Gå til innhold

medisinsk sekretær?

mrs williams

Anbefalte innlegg

Eller heter det legeselrtær eller helse sekretær? Hvilken lønn har mann som det? Hvor kan man studere til dette i Oslo?

Og de samme spm ang. advokat sekretær? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legesekretær er en "gammel" betegnelse på helsesekretær, som igjen kan jobbe på på legekontor/sykehus/laboratorium etc.

Medisinsk sekretær og sykehussekretær er betegnelser på helsesekretær brukt av privatskole etc. Medisinsk sekretær og sykehussekretær er egentlig ikke det samme som helsesekretær. For å kunne kalle deg helsesekretær må du ha bred praksis fra helsevesnet i denne type stilling eller ha 3-årig helsesekretærutdannelse fra videregående skole.

Begynnerlønn som helsesekretær er rundt 221.000 (TROR jeg, sjekk forøvrig www.nhsf.no og tariffoppgjør. Linken funker ikke akkurat nå.)

Vanlig helsesekretærutdannelse finnes på videregående skoler.

Sykehussekretær/medisinsk sekretær finner du på Næringsakademiet, Utdanningshuset, Noroff etc.

Advokatsekretær vet jeg ikke mye om, men synes det høres spennende ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mona 26

Heisann !

Jeg jobber som advokatsekretær og har en timelønn på kr 123,80. Men her varierer lønna mye, jeg jobber på et lite kontor i en liten by, tror lønna er høyere i større byer og ved større kontorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...