Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg har søkt på disse to studiene fra høsten av, og greier ikke bestemme meg for hva jeg skal sette på førstevalg! Selvtilliten mtp læreryrket går opp og ned. 

Foreløpig står lærer på førstevalg, men hvordan kan jeg vite om jeg blir en god lærer?? Og det er så mange lærere som klager på arbeidstid o.l, så blir litt skremt. Men synes det høres givende ut å jobbe tett på ungdom, og mange har utfordringer etc.

Vernepleier: der vet jeg at jeg at jeg kan gjøre en god jobb, for har mye omsorg i meg. Og studie virker spennende. Men usikker på hvor jeg får jobb etter endt utdanning? Men det er mange felt å velge i om man ikke kommer på rett hylle med det samme. 

Er det noen utdannede yrkesfaglærere og vernepleiere her, som kan fortelle hva de jobber med og hva de liker med yrket sitt?

Setter stor pris på svar!🙏🏽🙏🏽🙏🏽

Endret av Mira8899
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men har du fagbrev i et relevant yrkesfag da? Du virker ikke helt å forstå hva vernepleien innebærer, og skal du bli yrkesfaglærer i helse og oppvekst må du jo stå stødig i eget fagfelt før du kan lære opp andre. 

Anonymkode: e9e0b...13b

Skrevet

Jeg er helsefagarbeider på tiende året så ja, har fagbrev.

Jeg vet hva det innebærer å være vernepleier🤔 Man kan bla jobbe med psykisk utviklingshemmede, autisme, demente. Innenfor rusomsorg o.l. 

Er du innenfor noen av disse yrkene?

• Liker 1
Skrevet

Jeg ordla meg kanskje feil her, men lurer på hvor vernepleiere her inne jobber.. derav mitt spørsmål «Men usikker på hvor jeg får jobb etter endt utdanning?»😊 jeg ønsker ikke primært å jobbe eks. i bolig, ei heller innen rusomsorg. 

AnonymBruker
Skrevet

Yrkesfaglærer! Er det selv og det er en utrolig fin jobb å ha, man blir kjent med masse ungdommer som gjør jobben givende. Noen ganger er det tunge tak men det har mange fordeler å jobbe i skolen, ikke minst ferier og avspasering om du har familie 😊

Anonymkode: 2e875...b5c

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar!🙏🏽

Har du lyst å beskrive hvordan en typisk uke ser ut for deg? Er det rom for familielivet også ellers i hverdagen?Hvordan underviser du i de forskjellige fagene? Er det rom for kreativitet? 

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Yrkesfaglærer! Er det selv og det er en utrolig fin jobb å ha, man blir kjent med masse ungdommer som gjør jobben givende. Noen ganger er det tunge tak men det har mange fordeler å jobbe i skolen, ikke minst ferier og avspasering om du har familie 😊

Anonymkode: 2e875...b5c

Har hørt at det er vanskelig å få jobb som yrkesfaglærer i helse- og oppvekstfag. Hva er din erfaring med det? Virker som om de med sykepleien eller annen bachelor i bunn blir prioritert framfor de med fagbrev

Anonymkode: 18c79...7b2

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2019 den 22.52, Mira8899 skrev:

Hei!

Jeg har søkt på disse to studiene fra høsten av, og greier ikke bestemme meg for hva jeg skal sette på førstevalg! Selvtilliten mtp læreryrket går opp og ned. 

Foreløpig står lærer på førstevalg, men hvordan kan jeg vite om jeg blir en god lærer?? Og det er så mange lærere som klager på arbeidstid o.l, så blir litt skremt. Men synes det høres givende ut å jobbe tett på ungdom, og mange har utfordringer etc.

Vernepleier: der vet jeg at jeg at jeg kan gjøre en god jobb, for har mye omsorg i meg. Og studie virker spennende. Men usikker på hvor jeg får jobb etter endt utdanning? Men det er mange felt å velge i om man ikke kommer på rett hylle med det samme. 

Er det noen utdannede yrkesfaglærere og vernepleiere her, som kan fortelle hva de jobber med og hva de liker med yrket sitt?

Setter stor pris på svar!🙏🏽🙏🏽🙏🏽

Hva bestemte du deg for?:) 

Anonymkode: 18c79...7b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...