AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #1 Skrevet 18. mars 2019 Pga. slitasje. Jeg har ønsket lengde på håret under, men håret på toppen er 2/3 lengden av håret under. Hvis dere forstår. Jeg retter/krøller håret ca 3 ganger i uken så ikke overdrevent mye. Tar blonde highlights to ganger i året, men bedriver ikke sønderbleking. Hva kan jeg gjøre for å holde håret på toppen like sunt som det under? Det er så utrolig irriterende, for jeg ønsker like lengder på hele håret og per nå har jeg tynt hår nederst, mens lenger opp ser det tykkere og finere ut. Anonymkode: 37a26...ffe
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #2 Skrevet 18. mars 2019 har det øverste håret rett og slett brukket, mener du? Det er ikke klipt slik da? Eller er det ev nye hår som ikke har rukket å vokse seg lange? Anonymkode: c5ebe...2ae
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #3 Skrevet 18. mars 2019 Jeg har også færre hårstrå nederst, ettersom noen hår ikke har vokst seg like lange. Det ser jeg spesielt godt når jeg har håret i flette Anonymkode: c5ebe...2ae
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #4 Skrevet 18. mars 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: håret på toppen er 2/3 lengden av håret under Hva om du klipper håret slik at alt håret får denne 2/3 lengden? Anonymkode: c5ebe...2ae
Skorstein Skrevet 18. mars 2019 #5 Skrevet 18. mars 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pga. slitasje. Jeg har ønsket lengde på håret under, men håret på toppen er 2/3 lengden av håret under. Hvis dere forstår. Jeg retter/krøller håret ca 3 ganger i uken så ikke overdrevent mye. Tar blonde highlights to ganger i året, men bedriver ikke sønderbleking. Hva kan jeg gjøre for å holde håret på toppen like sunt som det under? Det er så utrolig irriterende, for jeg ønsker like lengder på hele håret og per nå har jeg tynt hår nederst, mens lenger opp ser det tykkere og finere ut. Anonymkode: 37a26...ffe Jeg hadde samme problemet. Håret mitt ble plutselig kuttet av her og der. Så ikke ut. Klippet det kortere og kuttet ut rettetang helt. Nå holder det seg veldig bra enda jeg bleker det helt hvitt. Kjøp gode varmebeskyttere, ikke bruk rettetang hver dag. Bruk en sjampo med olje, eller for tørt og slitent hår. Aussie og maroccan fungerer på meg. Viktig å klippe tuppene ofte, ellers spiser det seg oppover og gjør håret tørt, tynt og dødt, knekker til slutt. La det gå flere dager i mellom før du vasker det. Det gjør håret sterkt og glansfullt. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #6 Skrevet 18. mars 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: har det øverste håret rett og slett brukket, mener du? Det er ikke klipt slik da? Eller er det ev nye hår som ikke har rukket å vokse seg lange? Anonymkode: c5ebe...2ae 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva om du klipper håret slik at alt håret får denne 2/3 lengden? Anonymkode: c5ebe...2ae Det virker brukket, ja. Det er ikke klipt sånn - de få gangene jeg faktisk klipper håret ber jeg frisøren om å klippe mest på håret under, slik at det blir likere lengden til håret på toppen. Håret ser alltid finere/tykkere ut da, men det gjør også at jeg aldri oppnår den lengden jeg ønsker. Håret på toppen vokser, det går bare ekstremt tregt. Er redd håret på toppen vil fortsette å brekke, slik at den totale hårmengden aldri blir slik jeg ønsker...dersom jeg klipper alt i lik lengde altså -TS Anonymkode: 37a26...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #7 Skrevet 18. mars 2019 2 minutter siden, Skorstein skrev: Jeg hadde samme problemet. Håret mitt ble plutselig kuttet av her og der. Så ikke ut. Klippet det kortere og kuttet ut rettetang helt. Nå holder det seg veldig bra enda jeg bleker det helt hvitt. Kjøp gode varmebeskyttere, ikke bruk rettetang hver dag. Bruk en sjampo med olje, eller for tørt og slitent hår. Aussie og maroccan fungerer på meg. Viktig å klippe tuppene ofte, ellers spiser det seg oppover og gjør håret tørt, tynt og dødt, knekker til slutt. La det gå flere dager i mellom før du vasker det. Det gjør håret sterkt og glansfullt. Tusen takk for tips Det skal jeg sjekke ut. -TS Anonymkode: 37a26...ffe 1
Blingblingtahei Skrevet 19. mars 2019 #8 Skrevet 19. mars 2019 Bruk klyper hvis du skal ha håret på, evt flette eller myk strikk. Har du det mye opp i hestehale osv så vil det slite mye på håret der strikken sitter uansett hvordan strikk du bruker, enkelte sliter dog mindre.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2019 #9 Skrevet 20. mars 2019 På 18.3.2019 den 23.21, AnonymBruker skrev: Pga. slitasje. Jeg har ønsket lengde på håret under, men håret på toppen er 2/3 lengden av håret under. Hvis dere forstår. Jeg retter/krøller håret ca 3 ganger i uken så ikke overdrevent mye. Tar blonde highlights to ganger i året, men bedriver ikke sønderbleking. Hva kan jeg gjøre for å holde håret på toppen like sunt som det under? Det er så utrolig irriterende, for jeg ønsker like lengder på hele håret og per nå har jeg tynt hår nederst, mens lenger opp ser det tykkere og finere ut. Anonymkode: 37a26...ffe Rette- og krølltang 3 ganger i uka er ikke lite... Tilfør håret keratin, så det blir sterkere. Hårstrikk kan slite på håret, ei flette er bedre. Anonymkode: 7fe35...977 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #10 Skrevet 21. mars 2019 Har samme problemet, men vet at det kommer av at jeg børstet håret i våt tilstand og det øverste håret ryker først. så la håret lufttørke før du børster det Anonymkode: cf0a3...36c
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2019 #11 Skrevet 21. mars 2019 Varmebehandling 2-3 dager i uken er mye, og kan absolutt være en forklaring på slitasjen. Det er vel omtrent ikke noe som sliter mer på håret. Du sier heller ikke noe på om du bruker gode varmebeskyttende produkter og hvilken temperatur det er på krøll/slettetang. Føner du håret også, og isåfall i varm eller kald luft? Bruker du sjampo/balsam tilpasset håret ditt? Kurer du det tilstrekkelig ofte? Bruker du hårstrikk som er skånsomt for håret? Får du i deg tilstrekkelig med vitaminer? Hvor fote vasker du håret? Anonymkode: c735c...ad0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå