AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #1 Skrevet 18. mars 2019 Mannen og jeg har bestemt oss for å gå fra hverandre. Vi har en datter på 2 år og hun er veldig knyttet til begge to. Hun reagerer veldig hvis en av oss er borte mer enn 2-3 dager og ønsker selvsagt at hun skal ha det best mulig. Vi tenker derfor på denne løsningen: kjøpe en mindre leilighet og bytte på hvem som bor i hovedhjemmet med datteren vår og hvem som bor i leiligheten. Tenker i utgangspunktet å ha 3 dager av og på. Vi ser at dette ikke vil gå på sikt, men ønsker en løsning som vil være best for datteren vår akkurat nå. Trenger ingen negative kommentarer på at dette ikke vil gå, vil vite om dette kan være en fin løsning for barnet vårt, eller om det blir for mye frem og tilbake med oss voksne for henne? Har bestilt time på familievernkontoret, men de hadde så lang kø. Anonymkode: e0e78...2c9 1
Gjest BearMama Skrevet 18. mars 2019 #2 Skrevet 18. mars 2019 Kan dere ikke heller bo nært hverandre?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #3 Skrevet 18. mars 2019 9 minutter siden, BearMama skrev: Kan dere ikke heller bo nært hverandre? Er jo ikke anbefalt at de 2 åringer bor 50/50 og vi vil være like mye med henne begge to, og hun er like knyttet til begge to. Anonymkode: e0e78...2c9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #4 Skrevet 19. mars 2019 Jeg tror løsningen er god, særlig med et så lite barn. Anonymkode: ef823...370 1
Sylveon Skrevet 19. mars 2019 #5 Skrevet 19. mars 2019 En god løsning for en 2-åring, men for dere foreldrene er det nok noe som ikke vil holde i flere år.
Gjest BearMama Skrevet 19. mars 2019 #6 Skrevet 19. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er jo ikke anbefalt at de 2 åringer bor 50/50 og vi vil være like mye med henne begge to, og hun er like knyttet til begge to. Anonymkode: e0e78...2c9 Om dere klarer det et år eller to så er jo det en fin kl sning så lenge dere også synes det er en ok løsning. Men har har lest litt erfaringer med dette og at det ofte ikke blir like idyllisk som man hadde håpet. At den ene ender opp med å nesten bli hushjelp fordi begge ikke bidrar like mye ned husarbeid etc.
Surriball Skrevet 19. mars 2019 #7 Skrevet 19. mars 2019 Det opplegget kommer ikke til å fungere. Det blir som en fortsettelse av samlivet. Dere kommer til å irritere dere over de samme tingene som dere går fra hverandre over og dere får aldri noe skikkelig privatliv. Dessuten utsetter dere bare bruddet for barnet, og det er lettere å takle jo yngre det er. 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. mars 2019 #8 Skrevet 19. mars 2019 1 minutt siden, Surriball skrev: Det opplegget kommer ikke til å fungere. Det blir som en fortsettelse av samlivet. Dere kommer til å irritere dere over de samme tingene som dere går fra hverandre over og dere får aldri noe skikkelig privatliv. Dessuten utsetter dere bare bruddet for barnet, og det er lettere å takle jo yngre det er. Dette. Brudd mellom foreldre er ikke vanskelig for barna når de er små, det er da det er lettest. La henne heller ha fast bosted hos en av dere de neste par årene, mens den andre har annenhver langhelg og ettermiddagssamvær minst en gang i uka, og så begynner dere med delt omsorg når hun blir litt større.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #9 Skrevet 19. mars 2019 3 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Dette. Brudd mellom foreldre er ikke vanskelig for barna når de er små, det er da det er lettest. La henne heller ha fast bosted hos en av dere de neste par årene, mens den andre har annenhver langhelg og ettermiddagssamvær minst en gang i uka, og så begynner dere med delt omsorg når hun blir litt større. Ikke snakk om ting du ikke har peiling på! Passet ofte en 3 åring der foreldrene nylig var gått fra hverandre;å han skreik mye søvne etter faren sin som han kun såg annenhver helg. Han begynte også å utagere mye etter far flyttet ut,så ikke kom å fortell meg at det er tilfeldig! Anonymkode: 3d793...7bf
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #10 Skrevet 19. mars 2019 TS her. Som jeg har skrevet over er vi helt klar over at dette ikke vil vare i mange år. Vi er bare ute etter en best mulig løsning hvor barnet får vært like mye med begge foreldrene uten at barnet skal måtte flytte annenhver uke når det er så lite. Som sagt er barnet like knyttet til begge og det blir da umulig å velge et fast bosted uten at det vil påvirke barnet veldig. Vi har blitt enig om å ha hushjelp i begge boliger slik at vi skal slippe å være hushjelp for den andre. Som sagt er jeg ikke ute etter «dette går ikke» kommentarer, ønsker heller svar på om løsningen med 50/50 og at vi voksne flytter er greit for barnet eller om det blir for mye frem og tilbake. Anonymkode: e0e78...2c9
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. mars 2019 #11 Skrevet 19. mars 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke snakk om ting du ikke har peiling på! Passet ofte en 3 åring der foreldrene nylig var gått fra hverandre;å han skreik mye søvne etter faren sin som han kun såg annenhver helg. Han begynte også å utagere mye etter far flyttet ut,så ikke kom å fortell meg at det er tilfeldig! Anonymkode: 3d793...7bf Hvordan vet du at jeg ikke har peiling på dette? At én unge reagerer slik sier heller ikke noe om hvordan TS' barn vil reagere. Hun er i tillegg bare 2 år, det skjer mye fra 2 til 3 år. At denne ungen reagerte slik forandrer heller ikke det faktum at skilsmisse generelt sett er verre for barna jo eldre de er.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. mars 2019 #12 Skrevet 19. mars 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Som jeg har skrevet over er vi helt klar over at dette ikke vil vare i mange år. Vi er bare ute etter en best mulig løsning hvor barnet får vært like mye med begge foreldrene uten at barnet skal måtte flytte annenhver uke når det er så lite. Som sagt er barnet like knyttet til begge og det blir da umulig å velge et fast bosted uten at det vil påvirke barnet veldig. Vi har blitt enig om å ha hushjelp i begge boliger slik at vi skal slippe å være hushjelp for den andre. Som sagt er jeg ikke ute etter «dette går ikke» kommentarer, ønsker heller svar på om løsningen med 50/50 og at vi voksne flytter er greit for barnet eller om det blir for mye frem og tilbake. Anonymkode: e0e78...2c9 Du har jo tydeligvis bestemt deg, men jeg ser ikke helt hva som er annerledes med 50/50 i samme hus og 50/50 i to forskjellige hus. Barnet får uansett bare sett mor/far halve tiden.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #13 Skrevet 19. mars 2019 10 minutter siden, Anonymus Notarius skrev: Du har jo tydeligvis bestemt deg, men jeg ser ikke helt hva som er annerledes med 50/50 i samme hus og 50/50 i to forskjellige hus. Barnet får uansett bare sett mor/far halve tiden. Barnet slipper å bytte hjem å unngår da mye stress Anonymkode: 3d793...7bf 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 19. mars 2019 #14 Skrevet 19. mars 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet slipper å bytte hjem å unngår da mye stress Anonymkode: 3d793...7bf Men hovedpunktet til TS var ikke stress, men at barnet skulle se begge foreldrene like mye. Hvorvidt å flytte frem og tilbake er stress varierer fra barn til barn.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #15 Skrevet 19. mars 2019 Jeg og eks-mannen min prøvde dette, og det fungerte ikke for oss. Det ble nesten bare mer kaos da vi begge følte at vi ikke hadde privatliv da den andre parten ‘hele tiden’ hadde tilgang til den andres privatsaker. Samt det å leve ut av en koffert for oss begge var ikke optimalt. Vi stoppet med denne løsningen etter kort tid og han hadde heller barna (yngste var 1år da) et par dager i uka (ikke overnatting). Vi startet med overnatting da hun var 1.5år en natt i uka og da hun var 2 gikk vi over til 2 netter. Nå er hun snart 4 og overnatter 4 netter i uka. Det har vært null stress hele veien. Men som ikke passet oss fungerer jo kanskje bedre for dere. Mine to barn er glade og fornøyde med vår ordning. De ser pappa og mamma nesten like mye og de har det bra i begge hus. Anonymkode: 01da2...b91
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #16 Skrevet 19. mars 2019 Just now, AnonymBruker said: Jeg og eks-mannen min prøvde dette, og det fungerte ikke for oss. Det ble nesten bare mer kaos da vi begge følte at vi ikke hadde privatliv da den andre parten ‘hele tiden’ hadde tilgang til den andres privatsaker. Samt det å leve ut av en koffert for oss begge var ikke optimalt. Vi stoppet med denne løsningen etter kort tid og han hadde heller barna (yngste var 1år da) et par dager i uka (ikke overnatting). Vi startet med overnatting da hun var 1.5år en natt i uka og da hun var 2 gikk vi over til 2 netter. Nå er hun snart 4 og overnatter 4 netter i uka. Det har vært null stress hele veien. Men som ikke passet oss fungerer jo kanskje bedre for dere. Mine to barn er glade og fornøyde med vår ordning. De ser pappa og mamma nesten like mye og de har det bra i begge hus. Anonymkode: 01da2...b91 Edit: 4 netter annenhver uke skulle det stå Anonymkode: 01da2...b91
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #17 Skrevet 19. mars 2019 3 timer siden, Anonymus Notarius skrev: Du har jo tydeligvis bestemt deg, men jeg ser ikke helt hva som er annerledes med 50/50 i samme hus og 50/50 i to forskjellige hus. Barnet får uansett bare sett mor/far halve tiden. Det betyr at barnet ikke må flytte på seg som ikke er anbefalt. Anonymkode: e0e78...2c9
Lyckeliten Skrevet 19. mars 2019 #18 Skrevet 19. mars 2019 Jeg må si jeg reagerer litt på flere kommentarer her. Her setter TS og eksen datteren deres før deres egen trivsel Skal barn heller bo ut av en koffert? Bli tvunget til å skifte hjem? Synes du har et realistisk syn på ting når du sier at dette kun er for en periode og for at barnet deres er like knyttet til begge foreldre. Jeg har dessverre ingen kunnskap om dette med at voksne flytter frem og tilbake og hvordan det påvirker barna, men håper dere får time på FVK fort. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #19 Skrevet 19. mars 2019 Er vel bedre at dere begge flytter med en gang, men bor nært hverandre. Så slipper hun en følgeskade når det blir bytte av hjem (kanskje to) om noen år. Livet må faktisk gå videre for dere voksne også, og barn blir faktisk i stor grad påvirket av om foreldrene er tilfreds i hverdagen. Ha gjerne en overgangsperiode hvor dere kommer til hverandre i de nye hjemmene og bidrar til legging etc. Anonymkode: 24c0b...a50
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #20 Skrevet 19. mars 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen og jeg har bestemt oss for å gå fra hverandre. Vi har en datter på 2 år og hun er veldig knyttet til begge to. Hun reagerer veldig hvis en av oss er borte mer enn 2-3 dager og ønsker selvsagt at hun skal ha det best mulig. Vi tenker derfor på denne løsningen: kjøpe en mindre leilighet og bytte på hvem som bor i hovedhjemmet med datteren vår og hvem som bor i leiligheten. Tenker i utgangspunktet å ha 3 dager av og på. Vi ser at dette ikke vil gå på sikt, men ønsker en løsning som vil være best for datteren vår akkurat nå. Trenger ingen negative kommentarer på at dette ikke vil gå, vil vite om dette kan være en fin løsning for barnet vårt, eller om det blir for mye frem og tilbake med oss voksne for henne? Har bestilt time på familievernkontoret, men de hadde så lang kø. Anonymkode: e0e78...2c9 Jeg tenker at dette er en god løsning til barnet er større. Da får hun jo en gradvis «tilvenning» på at dere ikke bor sammen mer. Anonymkode: c2133...970 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå