Gå til innhold

Jeg har bestemt meg.....

Anbefalte innlegg

Gjest hundeeier
Skrevet

Jeg har en tidligere svigerfamilie. Vi har aldri kommet overens, og da jeg og sønnen deres skilte oss så sa svigermor rett ut at " godt at du er ute av vår familie" Og hun eller de har egentlig aldri vært okay mot meg. Men jeg satt her en dag og tenkte at jeg har bestemt meg for en ting. Jeg skal bli en bedre person enn hun er, eller de er. Jeg har derfor sendt henne blomster og konfekt på 60 års dagen hennes, jeg har sagt at jeg håper vi kan treffes for en kopp kaffe neste gang jeg er på de kanter.... jeg har invitert henne på middag her når jeg har komfirmant til høsten.

Hva ville jeg oppnå? Jeg har ikke et akutt behov for å være vennen hennes eller at hun er vennen min, men uansett hvordan man ser på det så er vi i familie, og vi vil omgås pga ungene mine, hennes barnebarn.  Og min tidligere svigerfar er hensides å få noe kontakt med. Da vi hadde komfirmant for 2 år siden var alt feil, han latterliggjorde talen til mannen min, men han tenkte ikke over at hans egen sønn ikke stiller opp, ikke betaler . tidligere svigerfar trakkaserte meg og kritiserte bunad valget mitt, maten var feil, rommene på hotellet var feil, men det er jo ikke noe jeg kan noe for men all skyld legges på meg. 

Så jeg tenkte at jeg skulle jobbe meg inn til svigermor.........  ikke for at hun skal like meg men vise meg respekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg henger helt med deg, du kan klare å være en større person. Men: det bør være fordi du ønsker å være god mot andre. Ikke ha som mål at hun skal vise deg respekt. Om hun aldri gjør det så betyr det ikke at prosjektet ditt er mislykket. Gjør det du kan og orker for å være en god person, uten at det går nevneverdig utover din selvfølelse. Ikke la deg bli en dørmatte som slenger seg ned uansett. Om det funker, kjempebra, om det ikke funker, neivel, men du har likevel gjort ditt 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...