Armonia Skrevet 16. april 2005 #1 Skrevet 16. april 2005 Fikk nettopp en telefon fra en telefonselger. Han spurte etter min mann, som ikke er hjemme. Han sier "hade", jeg spør hva det gjelder. Isede for å si hvorfor han ringer, sier han bare "hade bra" og legger på. Ble dritsur for at folk ikke kan svare meg når jeg spør et enkelt spørsmål... Nr han ringte fra står på telefonen, jeg leter opp firmaet han jobbet for. Ringer så tilbake og snakker med en mann. Forklarer situasjonen, er ganske sur i telefonen... Han sier han skal ta det opp med han som ringte (han sa navnet sitt). Følte meg plutselig som en bitch som ringer å syter... Men ble så forbannet når han ikke kan svare meg ordentlig... Var jeg slem mot denne "stakkars" selgeren? :-?
Gjest Seleena Skrevet 16. april 2005 #2 Skrevet 16. april 2005 Absolutt ikke! selgere skal også ta ansvar og fortelle hvorfor en ringer...
Mrs. K Skrevet 16. april 2005 #3 Skrevet 16. april 2005 Absolutt ikke. Selgere er dem vi skal gjøre livet surt for. Kjenner en som later som om hun skal hente vedkommende selgeren spør etter (også henne selv) så lar hun telefonen ligge og skrur på musikk. Tidsspilde er ikke artig for selgere Jeg er bare vanlig uhøflig - slenger på telefonen uten å si hadet. Hilsen Trille
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2005 #4 Skrevet 16. april 2005 Jeg har en annonse ute på finn.no fordi jeg vil selge noe, og det står at jeg ikke vil bli kontaktet av annonseselgere. Nå har annonsen ligget ute i 1 uke, og rubrikk.no har ringt og tv2torget.no har ringt. Og de var like frekke og freidige begge de to som jeg snakket med. Jeg blir rett og slett forbannet jeg!!! De eier ikke respekt. Og hvordan kan sistnevnte sted ringe meg kl 13:30 på en LØRDAG? Da er det jo helg for f... Unnskyld meg, men annonseselgere/telefonselgere ber om å bli hatet, ihvertfall av meg. :evil:
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2005 #5 Skrevet 16. april 2005 Jeg er bare vanlig uhøflig - slenger på telefonen uten å si hadet. Jeg forsøkte det en gang. Hva skjedde? De ringte opp igjen, for de trodde samtalen "ble brutt"....
Armonia Skrevet 16. april 2005 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2005 Godt å høre at jeg ikke var helt idiot da.. Pleier vanligvis ikke å bry meg, men han her irriterte meg kraftig... Har vært telefonselger selv, men jeg var iallefall høflig! Fikk litt dårlig samvittighet, kanskje han får problemer, men jeg ble så SUR.....
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #7 Skrevet 16. april 2005 Jeg synes det er helt greit - en ting er at det sikkert er kjipt å være telefonselger, men de kan da for svarte være høflige. På besøk hos foreldrene mine har jeg opplevd at det har ringt selgere og spurt om jeg er NNs (navnet til min far) kone/samboer (altså min mor), og når jeg har svart benektende har de liksom ikke kunnet si noe mer; på en slik måte at jeg har blitt bekymret for om noe galt har skjedd med faren min. Skikkelig ubehagelig; de bør jo FØRST presentere seg/ærendet sitt, så spørre etter rette vedkommende. Ikke luske seg rundt grøten og være vage og mistenkelige. Har ellers lagt merke til at det oftest er kvinner som ringer min far, menn som ringer min mor. Lillebroren til ei venninne av meg snakker lenge og vel med telefonselgere, helt til de håper på salg - da forteller han at han dessverre bare er 13 år (noe som er sant), så han kan nok ikke kjøpe noe:)
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #8 Skrevet 16. april 2005 Ikke så lett med disse telefonselgere alltid....... En venn hadde et svare styr med å avvise en selger som ville selge et abonnement for et blad. Selgeren kom med den ene viktige grunnen etter den andre. Det var jo liksom ikke måte på hvor mye min venn ville dra nytte av bladet. Det for en liten dj... i min venn som sa så: det er sikkert mye kjekt å lese i bladet ditt, men ikke for meg, for jeg kan nemlig ikke lese..... :evil: Da ble det stilt før det kom et lavt adjø!
Gjest Madeline Skrevet 16. april 2005 #9 Skrevet 16. april 2005 Nei, du var ikke slem i det hele tatt. Det var flott du ringte og klaget. Selgerne kan da vise litt høflighet.
bananblad Skrevet 16. april 2005 #10 Skrevet 16. april 2005 Hvorfor ha såre følelser? Jeg har aldri bedt dem om å ringe meg, så er det noen som har noen SKIKKELIGE gode tips for å narre telefonselgere? (Ikke bli kvitt men narre dem aldri så lite?)
Mrs. K Skrevet 16. april 2005 #11 Skrevet 16. april 2005 er det noen som har noen SKIKKELIGE gode tips for å narre telefonselgere? (Ikke bli kvitt men narre dem aldri så lite?) Jeg startet tidligere i dag en tråd om dette på "snikk-snakk". Kanskje det kommer noen gode svar i løpet av helgen. Hilsen Trille
Gjest gjest1 Skrevet 16. april 2005 #12 Skrevet 16. april 2005 Greit at man kan irritere seg over telefonselgere, men de gjør faktisk bare den jobben de ansatt for å gjøre. Har vært telefonselger selv, så jeg behandler slik som jeg gjerne ville blitt behandlet selv. Og har aldri hatt noe problem med det.
Englepus Skrevet 16. april 2005 #13 Skrevet 16. april 2005 Her er det mange gode tips: http://www.nettxtra.no/samtale-venter/
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #14 Skrevet 16. april 2005 Hvorfor ha såre følelser? Jeg har aldri bedt dem om å ringe meg, så er det noen som har noen SKIKKELIGE gode tips for å narre telefonselgere? (Ikke bli kvitt men narre dem aldri så lite?) Si du skal flytte(en prosess jeg forøvrig har holdt på med i flere år)
Væren Skrevet 16. april 2005 #15 Skrevet 16. april 2005 Jeg synes ikke du var frekk! Jeg har gjort sånn selv; spurt hva det gjelder. Da blir de plutselig svar skyldig! Jeg har til og med sagt på vegne av min mann at han ikke er interessert, og da blir de ganske fornærmet! STÅ PÅ!!! Hater telefonsalg. Det jeg vil ha tak i, det finner jeg i butikken!!! :evil:
Gjest Hilde K S Skrevet 16. april 2005 #16 Skrevet 16. april 2005 Jeg hadde aldri giddet å ringe opp noen som ringte og spurte etter min mann. Slik jeg ser det, har jeg i grunnen ikke noe med hva de som ringer min mann, vil ham. Om noen ringer og han ikke er hjemme, pleier jeg å spørre om jeg skal gi ham en beskjed. Om jeg ikke skal det, så neivel. Og ja. Jeg synes du oppførte deg merkelig. Han du snakket med i telefonen sa kanskje fra til den selgeren som ringte hjem til dere, men neppe på den måten du ønsket.
Gjest gjest1 Skrevet 17. april 2005 #17 Skrevet 17. april 2005 Dårlig argument: "tlf. selgere gjør bare jobben sin" "Hva jobber du med da?" "Jeg ringer og plager mennesker som ikke har bedt om det og prøver å prakke på dem abonnementer som de aldri kommer seg ut av hvis de først har takket ja til det, samt varer som de ikke trenger. Samtidig passer jeg på å være svært pågående og påståelig." Jeg ville aldri tatt meg en sånn jobb.
Armonia Skrevet 17. april 2005 Forfatter #18 Skrevet 17. april 2005 Slik jeg ser det, har jeg i grunnen ikke noe med hva de som ringer min mann, vil ham. Om noen ringer og han ikke er hjemme, pleier jeg å spørre om jeg skal gi ham en beskjed. Om jeg ikke skal det, så neivel. Og ja. Jeg synes du oppførte deg merkelig. Han du snakket med i telefonen sa kanskje fra til den selgeren som ringte hjem til dere, men neppe på den måten du ønsket. Hadde det ikke vært en selger hadde jeg ikke spurt hva det gjalt. Da hadde jeg spurt om jeg kunne gi en beskjed... Han jeg snakket med gikk sikkert til selgeren å sa ei sur kjerring hadde ringt, og så fikk de seg sikkert en god latter... Jeg fikk ut min frustrasjon- Alle ble nok fornøyd
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2005 #19 Skrevet 18. april 2005 Tja, jeg kan forstå selgeren til en viss grad. Jeg jobber selv som telefonselger, jeg selger forsikring. Og det er alltid like irriterende hvis det er en kunde du har troen på så kommer du til kona som spør med en sur tone "nei, han er ute, hva gjelder det?" "jo du skjønner, blablabla" "nei takk, vi er godt forsikret som det er". Har t.o.m opplevd å få aksept fra kunder, så ringer jeg for å få siste bit med opplysninger og treffer på kona for første gang, og får akkurat den linja der, HUN sier HAN ikke er interessert, når vedkommende faktisk har fått tilbud OG akseptert det. Når jeg forklarer situasjonen snur de ofte HELT om. "åja, beklager.. daså, vil du ha mobilnr hans?".
Gjest Madeline Skrevet 18. april 2005 #20 Skrevet 18. april 2005 Tja, jeg kan forstå selgeren til en viss grad. Jeg jobber selv som telefonselger, jeg selger forsikring. Og det er alltid like irriterende hvis det er en kunde du har troen på så kommer du til kona som spør med en sur tone "nei, han er ute, hva gjelder det?" "jo du skjønner, blablabla" "nei takk, vi er godt forsikret som det er". Har t.o.m opplevd å få aksept fra kunder, så ringer jeg for å få siste bit med opplysninger og treffer på kona for første gang, og får akkurat den linja der, HUN sier HAN ikke er interessert, når vedkommende faktisk har fått tilbud OG akseptert det. Når jeg forklarer situasjonen snur de ofte HELT om. "åja, beklager.. daså, vil du ha mobilnr hans?". Hvis du skal selge noe så burde det være det samme om du snakket med kona hvis mannen ikke var inne eller omvendt. Det dreier seg i de fleste tilfeller om noe som gjelder dem begge. Hos oss er det jeg som holder orden på økonomien men jeg ville ikke sagt ja til f.eks. nye forsikringer uten at vi begge var enige. Det samme gjelder mannen min. Jeg forstår godt reaksjonen til trådstarter. Selv har jeg begynt å legge på. Er så lei av telefonselgere som ringer til tross for at vi har reservert oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå