Gå til innhold

Anbefal et hotell i København?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk i bursdagsgave fra familien; flybilletter til København i slutten av Mai, 3 netter. til meg og min mann. Men hotell må vi fikse selv.

Har aldri tenkt på Danmark som feriedestinasjon, aner ingenting om Danmark eller København, så hvilket hotell er greit? Vi kommer til å bare sove der, og heller bruke tida på å utforske København.

Anonymkode: 84752...9d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

København og Danmark er fantastisk feriedestinasjon! Har vært der mange ganger og planlegger nye turer. Det er massevis av gode hotell i København, men det er ganske dyrt. 

Litt vanskelig å anbefalte et hotell når jeg ikke vet noe om hvor dyrt dere tenker, plassering etc. Skal dere reise kollektivt eller har dere bil. Er selve hotellet en del av opplevelsen eller er det bare et sted å sove. 

Jeg synes det er greit å bo sentralt og i et område jeg føler meg trygg - også om kveldene. 

Jeg bruker alltid tripadvisor for å finne hotell som er bra rated med de fasiliteter jeg ønsker. 

Har du mer info kan jeg gjerne gi flere tips 😊

Anonymkode: 578d3...e2c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd på Grand Hotell rett ved Hovedbanegården og Tivoli. Der var det veldig ok :) 

Ellers ligger Tivoli Hotell noen få minutters gåtur unna. Helt ok hotell det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk ut AirBnb også. Fint med en hel leilighet til prisen av hotellrom. Er en mer unik opplevelse også.

Anonymkode: 1bdfd...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi vil bo trygt, hotellrommet må ha eget dass og bad. Vi blir å sjekke ut museer, tivoli, og sikkert en del shopping. Vi er veldig glad i kunst, og håper det er noe interessante museer, men ellers blir det vel en tur hvor vi bare finner noen rare butikker og forelsker oss i det. 😊

Gjerne sentralt, men hvis det er greie kollektivtilbud, så tar vi jo såklart det, hvis hotellet er bra utenfor København city.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden dere er interessert i kunst og museer tror jeg dere vil trives på Hotell København, designet av Arne Jacobsen. Som en ekstra bonus ligger det også veldig sentralt.

Anonymkode: 1e6cd...e77

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Radisson Collection Royal Copenhagen som anbefales over her (men som av en eller annen grunn blir kalt Hotell København) er fantastisk. En skikkelig designperle med veldig sentral beliggenhet og flott utsikt fra rommene litt oppover i etasjene. Men det koster, for et dobbeltrom må du nok regne med rundt 3000 kr pr natt.

I samme område er det flere gode hoteller som koster en god del mindre:

Hotel Imperial (rett ved Vesterport stasjon)

The Square Hotel (rommene er ganske små, men beliggenheten på Rådhuspladsen er veldig sentral)

Richmond Hotel (nabo til Imperial)

Comfort Vesterbrogade (relativt nyoppusset noen få minutter fra Hovedbanen og Tivoli)

Utenfor byen, på Amager, ligger Bella Sky, som er et kult hotell arkitekturmessig og det er lett å komme seg inn til sentrum med Metroen. 

Siden dere er kunstinteresserte bør dere ta turen til Louisiana Museum for moderne kunst. Det ligger i Humlebæk nord for København. Det er enkelt å komme seg dit med tog, tar omtrent 35 minutter fra Hovedbanegården og så tar det omtrent 10 minutter å gå fra Humlebæk stasjon til museet.

Ellers er Glyptoteket med sine antikke skulpturer verdt et besøk. Om dere er arkitekturinteresserte bør dere ta turen innom biblioteket, "Den sorte diamant". Den nye operaen er fin, men ikke åpen for publikum når det ikke er forestilling. Rosenborg slott kan være verdt et besøk. Masse flott kunst og kunsthåndverk, samt de danske kronjuvelene finnes der.

Om dere vil gå dere bort i unike småbutikker er det lurt å vandre på Gammel Kongevej ut mot Frederiksberg, samt utforske området mellom Vesterbrogade og Gl. Kongevej. Kødbyen er et kult område med både restauranter og gallerier. Et annet hyggelig område er Christianshavn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd noen hotell i vakre København. Min favoritt er Square hotel pga perfekt beliggenhet.  Håper dere får en fin tur i en fantastisk by med sjel🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk ut AirBnb også. Fint med en hel leilighet til prisen av hotellrom. Er en mer unik opplevelse også.

LOL. En unik opplevelse du liksom. Man overnatter selvfølgelig på hotell, hvor rommet blir ryddet, sengene blir redd opp, håndklær blir skiftet og hvor man får frokost. AirBnb er for folk som må spare penger, ikke fordi det er så unikt å bo på de stedene. 

Selv anbefaler jeg Radisson Blu, kort avstand fra hovedbanegården, Tivoli, Nyhavn m.m. 

Anonymkode: b7cae...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser du har fått masse tips 😊 Utfordingen er egentlig pris og plassering. Jeg har bodd flere ulike steder i København (og på Kastrup), men ender ofte med å bestille et eller annet hotell i Helgolandsgade. Her ligger hotellene tett; first hotel mayfair, Axel guldsmeden, Absalon, Andersen for å nevne noen. Har bodd på alle de og kan anbefale dem. Også Comfort hotel vesterbro som flere har nevnt er bra. 

Vær obs på at Vesterbro tidligere var ganske lugubert og det er ennå noen gater som heg synes det er greit å holde seg unna, feks deler av Istegade. Mens gaten nedenfor - halmtorvet - er veldig koselig  

Liker meg godt i nærheten av hovedbanegården, synes det er enkelt å komme seg imellom. Har også bodd nær Nyhavn et par ganger, strand hotell og phoenix hotell var også bra. Men litt mer kronglete å komme seg til. 

Har ikke vært så mye på museum i København, men om dere har tid anbefaler jeg en tur til Louisiana museum of modern art i Humlebæk. Lett å komme seg dit med tog fra hovedbanegården. 

Og liker dere parker er botanisk hage veldig flott. 

Håper dere får en riktig fin tur 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL. En unik opplevelse du liksom. Man overnatter selvfølgelig på hotell, hvor rommet blir ryddet, sengene blir redd opp, håndklær blir skiftet og hvor man får frokost. AirBnb er for folk som må spare penger, ikke fordi det er så unikt å bo på de stedene. 

Selv anbefaler jeg Radisson Blu, kort avstand fra hovedbanegården, Tivoli, Nyhavn m.m. 

Man er forskjellig, vettu

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, Christiane_W said:

Radisson Collection Royal Copenhagen som anbefales over her (men som av en eller annen grunn blir kalt Hotell København) er fantastisk. En skikkelig designperle med veldig sentral beliggenhet og flott utsikt fra rommene litt oppover i etasjene. Men det koster, for et dobbeltrom må du nok regne med rundt 3000 kr pr natt.

I samme område er det flere gode hoteller som koster en god del mindre:

Hotel Imperial (rett ved Vesterport stasjon)

The Square Hotel (rommene er ganske små, men beliggenheten på Rådhuspladsen er veldig sentral)

Richmond Hotel (nabo til Imperial)

Comfort Vesterbrogade (relativt nyoppusset noen få minutter fra Hovedbanen og Tivoli)

Utenfor byen, på Amager, ligger Bella Sky, som er et kult hotell arkitekturmessig og det er lett å komme seg inn til sentrum med Metroen. 

Siden dere er kunstinteresserte bør dere ta turen til Louisiana Museum for moderne kunst. Det ligger i Humlebæk nord for København. Det er enkelt å komme seg dit med tog, tar omtrent 35 minutter fra Hovedbanegården og så tar det omtrent 10 minutter å gå fra Humlebæk stasjon til museet.

Ellers er Glyptoteket med sine antikke skulpturer verdt et besøk. Om dere er arkitekturinteresserte bør dere ta turen innom biblioteket, "Den sorte diamant". Den nye operaen er fin, men ikke åpen for publikum når det ikke er forestilling. Rosenborg slott kan være verdt et besøk. Masse flott kunst og kunsthåndverk, samt de danske kronjuvelene finnes der.

Om dere vil gå dere bort i unike småbutikker er det lurt å vandre på Gammel Kongevej ut mot Frederiksberg, samt utforske området mellom Vesterbrogade og Gl. Kongevej. Kødbyen er et kult område med både restauranter og gallerier. Et annet hyggelig område er Christianshavn.

Takk 😘 Her skal vi google og sette opp en reiseplan 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mye bedre å ha airbnb-leilighet enn ett trangt soverom. Jeg orker ikke at rengjøringspersonale skal inn og re senga. Vil sove så lenge jeg vil, spise egg og bacon i fred og ro mens jeg nyter utsikten og får et inntrykk av hvordan folk bor og lever i byen jeg besøker. Føle seg som en innfødt, rett og slett. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

En venninne av meg og mannen hennes bodde på det relativt nyåpnede "luksushostellet" Steel House nylig og var kjempefornøyd. Beliggenheten er ganske sentral og rommet var rent, pent og fresht. De betalte snaut 2000 kr for to netter, noe som er rimelig for et dobbeltrom med eget bad relativt sentralt i Køben.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...