AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #1 Skrevet 18. mars 2019 Er jeg kvalifisert til å jobbe i utlandet med den bachelorgraden jeg tok i Norge evt master? Anonymkode: a02a8...711
Daria Skrevet 18. mars 2019 #2 Skrevet 18. mars 2019 Det kommer jo helt an på hvilket fagområde, hvilken jobb og hvilket utland... 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #3 Skrevet 18. mars 2019 Umulig å svare på det uten å vite hvilken bachelor/master du har/tenker å ta Anonymkode: 11320...ce8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #4 Skrevet 18. mars 2019 Bachelor graden innenfor ledelse, service strategi og innovasjon. Master mest sannsynlig innenfor ledelse. +arbeidserfaring. Tenker på Australia. Anonymkode: a02a8...711
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #5 Skrevet 18. mars 2019 Ja, da er du kvalifisert Anonymkode: 97440...665
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #6 Skrevet 18. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Bachelor graden innenfor ledelse, service strategi og innovasjon. Master mest sannsynlig innenfor ledelse. +arbeidserfaring. Tenker på Australia. Anonymkode: a02a8...711 Ville ikke satset på det. Og selv om du skulle være kvalifisert så er Australia et av de absolutt strengeste landene når det kommer til innvandring, også av andre vestlige, så her vil du mest sannsynlig møte på en del utfordringer. Anonymkode: 11320...ce8 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #7 Skrevet 18. mars 2019 Man tjener dårlig i Australia. Har hørt omtrent halvparten eller mindre i forhold til Norge. Anonymkode: dd8df...85e
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #8 Skrevet 18. mars 2019 I Australia får du vel generelt ikke arbeidstillatelse med mindre du har en spesiell kompetanse som de ikke har blant landets egne innbyggere. Anonymkode: a3fd8...35d 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #9 Skrevet 18. mars 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: I Australia får du vel generelt ikke arbeidstillatelse med mindre du har en spesiell kompetanse som de ikke har blant landets egne innbyggere. Anonymkode: a3fd8...35d Stemmer ikke. 😀 Anonymkode: a02a8...711
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #10 Skrevet 18. mars 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man tjener dårlig i Australia. Har hørt omtrent halvparten eller mindre i forhold til Norge. Anonymkode: dd8df...85e Skal ikke bo der for alltid ønsker å bare skaffe meg litt internasjonalt erfaring. Kanskje bare 2 år. Anonymkode: a02a8...711
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #11 Skrevet 18. mars 2019 Du må lese deg opp på reglene. Jeg mener det var slik at man får arbeidstillatelse om man allerede har jobb. Du har kanskje best sjanse hos firma som markedsfører mot europeiske kundesegment, eller norske firma. Lønna er nok helt grei, men du må kanskje belage deg på å bo i kollektiv, som uansett vil gjøre oppholdet bedre tror jeg. Utdanningen holder nok, du skal ikke jobbe med noe som krever lisens eller har statlige føringer for fagkompetanse e.l. Lykke til! Anonymkode: faf6c...d7c 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #12 Skrevet 18. mars 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal ikke bo der for alltid ønsker å bare skaffe meg litt internasjonalt erfaring. Kanskje bare 2 år. Anonymkode: a02a8...711 For å kunne få 18 - 24 måneder med arb.erfaring, så er den "letteste" veien at du studerer mastergrad i Australia (2 år). Å bare tro at du kan bli ansatt i Australia med en vanlig bachelor fra Norge kan du bare glemme. Du har en haug med indere og kinesere som studerer i Australia som det er, på mastergrad-nivå eller Ph.D, så disse slåss allerede om å bli minst 18 - 24 måneder eller lenger. For å sette det litt i perspektiv - det er et sted mellom 510 000 og 550 000 internasjonale studenter i Australia. Det er såpass mange at det har begynt å by på en rekke problemer til tross for at internasjonale studenter bidrar positivt til økonomien. Uansett, land som Australia er typisk slik at de liker at du har først og fremst tatt studier hos dem, men selv om du har gjort det, så er det ingen garanti for at de lar deg bli, med mindre du er skikkelig "spesiell". Jeg tror ikke at du skal ha altfor store problemer med å bli i "kanskje bare 2 år", slik du skisserer, men det innebærer at du må studere i Australia på mastergrad-nivå først (2 år). Selv om du får bli i denne perioden, så er det altså dette med at du må tross alt skaffe deg jobb og det er langt ifra lett. Men først, studier i Australia om du skal følge dette løpet. Det skal også sies at du mister en rekke svært viktige rettigheter i Folketrygden om du begynner å jobbe i Australia og Australia, så man må være ekstremt forsiktig med slikt, for her er det Norge sine regler som gjelder, nemlig at Norge ikke liker å "tape" sine statsborgere til andre land. Så på den ene siden liker Australia at du har studert hos dem først i minst 2 år, men Norge hater utrolig mye å miste sine statsborgere, for Norge har også investert i deg - så da er "straffen" at du taper Folketrygden hvis du begynner å jobbe der nede, i tillegg til diverse skatteregler du må forholde deg til, som jeg ikke kjenner til. Anonymkode: 28c90...a61 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #13 Skrevet 18. mars 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal ikke bo der for alltid ønsker å bare skaffe meg litt internasjonalt erfaring. Kanskje bare 2 år. Anonymkode: a02a8...711 For å kunne få 18 - 24 måneder med arb.erfaring, så er den "letteste" veien at du studerer mastergrad i Australia (2 år). Å bare tro at du kan bli ansatt i Australia med en vanlig bachelor fra Norge kan du bare glemme. Du har en haug med indere og kinesere som studerer i Australia som det er, på mastergrad-nivå eller Ph.D, så disse slåss allerede om å bli minst 18 - 24 måneder eller lenger. For å sette det litt i perspektiv - det er et sted mellom 510 000 og 550 000 internasjonale studenter i Australia. Det er såpass mange at det har begynt å by på en rekke problemer til tross for at internasjonale studenter bidrar positivt til økonomien. Uansett, land som Australia er typisk slik at de liker at du har først og fremst tatt studier hos dem, men selv om du har gjort det, så er det ingen garanti for at de lar deg bli, med mindre du er skikkelig "spesiell". Jeg tror ikke at du skal ha altfor store problemer med å bli i "kanskje bare 2 år", slik du skisserer, men det innebærer at du må studere i Australia på mastergrad-nivå først (2 år). Selv om du får bli i denne perioden, så er det altså dette med at du må tross alt skaffe deg jobb og det er langt ifra lett. Men først, studier i Australia om du skal følge dette løpet. Det skal også sies at du mister en rekke svært viktige rettigheter i Folketrygden om du begynner å jobbe i Australia og Australia, så man må være ekstremt forsiktig med slikt, for her er det Norge sine regler som gjelder, nemlig at Norge ikke liker å "tape" sine statsborgere til andre land. Så på den ene siden liker Australia at du har studert hos dem først i minst 2 år, men Norge hater utrolig mye å miste sine statsborgere, for Norge har også investert i deg - så da er "straffen" at du taper Folketrygden hvis du begynner å jobbe der nede, i tillegg til diverse skatteregler du må forholde deg til, som jeg ikke kjenner til. Anonymkode: 28c90...a61 4
Million Skrevet 18. mars 2019 #14 Skrevet 18. mars 2019 https://www.australia.gov.au/information-and-services/immigration-and-visas/work-visas
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #15 Skrevet 18. mars 2019 Utdanningen kan du nok bruke i Australia, men som andre sier er det veldig vanskelig å få arbeidstillatelse der. Anonymkode: 33447...f1a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #16 Skrevet 18. mars 2019 Pluss at det nok ikke vil være enkelt å få jobb i Australia med en ganske diffus bachelorgrad på fagområder med stor konkurranse, spesielt med en grad fra et universitet på den andre siden av jordkloden som arbeidsgiver aldri har hørt om. Anonymkode: 33447...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #17 Skrevet 18. mars 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Stemmer ikke. 😀 Anonymkode: a02a8...711 Det er faktisk ikke bare bare å få jobbe i Australia. https://www.visasavenue.com/australia-immigration/australia-working-visa/ Om du ikke snakker om ungdomsvisum da, men det er en helt annen sak. Anonymkode: a3fd8...35d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå