AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #1 Skrevet 19. mars 2019 Jeg er nå i gang med trening igjen etter et langt svangerskap og en haug med kilo for mye. Jeg er 162 cm og 81 kg tung. her er det mye som er fett, da spesielt rundt magen, lår og armer av alle ting. jeg trenger hjelp til å sette opp et effektivt treningsprogram spesielt retta mot fettforbrenning men også moderat muskelbygging eventuelt fokusere på bevaring, alt etter hva som er best å gjøre. tips til kosthold mottas også med stor takk. forstår meg nemlig ikke helt på dette med makro og hvordan jeg planlegger utifra det. Anonymkode: 60c37...68b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #2 Skrevet 19. mars 2019 Hei! Først og fremst må du finne ut av hvor mye du ca forbrenner i løpet av en dag. Så legger du inntaket på ca 500kacl mindre en det. Du vil da gå ned i vekt. For å beholde mest mulig muskelmasse kan du gjøre det mer avansert ved å i tillegg fokusere på å få i deg et visst forhold av de ulike energikildene (proteiner/karb/fett). Sett opp målet i Lifesum feks, så tracker den det fint for deg. Start å trene styrke. Fokuser på de store muskelgruppene, og husk å øke belastningen. Anonymkode: 113ed...62a
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #3 Skrevet 19. mars 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Først og fremst må du finne ut av hvor mye du ca forbrenner i løpet av en dag. Så legger du inntaket på ca 500kacl mindre en det. Du vil da gå ned i vekt. For å beholde mest mulig muskelmasse kan du gjøre det mer avansert ved å i tillegg fokusere på å få i deg et visst forhold av de ulike energikildene (proteiner/karb/fett). Sett opp målet i Lifesum feks, så tracker den det fint for deg. Start å trene styrke. Fokuser på de store muskelgruppene, og husk å øke belastningen. Anonymkode: 113ed...62a Takk for tips! trener styrke nå, men er noe begrenset på grunn av overbelastning i det ene kneet. skal prøve lifesum! 🙂 Anonymkode: 60c37...68b
Gjest BearMama Skrevet 21. mars 2019 #4 Skrevet 21. mars 2019 Anbefaler deg å starte med å kun tenke på å få ned fettprosenten. Det er ganske vanskelig og avansert å gå ned i vekt og bygge musker samtidig. Enkleste er å fokusere på kaloriunderskudd med mål om å gå ned i fettprosenten og så fokusere på å bygge muskler når oppnådd fettprosent er i boks. Med din høyde tenker jeg ca. 1500 kcal om dagen de dagene du ikke trener og plusse på det du forbrenner de dagene du trener, ca 2-300 kalorier. Du kan selvsagt trene styrke, men mitt fokus ville vært på roing, poweralks/jogging, sykling, spinning etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå