mrs williams Skrevet 16. april 2005 #1 Del Skrevet 16. april 2005 Eller heter det legeselrtær eller helse sekretær? Hvilken lønn har mann som det? Hvor kan man studere til dette i Oslo? Og de samme spm ang. advokat sekretær? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 18. april 2005 #2 Del Skrevet 18. april 2005 Legesekretær er en "gammel" betegnelse på helsesekretær, som igjen kan jobbe på på legekontor/sykehus/laboratorium etc. Medisinsk sekretær og sykehussekretær er betegnelser på helsesekretær brukt av privatskole etc. Medisinsk sekretær og sykehussekretær er egentlig ikke det samme som helsesekretær. For å kunne kalle deg helsesekretær må du ha bred praksis fra helsevesnet i denne type stilling eller ha 3-årig helsesekretærutdannelse fra videregående skole. Begynnerlønn som helsesekretær er rundt 221.000 (TROR jeg, sjekk forøvrig www.nhsf.no og tariffoppgjør. Linken funker ikke akkurat nå.) Vanlig helsesekretærutdannelse finnes på videregående skoler. Sykehussekretær/medisinsk sekretær finner du på Næringsakademiet, Utdanningshuset, Noroff etc. Advokatsekretær vet jeg ikke mye om, men synes det høres spennende ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mona 26 Skrevet 22. april 2005 #3 Del Skrevet 22. april 2005 Heisann ! Jeg jobber som advokatsekretær og har en timelønn på kr 123,80. Men her varierer lønna mye, jeg jobber på et lite kontor i en liten by, tror lønna er høyere i større byer og ved større kontorer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrs williams Skrevet 22. april 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 22. april 2005 Tusen takk for alle svarene jeg har fått! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå