Gå til innhold

For eller i mot splitting av par ved bordet?

For eller i mot splitting av par under middagen?  

4 stemmer

1. 1. For eller i mot splitting av par under middagen?

• For
      20
    • I mot
      76
    • Spiller ingen rolle
      5

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg lurer på om flertallet er for eller i mot splitting av par under bryllupsmiddagen.

Selv er jeg veldig i mot at par skal splittes, av mange årsaker. En del av gjestene kjenner et fåtall av de andre som kommer og da er det tryggest og ikke minst koseligst å få sitte med sin kjære, så man har ihvertfall en kjent. Heller ikke alle liker å småsnakke med fremmede mennesker. En annen ting er at jeg synes det er hyggeligst å dele en slik romantisk stund med min kjære. For mitt vedkommende er heller ikke jeg og mannen ute uten barn så veldig ofte, så en slik anledning vil også være kvalitetstid for vårt forhold. Jeg synes heller man kan blande gjestene ved å sette ukjente par sammen, ikke ukjente personer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt klart mot! Hvorfor skal egentlig par splittes? Det er jo bare tullball..

Gjest Anonymous
Skrevet

Det lurer jeg også på; hvorfor??? Man har det da som oftest hyggeligst sammen med folk man kjenner enn noen vilt fremmede.

Jeg har hørt argumentet med at "mannen kan jeg jo prate med hjemme", men da vil jeg påstå man har et problem med forholdet hvis man helst ikke vil sitte sammen med vedommende.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Helt i mot det, og kunne aldri funnet på å gjøre det i vårt bryllup.

Gjest Anonymous
Skrevet
Helt i mot det' date=' og kunne aldri funnet på å gjøre det i vårt bryllup.[/quote']

Kunne ikke vært mer ENIG!

Skrevet

For meg spiller det ingen rolle, dog syns jeg at det er fint etter festen å kunne prate om ting og tang vi opplevet sammen - taler, samtaler, (andre folks oppførsel :oops: )

Hilsen Trille

Skrevet

Jeg er helt i mot det. Skjønner ikke vitsen med det? Er da mer hyggelig å sitte sammen med den en kommer i bryllupet med! Og kanskje en blir satt sammen med folk en ikke kjenner i heletatt og for min del hadde det bare blitt slitsomt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er for, og skal mest sannsynlig gjøre det i vårt. Passer da på at alle har noen rundt seg som de trives med og kjenner godt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hvorfor skal man splitte par?? :sjokk:

Er det like vanlig som å ikke gjøre det?

Skrevet

Jeg er i mot å splitte par, både til bryllup og til andre selskaper der man skal sitte ved bord. Dessuten klarer jeg fint og snakke med andre folk selv om jeg sitter sammen med min samboer også.

Skrevet
Hvorfor skal man splitte par??  :sjokk:  

Ja, det lurer jeg også på. Er helt i mot slik tvangs-bli-kjent-med-nye-folk. Man er da voksne mennesker som utmerket klarer å hilse på å prate med nye folk på egen hånd.

Skrevet

I de bryllupene jeg har vært i har man splittet par som har vært sammen lenge, hvor begge parter kjenner en del andre i bryllupet. Par hvor kanskje ene parten ikke kjenner særlig mange andre, har man latt sitte sammen. Hvorfor man splitter i det hele tatt, vet jeg ikke. Synes igrunn det er greit å la alle par sitte sammen, jeg også.

Skrevet

Vi lar ikke parene ha hverandre til bords, men de kommer til å sitte overfor hverandre.

Skrevet

Hei,

"Regelen" sier at man skal splitte par. Eks skal brudens far sitte sammen med brudgomens mor etc etc.

Vi kommer til å gjøre litt av begge deler. Grunnen til dette er at det kommer en del single i vårt bryllup - (men ingen av disse er en sannsynlig match med hverandre - dessuten er det flere gutter enn jenter), så vi kan ikke regne med sukess om vi forsøker å koble disse :-D.

Nå har alle disse passert 30 og selv om de trives som singel har jeg fått fortsåelsen av å bli plassert "nederst" ved bordet i en "singel-klump" ikke er like kult for alle sammen... særlig ikke i bryllup!.

Og dette har jeg full fortsåelse for, ville ikke likt det selv.. å sitte blant en hel masse par og så skulle jeg liksom "på en plass" innimellom der.

Men, på den andre siden av saken er at blant annet min kommende svigerinne ikke sier et ord til fremmede! Vel ,da tenker jeg som så - da kan hun sitte ved mannen sin som er vant til å prate "på vegne av henne", så blir ikke kvelden ødelagt for andre som ikke kjenner henne og som eventuelt skulle få henne til bords.

Så vi lar noen sitte sammen, splitter andre par som vi vet klarer det helt fint, mikser par og single og håper alle får en hyggelig kveld.

Gjest Anonymous
Skrevet
Vi lar ikke parene ha hverandre til bords, men de kommer til å sitte overfor hverandre.

Hvorfor kan de ikke da få sitte sammen da?

Skrevet

Hvorfor kan de ikke da få sitte sammen da?

Fordi vi vil oppmuntre dem til å snakke med andre enn bare partnerene sine. Dersom de ikke synes noe om dette har de uansett partneren sin rett over bordet. På denne måten er det ingen som sitter helt "alene". Vi prøver uansett å plassere gjestene sammen med noen vi tror de vil trives sammen med.

Gjest gjest1
Skrevet

Eg er i mot splitting av par. Ser ikkje heilt vitsen liksom.. Folk pratar då med andre enn partneren sin uansett... :roll:

Skrevet

Vi kommer til å splitte alle par, vi... Av den enkle grunn at vi skal bare ha absolutt nærmeste familie og forloverne til middag, og alle kjenner hverandre fra før, og familiene våre er ikke så store.

Jeg er egentlig verken for eller mot, men i vårt bryllup skal vi dele opp par under middagen.

Til festen etterpå tror jeg muligens det blir småbord, og da blir det mer at folk kan gå og sette seg der de måtte ønske, tenker jeg.

Skrevet

Definitivt FOR.

Men det er hyggelig å sitte i nærheten, eks på skrå ovenfor hverandre el. Og det er viktig å plassere folk så man tror de kan ha noe felles å snakke om.

For meg er noe av hensikten med et bryllup å spleise to familier. Og jeg klarer da fint å sitte ved siden av min onkel/fetter/venn av bruden/brudgommen/venn av meg selv.

Skrevet

Jeg er verken for eller mot å splitte par, men vi kommer til å splitte alle par.

Skal man følge etiketten skal jo alle gifte og forlovede splittes. Og helst skal vel folk settes sammen med en fra den andre siden (alstå en fra brudens side og en fra brudgommens side sitter sammen). Dette kommer vi ikke til å følge helt.

Grunner til at vi velger å splitte alle par:

- Det blir mindre forskjell mellom de som er single og de som har med følge. Ikke alltid like kjekt å være singel i et bryllup.

- Alle er voksne folk som bør takle å ikke sitte ved siden av partneren under en middag på noen timer.

- En del par blir sittende å snakke mye med hverandre om det blir plassert ved siden av hverandre, og det er ikke alltid hyggelig for de som sitter rundt.

Vi vil selvsagt at alle skal ha en hyggelig middag, og kommer til å plassere alle i nærheten av noen de kjenner fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...