Gå til innhold

Postgangen til USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har peiling hvor lang tid det tar for et brev å nå fram til USA? Jeg mener selvsagt hvis brevet sendes i Norge... :briller:

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Når jeg sender brev til feks. min venn i Palatine IL, rett utenfor Chicago tar det alt fra 5-8 virkedager, dvs. at helgedagene ikke er tatt med. Men husk rett porto og A- post merke.

Milla

Skrevet

Oi... A-post merke?? Ups. Jeg sendte avgårde fire brev i dag. Jeg puttet på to a' 5,50 frimerker. Men i og med at jeg ikke leverte dem på postkontoret, så har jeg ikke A-post merke. Tar det fryktelig mye lenger tid da...??

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Da kan det lett ta mange flere dager ja, kanskje opptil en hel uke ekstra. Det lønner seg alltid og ha A- postmerker hjemme sammen med frimerkene, de får du gratis på postkontoret.

Milla

Skrevet

usj. Jaja. Så lenge det kommer fram til slutt, så er jo det viktigst. Men takk for tipset... :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Det trenger ikke å ta lengre tid. De på posten setter ofte på slike merker selv de, iallefall hvis det ikke er mye utenlandspost. Dessuten går all posten med fly alikevel, så det er ikke så farlig. Men det som er veldig viktig å huske på er at en setter på slike merker når en er i utlandet og skal sende til Norge. Hvis ikke kan det lett ta to+ uker.

Skrevet

Det over var meg, hadde glemt å logge meg inn.

Skrevet

Som regel tar det litt under en uke. Men noen ganger......, - noen ganger kan det ta fem seks uker. :roll:

Ikke fordi Posten i Norge gjør noe feil, men fordi det er så mye rot her. (I USA).

I tillegg til å sende brev, send gjerne en mail til de du har sendt brevet til og fortell at det er underveis. You never know.......

Gjest Cassandra, Ikke innlogget
Skrevet

Kan bli litt vanskelig å sende mail til de jeg har skrevet brev til... Med tanke på at de sitter på Death Row i Texas, Ohio og Illonis...

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Ikke fortell meg at du er en slik som forelsker seg i voldtektsmenn, drapsmenn, pedofile ol. For da er jeg trenger du å få undersøkt hodet ditt.

Milla

Skrevet

Man behøver vel ikke være forelsket for å sende brev??? :o

Gjest Cassandra, Ikke innlogget
Skrevet

Gud bedre meg, Milla...

Jeg er motstander av dødsstraff OG forelsket. Men så vidt meg bekjent er min samboer ikke en morder. Jeg er medlem i Amnisty International, og på den måten involvert meg i kampen mot dødsstraff. Ikke bare i USA, men også resten av verden. Det betyr ikke noe for meg om den innsatte er skyldig eller ikke. Slik jeg ser det så skal IKKE mennesker avlives av Staten. Og selv om jeg er motstander av dødsstraff, så vil ikke det si at jeg STØTTER drapsmenn, voldtektsmenn, pedofile osv. Jeg synes bare ikke at NOEN fortjener dødsstraff.

Greit da, Milla??

Gjest alabama violin
Skrevet

hei cassandra!

riktig frankert post vil ta ca en uke til usa, selv om du bruker det saakalte a-merket - uten dette vil det noen ganger, men ikke alltid, ta noe lenger tid aa naa frem.

det er supert at du skriver til fanger, uansett hvor de sitter! det er jammen ikke mye de kan se fram til.

det er godt at det finnes noen som ser mennesket bak alt det vonde og vanskelige! det er straff nok for disse menneskene aa vite a livet deres er null verd, men liten oppmerksomhet gjoer livet litt annerledes, og disse brevene blir et oerlite lysglimt i en ellers saa moerk hverdag.

take care

alabama

Gjest Cassandra, ikke innlogget
Skrevet

Jeg så 60 minutes igår... og i Illonois har de frigitt 13!!!!! dødsdømte fordi det (ups) viste seg at de var uskyldige. Den ene fangen var to!!!! dager fra å bli henrettet. Flere hadde sittet uskyldig dømt på death row i MANGE år. Opptil 18 år!!!

Guvernøren i Illonois har vedtatt at INGEN skal henrettes uten at de er HELT sikre på at de innsatte er skyldige, muligens skulle han gi alle dødsdømte livstid i stedet for. Han var også rimelig sikker på at uskyldige hadde blitt henrettet. Som han sa: "what could be worst than executing an innocent man og woman?". Jeg må si at jeg er enig.......

NEI til dødsstraff!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...