Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #1 Skrevet 16. april 2005 Forslag til valser som er lette å danse til? hilsen danseglad!
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2005 #2 Skrevet 16. april 2005 Denne skal eg følge litt med på, trur eg...
Molla Skrevet 16. april 2005 #3 Skrevet 16. april 2005 sønnavindsvalsen med Rita Eriksen har vi valgt. Den blir bare finere og finere for hver gang jeg hører den
carina81 Skrevet 16. april 2005 #5 Skrevet 16. april 2005 Konvalens avskjed er veldig flott. (tror det skrives sånn.. )
Gjest lillelou Skrevet 16. april 2005 #6 Skrevet 16. april 2005 Tror jeg hadde gått for noe classy, a, la Sinatra/storband. Moonlight serenade, eller Moon river eller lignende. Deilig å danse til,nesten som en drøm, og det er vel det en bryllupsdag gjerne er,drømmeaktig og litt uvirkelig:wink: . Selv kommer vi absolutt til å gå for noe i den stilen, er ikke begeistret for de "tradisjonelle norske" bryllupsvalsene.
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #7 Skrevet 16. april 2005 Har hørt Trønderbrura er den vakreste.....
Annie78 Skrevet 16. april 2005 #8 Skrevet 16. april 2005 Valsen på cd'en fra Ringenes Herre er nydelig...om dere danser engelsk vals da.... Men forloverne våre hadde den i sitt bryllup, så vi kan ikke herme... Men et spørsmål: skal dere spille valsen fra CD spiller, eller spiller orkesteret valsen for dere? Om dere har live-musikk, da....
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #9 Skrevet 17. april 2005 Valsen på cd'en fra Ringenes Herre er nydelig...om dere danser engelsk vals da.... Men forloverne våre hadde den i sitt bryllup, så vi kan ikke herme... .... vet du hva den heter??? leter og leter her, jeg...
Annie78 Skrevet 17. april 2005 #10 Skrevet 17. april 2005 Dessverre husker jeg ikke det...og har ikke cd' en selv... Tror du bare må høre og finne ut hvilken som går i 3/4 takt.... Kan spørre når jeg ser dem neste gang...
junibrud05 Skrevet 17. april 2005 #11 Skrevet 17. april 2005 Vi skal ha Annies song med John Denver. Den er helt nydelig
Nuwanda Skrevet 17. april 2005 #12 Skrevet 17. april 2005 Hørte om noen som hadde "White wedding" med Billy Idol. Det er nok ikke det vi velger, men jeg må innrømme jeg syntes det var tøft!
Linn3c Skrevet 18. april 2005 #13 Skrevet 18. april 2005 Me fekk ein cd av danseinstruktører då me gjekk frå privattimen. Der var det mange fine songar, og nokre av desse hadde me jo allereie øvd oss i i timen.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #14 Skrevet 18. april 2005 Me fekk ein cd av danseinstruktører då me gjekk frå privattimen. Der var det mange fine songar' date=' og nokre av desse hadde me jo allereie øvd oss i i timen.[/quote'] Kan du komme med eksempler??
Linn3c Skrevet 18. april 2005 #15 Skrevet 18. april 2005 Kan du komme med eksempler?? Beklagar, det kan eg ikkje for eg har aldri høyrt songane før, og namna var ikkje nedskrivne, så dei kjenner eg heller ikkje... Eg kan høyra litt på cd'en og prøva å tyda kva songane kan heita, men dei var altså heilt ukjende for meg...
Gjest gjest1 Skrevet 18. april 2005 #16 Skrevet 18. april 2005 Danser alle tradisjonell vals? Ingen som rocker gulvet da? :enig_animasjon: Det hadde jeg gjort, hadde ikke fått med meg sambo på no' vals nei...
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #17 Skrevet 18. april 2005 Hvis dere ikke er veldig gode til å danse fra før, anbefaler jeg å velge en engelsk vals - det vil si rolige valser. Selv var det min store drøm å danse etter valsen fra Askepott-tegnefilmen, "So this is love", men jeg fant ikke noen brukbar innspilling av den, så vi endte opp med å danse etter en vals som heter "Around the world" - som forresten er den valsen kronprins Haakon og Mette-Marit danset til i sitt bryllup. Jeg kom over valsen ved å spørre etter valse-CD-er på biblioteket. Hoved-Deichman i Oslo har stor musikkavdeling. Spør der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå