) Du vil nok være nødt til å gjenta farging et par ganger, men tilslutt blir det bra. I know
Gjest Gulltopp Skrevet 17. april 2005 #11 Skrevet 17. april 2005 Det ble ikke så verst, det er iallfall ikke orange mer, og ikke falt det av heller. Men jeg regner med at nå trengs det mye kuring og godt stell - bra jeg nettopp har kjøpt litersflasker med fargeshampo og ditto balsam fra LF. Kanskje en klipp også hadde vært på sin plass. Men hvordan kunne jeg være så utrolig dum å ville ha blondt hår, bare fordi det er det jeg er født med? Jeg trives jo med det svarte og alle sier at det kler meg kjempegodt.
Gjest Gulltopp Skrevet 17. april 2005 #12 Skrevet 17. april 2005 Noen timer etter farging; skinnende blankt svart hår som ikke kjennes nevneverdig tørrere enn før det ble farget. :-) Håper bare denne fargen sitter godt i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå