Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe poeng å drikke kefir når man allerede drikker biola. Slik jeg forstår inneholder begge melkesyrebakterier, mens biola i tillegg inneholder LGG, A og B, samt yoghurtbakterier. Så det ser ut som man bare trenger å drikke biola.

Eller inneholder kefir noe annet som gjør at man bør drikke det i tillegg til biola?

Anonymkode: 33dcd...0a5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Man" bør/må ikke drikke noen av delene. Hvis du bør/må drikke det, snakk med legen din. 

Anonymkode: 95003...99e

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Man" bør/må ikke drikke noen av delene. Hvis du bør/må drikke det, snakk med legen din. 

Ærlig talt.  Man oppsøker da ikke lege for å spørre om man bør drikke kefir eller biola. 

Anonymkode: 7b827...748

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker Biola kunn når jeg har vært litt dårlig i magen. 

Kefir derimot kjøper jeg oftere, blander kefir med litt vann, godt hakket hvitløk, små biter med agurk og salt Smaker så godt til Børek! Så drikk og spis det du føler kroppen vil ha, er mye bør og ikke bør ang mat. 

Anonymkode: dfb5e...237

Skrevet

Kjøpe annenhver gang, kanskje?

• Hjerte 1
  • 3 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2019 den 15.52):

Spør du alltid legen først om absolutt alt du fortærer? Stakkars lege.

Anonymkode: d14c0...f7a

Gjest theTitanic
Skrevet

Usikker men nysgjerrig på svarene i tråden. 

Kefir er fermentert. Det er ikke biola. Begge inneholder melkesyrebakterier som skal være bra for magen. Fermentert mat skal være bra, men fermentering er en gjæringsprosess. Er man sensitiv for gjær eller går på enkelte typer antibiotika bør man ikke drikke Kefir. Kefir gjør at korn og mel trekker til seg mer fuktighet derfor får man saftigere bakverk av å blande med Kefir. Har man problemer med forstoppelse og treg mage vil det ikke være usannsynlig å tenke at Kefir gjør korn og melprodukter mer lett fordøyelige. Mye av problemet med korn er at det trekker til seg fuktighet. Tar kornet naturlig fuktighet fra tarmen fordi det sveller der, og man ikke drikker nok væske,  blir magen treg. 

Skrevet

Jeg blir kjempeforstoppet av begge. Min første erfaring med det, og det var grusomt

Anonymkode: 1bd43...08a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.3.2019 den 15.52):

Kan legen nok om dette? De har vel ikke allverdens kostholdsutdannelse? Jeg kjenner en lege som fokuserer på slikt, og hun sier at jeg skal drikke Kefir, og at den bør være lunken. Jeg hører halvveis etter og drikker den kald.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Marit Kolby mener at man burde velge Kefir istedenfor Biola fordi Biola er ultraprossesert og tilsatt sukker/kunstig sukker. 

Kefir prikker på tungen, mens Biola bare smaker søtt. 

Endret av Blåttvann
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...