Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I 2016 var jeg ferdig utdannet. Etter lang tid med vikariater, tilkallingsvakter og ustabile arbeidsforhold, fikk jeg endelig fast 100% stilling i juli i fjor. Jeg vil ikke gå så mye mer inn på jobben min annet enn å si at jeg er en kontorrotte. Jobben min krever en god del av meg, og jeg rekker ofte akkurat å få hodet over vann før jeg på nytt drukner i oppgaver. Alt jeg gjør måles, telles og vurderes. Kunder er utålmodige. Tidsfristene er korte. Telefonene er mange. Gjør jeg en liten feil, får det store ringvirkninger.

Jo lengre tid som går, jo mer forstår jeg at utdannelsen jeg har tatt egentlig var helt bak mål. Det var noe jeg tok som et beste alternativ etter videregående. Jeg trives til tider i jobben, men mesteparten av tiden føler jeg at jeg ikke strekker til og kjenner at det ikke var sånn her det skulle bli! Jeg har ofte en stor klump i magen før jeg skal på jobb. Jeg merker selv at dette var feil. Det eneste jeg forguder er at det kun er dagtid.

Jeg vil ha en jobb hvor jeg kan ha det gøy og samarbeide med andre. Jeg vil ikke glo i en skjerm hele dagen. Det hadde nesten vært deilig å ha noe helt "overfladisk", men jeg aner ikke hva.

Problemet nå er at jeg er såpass etablert at jeg ikke kan ta et nytt studie. Jeg er avhengig av lønna mi for å betale ned på huset.

Jeg er helt rådvill. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymkode: 8d3e1...0e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan du bruke utdannelsen din til noe annet? Altså en annen jobb innenfor ditt yrke?

Alternativt; kan du ta videreutanning? eller bygge på utdannelsen din på noen måte?

Anonymkode: a5b98...e06

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du bruke utdannelsen din til noe annet? Altså en annen jobb innenfor ditt yrke?

Alternativt; kan du ta videreutanning? eller bygge på utdannelsen din på noen måte?

Anonymkode: a5b98...e06

Utdannelsen min låser meg veldig til helse- og sosialsektoren. Jeg har vel egentlig funnet ut at dette er problemet. Jeg trives ikke med å jobbe i bolig, med saksbehandling og generelt med tragiske skjebner. 

Jeg vet at jeg trives med kundeservice og -kontakt, men har ikke likt meg i butikk.

Anonymkode: 8d3e1...0e2

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo selge huset

Anonymkode: ee090...457

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden din er mangelfull, må jeg stenge tråden. Viser til forumets regelverk:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil jeg åpne tråden igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

Mvh Ninab82, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...