Gå til innhold

Dere som er gode på dette med syklus og hvordan det fungerer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hva som skjedde forrige syklus. Jeg hadde en positiv EL-test til "vanlig tid", altså rundt CD12. La ut bilde her inne og fikk bekreftet at den var positiv. Likevel fikk jeg ikke mensen før på CD 62! 😮 

Jeg trodde det alltid tok ca. 14 dager fra EL til mens? Hva kan egentlig ha skjedd her? Falsk positiv EL-test? 

Det hører med til historien at dette var 2 syklus etter graviditet, det er nok derfor den var helt tullete. 

Anonymkode: dc467...153

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

EL-test måler LH nivå. LH nivået er maks 12-36 før eggløsning, da får man positiv test. Men innimellom forsøker kroppen å slippe et egg, uten å klare det. Typisk etter hormonprevansjonslutt, etter graviditet, eller ved andre syklusforstyrrelser. Da vil man oppleve positiv EL test uten at eggløsning faktisk skjer. Om du hadde hatt eggløsning ville du helt riktig fått blødning 11-16 dag senere. 

Anonymkode: 91841...904

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

EL-test måler LH nivå. LH nivået er maks 12-36 før eggløsning, da får man positiv test. Men innimellom forsøker kroppen å slippe et egg, uten å klare det. Typisk etter hormonprevansjonslutt, etter graviditet, eller ved andre syklusforstyrrelser. Da vil man oppleve positiv EL test uten at eggløsning faktisk skjer. Om du hadde hatt eggløsning ville du helt riktig fått blødning 11-16 dag senere. 

Anonymkode: 91841...904

Takk for super forklaring! :)

Ts 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for super forklaring! :)

Ts 

Anbefaler å tempe i tillegg, jeg opplevde også at kroppen brukte både 2 og 3 forsøk på EL før den faktisk fikk det til etter graviditet/prevensjonsslutt. LH-testene sier at EL mest sannsynlig skjer innen kort tid. Temp sier at EL skjedde siste dag ca. I mellom der finner man faktisk EL. 😊

• 2 måneder senere...
Skrevet
På 18.3.2019 den 18.52, Lilypond skrev:

Anbefaler å tempe i tillegg, jeg opplevde også at kroppen brukte både 2 og 3 forsøk på EL før den faktisk fikk det til etter graviditet/prevensjonsslutt. LH-testene sier at EL mest sannsynlig skjer innen kort tid. Temp sier at EL skjedde siste dag ca. I mellom der finner man faktisk EL. 😊

Jeg temper selv, og er i første "tempeperiode" etter prevansjonslutt. Hvordan kunne du se at kroppen prøvde å slippe et egg? Fertility friend har automatisk plottet inn ovulation, et par ganger på mitt "chart", men gjort om senere pga. ny informasjon som utflod osv. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...