Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

så denne serien på sønda gble helt skremt jeg? noen andre som har sett den?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Nei, trodde ikke den hadde begynt enda jeg.

Hva skremte deg?

Gjest Seleena
Skrevet

Skremt av hva noen skoler gir ungene ?

Det ble jeg skremt av.

Skrevet

Ja, har sett begge episodene som har gått sålangt, og det er virkelig skremmende hva de gir barn som skal lære og utvikle seg. Og ikke alle barna får noe bedre mat hjemme, heller.

Skrevet

Skremt av hvor lite de barna spiste av sunn mat. Hvor lite de viste om grønnsaker, de trodde ar asparges var løk! Hva de ble severt til middag hjemme. Hvor lite noen foreldre viste om maten de serverte ungene... :-(

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg fikk plutselig mye bedre samvittighet mtp kosthold her hjemme. Tenker jo noen ganger på at kanskje ikke spagetti og kjøttdeig er verdens mest næringsrike mat, men i forhold til de snurrene som ungene spiste der - eller bare kokte nudler - er det jo fantastisk!

Og vi spiser jo ikke spagetti og kjøttdeig hver dag heller..

Gjest Anonymous
Skrevet

Med tanke på hvor mye man nå vet om hvor viktig et barns kosthold er for dets helse og utvikling vil jeg gå så langt som å kalle det grov omsorgssvikt når foreldre ikke passer på å lære sine barn sunne kostholdsvaner men i steden forer dem med snop og junkfood! Og at skolene serverer elevene søppelmat og gir dem tilgang til snop- og brusautomater sier jo en del om hvor tragisk likegyldige også skolene/staten er til barnas helse.

Skrevet

Glemmer ikke han ene gutten som aldri hadde smakt salat før.

:o

Skrevet

Det "Twizzler" greiene så helt forferdelig ut! Ikke nok med det, jeg så en morkake med navlestreng på tv i går - og navlestrengen så akkurat ut som Twizzler. Kanskje de bør vise det bildet jeg så til barna, så slutter de å spise det?

Skrevet

Jeg er helt enig i at det de serverer på skolene der er forferdelig, men selv jeg hater asparges og salat(bladene). Men grønnsaker får jeg i meg, og man kan da spise ganske mange andre grønnsaker som smaker bedre, etter min mening. Slik som paprika, agurk, mais, gulerøtter, osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

Gjest gjest1
Skrevet

Ja...kan jammen lure på hva foreldrene forer barna med. Så programmet i går, og ble litt oppgitt over kantine-personellet. De var jo nesten like ille som ungene..! (Selv om jeg synes Jamie kan være litt usmakelig han også...)

Jeg skal virkelig anstrenge meg for at ungene mine ikke blir så kresne på mat som mange av elevene var.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke kan lage litt sunnere pizza ol, for da ville ikke omstillingen vært så drastsik for elevene.

Nå kunne jo faktisk elevene droppe maten, og er det noe lurt da? Er vel meningen å få de til å spise maten, emn da bør de forandre den i små doser om gangen.

Gjest Sesselja
Skrevet

Hva skremte deg?

Han legen eller ernæringselsperten eller hva han nå var som fortalte om barn som kastet opp avføring.

Og Jamies lille hjelper som takket nei til bringebær, fordi han 'ikke spiser frukt.' Tenk at det finnes barn som ikke vet at bær er snop!

Skrevet

Det verste her er at det hjelper så lite å servere sunn mat på skolen, når foreldrene serverer usunn mat hjemme og ikke lærer barna sine om sunt kosthold. Da jeg bodde i England var det enkelte unger jeg kjente som nesten hver kveld fikk servert chicken nuggets og tomatbønner til middag, og det var det. Og de som hadde matpakke med på skolen fikk nesten alltid en liten pose potetgull og/eller sjokolade med seg. Og det viste seg hos studentene på universitetet også, så godt som alle engelske studenter jeg kjente drakk sukkerholdig brus til lunsj og spiste en liten pose potetgull eller en sjokolade etter lunsjen (som nesten alltid inneholdt pommes frites, men bortsett fra at dette var et av de daglige tilbudene var faktisk kantinematen på universitetet sunn og veldig god).

Skrevet
Tenk at det finnes barn som ikke vet at bær er snop!

Tja, jeg synes ikke bær er snop, uten at det betyr at det er noe galt med kostholdet mitt. Jeg synes frukt og bær er kjempegodt og spiser det daglig, men når jeg skal kose meg med noe godt så står ikke bær på menyen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jamie er søt! Skulle gjerne latt han lage mat til meg hver dag! Sukk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...