AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Skrevet 19. mars 2019 Ny på dette 😇 I følge FLO kalenderen skal jeg ha EL i dag, men det viste bare en svak svak strek (og kontrollstreken). Betyr det at EL er 1 dag unna, 1 uke eller 2mnd? (naturligvis ikke sistnevnte, men jeg er helt blåst på dette området). Leste også at man bør ta testen på kveld, hvorfor det? Vi hadde sex i går. Hadde så lyst at EL-testen skulle være positiv i dag, men nei da. Kan dette fortsatt gi graviditet? eller kan den være positiv i kveld? Jeg har blitt så ivrig på prøvingen, og skal selvfølgelig reise bort nå. Vil jo ikke gå glipp av sjansen for å bli gravid denne mnd 🙊 Om noen kan mye om disse testene, gi meg gjerne litt informasjon Anonymkode: dca17...419
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #2 Skrevet 19. mars 2019 Kan ikke så mye selv men min erfaring er at man begynner testingen ca 10 dager etter mens, (hvis du har en syklus som er «normal») ettermiddag og kveld. (For stigningen av LH øker utover dagen/kvelden). Testen er ikke positiv før teststrek er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Noen har en langsom økning av LH så testene blitt sterkere og sterkere. Noen har negativ på ettermiddag men positiv på senkveld. Dette er jo helt individuelt. For eks i min prøveperiode nå så hadde jeg estimert EL 3 mars på app men jeg fikk ikke positiv test før 10. Skal riktig nok sies at denne mnd ble alt forskjøvet da. Kan jo bli gravid så lenge man har sex og ikke fått påvist sykdommer som gjør det umulig. Om EL-testen er positiv i morgen/torsdag så var det jo perfekt. Da ligger sædceller og venter istede for at de må bruke opp mange timer av levetiden egget har på å reise dit. Hvilke EL-tester bruker du? Håper dette ga noen svar:) og vær så snill rett meg folk hvis det er helt ut å kjører 😊 Anonymkode: f2960...b62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå