GÃ¥ til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min yndlingsbrus er en bestemt type energidrikk. (Er faktisk 35, ikke 19😂) Har prøvd å finne vanlige alternativer som kan minne om den, men ikke tale om. Har ikke rørt energidrikk siden jeg ble gravid, men satt og kikket på en boks og regnet litt på koffeininnholdet. En halvliterboks blir 150-160 mg koffein og anbefalt inntak for gravide er under 200 mg. Så om jeg drikker en slik boks iløpet av en hel dag (tenker da delt på to, ikke hele på en gang) og ikke rører kaffe, går ikke det greit innimellom? 

Anonymkode: ce147...a8c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen min sa det gikk helt fint så lenge jeg fulgte med på koffeininntaket ellers. Jeg drikker Red Bull ca. annenhver dag (80 mg koffein i en liten boks), men holdt meg helt unna koffein de første 11-12 ukene. 

Anonymkode: 318a2...0c5

AnonymBruker
Skrevet

Det er som med kaffe, alt med måte, men det kan hende du bare mister lysten helt på det. Husk at energidrikk kan inneholde andre ting som ikke er heldig, tenk på sukkerinnhold for eksempel. 

Jeg har aldri likt kaffe eller te, men vært veldig glad i Battery og drakk fort en 4-5 0,33-bokser i uka før jeg ble gravid, fint på slutten av arbeidsdagen for å holde ut litt lenger. Lurte på hvordan jeg skulle overleve jobb uten mens jeg var gravid, men fant ut en 0,33 boks inneholder mindre koffein enn et par kopper kaffe, så tenkte at jeg kunne unne meg en boks når jeg trengte litt piff. Men det smakte skikkelig vondt mens jeg var gravid, så det løste seg jo helt selv :P drakk litt cola bare. Nå som baby er ute liker jeg battery igjen og drikker det innimellom. 

Anonymkode: a4de3...31a

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det er som med kaffe, alt med måte, men det kan hende du bare mister lysten helt på det. Husk at energidrikk kan inneholde andre ting som ikke er heldig, tenk på sukkerinnhold for eksempel. 

Jeg har aldri likt kaffe eller te, men vært veldig glad i Battery og drakk fort en 4-5 0,33-bokser i uka før jeg ble gravid, fint på slutten av arbeidsdagen for å holde ut litt lenger. Lurte på hvordan jeg skulle overleve jobb uten mens jeg var gravid, men fant ut en 0,33 boks inneholder mindre koffein enn et par kopper kaffe, så tenkte at jeg kunne unne meg en boks når jeg trengte litt piff. Men det smakte skikkelig vondt mens jeg var gravid, så det løste seg jo helt selv :P drakk litt cola bare. Nå som baby er ute liker jeg battery igjen og drikker det innimellom. 

Kan jo legge til at jeg også er midten av tredveåra 🙈 ikke bare fjortiser og gamere som liker energidrikk 😇

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drakk 2 energi drikker natten før jeg skulle fødet. Var i uke 40. Men holdte meg langt unna det i resten av svangerskapet 

Anonymkode: 6bf32...7b5

AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi drakk battery flere ganger i løpet av ei uke (aldri mer enn en om dagen), og det gikk veldig fint. Alt med måte :) 

Anonymkode: 9c6aa...f49

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ordentlig cravings på det med førstemann. Jordmor og lege sa at jeg fikk drikke 1 om dagen, siden jeg droppet kaffe. Og jeg drakk den «anbefalte» dosen. Men må ærlig innrømme at jeg trakk to noen ganger.

Mannen viste om denne avhengigheten min og kjøpte en til meg hver dag jeg ikke hadde mer. Meen jeg snek til meg noen ekstra som jeg faktisk gjemte bort og drakk når han ikke var i nærheten. Er fy fy men heldigvis så tok ikke baby skade av det, og jeg drikker ikke det noe mer nå 😂

Anonymkode: 2809d...eeb

AnonymBruker
Skrevet

Herlig! Tusen takk for svar! Skal jaggu meg kjøpe meg en boks allerede i morgen om jeg kommer meg gjennom arbeidsdagen uten kaffe 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlig! Tusen takk for svar! Skal jaggu meg kjøpe meg en boks allerede i morgen om jeg kommer meg gjennom arbeidsdagen uten kaffe 😉

Kos deg 🤩

Anonymkode: 318a2...0c5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gravid selv i uke 16. Drikker verken kaffe, te eller cola (eller annen brus for så vidt) og jeg unner med en liten boks sukkerfri red bull et par ganger i uken på jobb. Snakket med jordmor som også bekreftet at det var OK, så lenge jeg passet på det generelle koffeininntaket. Styrter den ikke akkurat heller :) 

Anonymkode: 2d3cf...42e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også glad i energidrikker, fikk bekreftet at en boks om dagen er innenfor og anbefalingen har litt slingringsmonn, så om jeg fikk i meg 210mg koffein gikk ikke verden under.

Det viktige er alt med måte, sunn fornuft og ikke overdrevet inntak på én enkel matvare/drikkevare. 

Jeg er også i 30-årene siden det ble tatt opp 😂

Anonymkode: cb7cd...6f7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...