Gå til innhold

katt og flytting, hvor lenge inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Det jeg i hovedsak lurer på er hvor lenge dere som har katt har holdt katten inne etter at dere flyttet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anbefalt med noen uker. 
Jeg holdt min inne ca to uker. Spesielt første uken var han veldig nervøs og usikker på den nye boligen, så lot han bli trygg på boligen inne først. I det jeg begynte slippe han ut, så var jeg på verandaen sammen med han de første gangene, eller hadde verandadør stående på vidt gap. 

AnonymBruker
Skrevet

6 uker minst.

Anonymkode: ab917...e0d

• Liker 1
Skrevet

Jeg flyttet to ganger med katt. Hadde katten inne i flere måneder hver gang. Gikk tur med den i sele veldig ofte ute, for at hun skulle lære seg lyder, lukter og området før hun slapp løs på egenhånd.  

Det gikk veldig bra. Hun kom tilbake fra første gang jeg slapp henne ut.

• Liker 1
Skrevet

Har flyttet et par ganger med katten før, men føler meg spesielt usikker nå som jeg har flyttet innenfor samme kommunen. Og er nok litt ekstra redd for at han skal vandre, selv om han er kastrert. Katten er nok klar, men jeg er ikke helt sikker på om jeg er det. Vi har heldigvis vært ute i bånd mye, da.

Skrevet
11 minutter siden, bergenser said:

Har flyttet et par ganger med katten før, men føler meg spesielt usikker nå som jeg har flyttet innenfor samme kommunen. Og er nok litt ekstra redd for at han skal vandre, selv om han er kastrert. Katten er nok klar, men jeg er ikke helt sikker på om jeg er det. Vi har heldigvis vært ute i bånd mye, da.

Jeg flyttet bare en kilometer sist, og jeg var også veldig nervøs for at han skulle gå tilbake til gamle boligen. 
Jeg slappet litt mer av etter å ha snakket med tidligere utleier, og dem sa dem skulle si i fra om han dukket opp der :) 
Dem kjente pusen min veldig godt, da han ofte inviterte seg selv på middag til deres pus :fnise: Han har aldri tuslet tilbake dit da, men det roet nervene mine å vite at dem kom til å varsle meg dersom det skulle skje! 

Har for øvrig fått 2 nye puser i ettertid, og skulle jeg flyttet med dem, så ville jeg holdt dem inne ganske så mye lengre, siden dem begge er veldig nervøse og var for endringer! 

Skrevet
39 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg flyttet bare en kilometer sist, og jeg var også veldig nervøs for at han skulle gå tilbake til gamle boligen. 
Jeg slappet litt mer av etter å ha snakket med tidligere utleier, og dem sa dem skulle si i fra om han dukket opp der :) 
Dem kjente pusen min veldig godt, da han ofte inviterte seg selv på middag til deres pus :fnise: Han har aldri tuslet tilbake dit da, men det roet nervene mine å vite at dem kom til å varsle meg dersom det skulle skje! 

Har for øvrig fått 2 nye puser i ettertid, og skulle jeg flyttet med dem, så ville jeg holdt dem inne ganske så mye lengre, siden dem begge er veldig nervøse og var for endringer! 

Det var jo bra da! Har flyttet på andre siden av byen, så derfor jeg nok er litt ekstra nervøs pga det. Siden Det er så store avstander. Men katten er nok mest sannsynlig mer klar enn det jeg er. 😋 må nok krype til korset snart og la ham gå ut.

Han er ikke veldig nervøs og redd heldigvis, men er ikke så glad i mennesker han ikke kjenner. Og han er overraskende motstandsdyktig mot endringer. Er nok mammapushjertet mitt som er litt forsiktig vil jeg tro, men vil heller være ekstra forsiktig enn at det verste skjer

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger av katten. Den forige jeg hadde kunne vi ta med til mine besteforeldre og slippe rett ut av bilen, når jeg flyttet var hu inne i to dager før hu slapp ut. Det kunne jeg aldri gjort med katten vi har nå 😛 

Anonymkode: fb0b3...9d5

AnonymBruker
Skrevet

Mine har vært vant til å være her og der da vi har flyttet noen ganger, er hos kjæresten min + ferier de har hatt hos mine foreldre. 

Da vi flyttet nå sist var de inne 1 døgn. Eldste var ute ca 1 time mens yngste var ute 8 timer før han kom hjem igjen. Vi har ikke mye trafikk her(bor på landet) så har ikke vært bekymret for dem. 

Anonymkode: 687e6...94e

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det avhenger av katten. Den forige jeg hadde kunne vi ta med til mine besteforeldre og slippe rett ut av bilen, når jeg flyttet var hu inne i to dager før hu slapp ut. Det kunne jeg aldri gjort med katten vi har nå 😛 

Anonymkode: fb0b3...9d5

Akkurat! Katter er veldig ulike når det gjelder dette. Den katten vi har nå forstår hvor den "hører hjemme" med en gang. Til og med da min søster skulle passe den, og den klarte å stikke ut første dagen, sto den på riktig dør da den ble sulten. Da vi flyttet for to år siden var jeg innstilt på å holde den inne noen uker, men det var den ikke innstilt på selv, og klarte å komme seg ut etter få dager. Vi oppdaget det kjapt, men så at den holdt seg i hagen, og siden dette var etter opplevelsen da min søster passet tenkte vi at vi fikk ha tillit til at den forsto. Holdt døren åpen, så den kunne gå inn og ut litt, og det var ikke noe problem for den å være på en ny plass. Det tok imidlertid noen dager før hun begynte å utforske området utover hagen. Det er så mange andre katter her, så tror hun syntes det var tryggest å holde seg ved huset i starten. 

Anonymkode: af026...259

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...