AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Skrevet 19. mars 2019 Hei. Jeg er en alenemamma som har utbetalt ca 29.000,- i mnd. Jeg har faste utgifter på 23.000,- pr mnd. Dette inkluderer alle faste utgifter pr mnd. Mat, lån, forsikring, husleie, tlf/internett/spotify etc, strøm. Betaler 7.500,- i mnd på bil og forbrukslån.(totalt ca 310000,-) (4 år igjen) Sitter igjen med ca 6000,- pr mnd til uforusette utgifter, drivstoff. Er dette lite? Hvor mye burde man kunne spare? Hvor mye burde være på Bufferkonto? Er det liv laga på sikt? :/ Anonymkode: ae47e...f20
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #2 Skrevet 19. mars 2019 Siden veldig mye av utgiftene dine er faste, og du ikke skal betale mat for 6000,- så er det jo en grei sum, så høres ikke ut som noen krise med mindre du har et forbruk mye over faste utgifter eller får ufortusette utgifter ofte, eller du kjører veldig mye. Har du bakt inn andre bilkostnader i de faste utgiftene, som årsavgift, bilforsikringer, bompenger, parkering, service osv? Det kan jo avhengig av kjørelengde også utgjøre en del. Hvis man ønsker å spare uansett, så kan det være en fordel å se på bilutgifter, kan du kanskje klare deg med en litt billigere bil? Har du abonnementsjenester osv. du kan kutte ned på? En annen stor sparepost er å betale ned forbrukslån så fort som mulig. Se derfor på muligheten for om du kan betale ned litt mer hver måned. Dette siden renta på forbrukslån ofte er høy sammenlignet med boliglån eller studielån. Bufferkonto bør være på en 2-4 månedslønner skal man tro økonomene, litt avhengig av hvor store svingninger man trenger å ta høyde for i økonomien. Anonymkode: b7849...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #3 Skrevet 19. mars 2019 Dave Ramsey har mange gode videoer på YouTube ang gjeld og kredittkort. Jeg ville sett hva slags muligheter du har for å tjene noe ekstra i måneden, enten sidejobb/ekstra timer i vanlig jobb. Jeg har skjønt hvor blakk jeg er, mange smålån, tannlegekonto, etc.. Nå har jeg kuttet kraftig ned på forbruk / jobber omkring 10 timer ekstra i uka og gjerne mer om jeg får mulighet. Har også som mål om å selge 100 ting jeg eier som skal inn på gjeldsbetaling. Anonymkode: 48d38...eec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå