Gå til innhold

Bli kvitt kreditt kort gjeld

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Før jeg skriver noe mere så vil jeg bare si at dette har vært veldig ufornuftig av meg osv..men saken er at jeg ønsker å bli kvitt dette nå.

Har vært en idiot og brukt kredittkortet litt for flittig

og saldoen begynner nå å nærme seg faretruende 30.000,-

Dette er frustrerende, sårt og deprimerende og jeg har klippet kredittkortet i 2 slik at jeg aldri får brukt det mere.

Men, hvordan skal jeg bli kvitt gjelda fortest mulig, skal jeg betale måndlige avdrag kommer det til å ta flere år.

Kan jeg forhøye banklånet vårt med 30.000,- for å dekke det? Går det ann?

Vi har ikke mye låne sånn sett da, og har alltid betalt det vi skulle.

Hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint at du har klippet kortet i 2. Det var mit første forslag til deg, da jeg leste overskriften.

Ta en runde til bankene og se om du kan låne 30.000 til lavere rente. Forbrukslån er ikke billig heller. Hvis ikke du har 30.000 på bok så er du vel pent nødt å betale avdrag.

Om du kan forhøye eksisterende banklån avhenger vel helt av lånetype.

Hilsen Trille

Skrevet

HAr du huslån kan det hende du får refinansiert det, slik at du kan bake inn de andre lånene.

Skrevet

Hei

Vi hadde noe av det samme problemet, og vi fikk refinansiert huslån og bilån, og ble da kvitt denne gjelda. Nå har vi bare ett lån å forholde oss til, og det til en mye lavere rente.

Spør i banken din om ikke dette er en mulighet for deg også.

Lykke til :wink:

Klem fra Pludre

Skrevet

Evt hør om du kan slippe å betale en mnd på huslånet slik at du får betalt inn en større del på kredittkortet.

Min bank var veldig behjelpelig med dette.

Gjest Anonymous
Skrevet

Anbefaler absolutt å prøve å refinansiere og forhøye banklånet i din vanlige bank.

Evt. kan du også søke direkte på www.skandiabanken.no, og få svar online om du får innvilget lånesummen! Med Sk.banken slipper du også mange gebyrer. Har vært der selv. Anbefales! :)

Skrevet

Hiver meg på denne tråden, har noen spørsmål ang. dette jeg og...

Vi har også noen svært dumme kjøpekort (skulle aldri vært oppfunnet).

Jeg skal ta meg en tur i lokalbanken for å høre. Vi har ikke huslånet vårt der, men jeg tenkte å høre om vi kan få flyttet huslånet vårt ditt samt få slettet kjøpekort-gjeld.

Problemet er at jeg er langstids-sykmeldt og samboer for tiden er uten jobb (får på AMO-kurs og får garantert jobb etterpå).

Tror dere vi har mulighet til å få lån der?

Skrevet

Det kommer an på hva dere har i inntekt og hva dere har i utgifter. Men i en lokalbank er det kanskje lettere å få lån? Ikke vet jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...