Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På fredag reiser jeg til Svalbard med mannen sammen med hele hans arbeidsplass (og deres +1). Jeg har aldri vært på Svalbard før så selvsagt sier man ja takk når man får invitasjonen. (Og hvis du også skal med, hei!)

Jeg har kjøpt en foret varmedress som jeg tenkte jeg skulle ta med slik at jeg kunne ha vanlige klær under, men stadig være varm(ish) når vi er ute. God ide eller overkill?

Det skal visstnok være en tur i Gruve 3 også. Dumme dumme meg googlet bilder for å se og fikk opp masse bilder av folk som kravler rundt i trange huler og vet ikke hva. Men med tanke på at vi er en gruppe på over 300 mennesker, hvor reellt er det egentlig at denne klaustrofobiske kravlingen kommer til å forekomme?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Overkill. Blir veldig mye i kofferten m en slik dress. Du skal ikke til Nordpolen men til Longyearbyen hvor det er kafeer butikker hoteller etc. 

Holder med vanlig dunjakke/ skibukse. Ullundertøy. Mellomlag. 

Du får også låne klær av operatørene feks om du skal på scooter-tur. 

Såklart, hva er temperaturen der nå? Jeg har ikke sjekket. 

Husk pene klær til middag, hvis du føler for det. Hotellene og restaurantene holder høy standard. 

Ang gruve 3 der har jeg ikke vært. Du trenger vel ikke gå inn om du ikke vil :) du er jo ikke den eneste med klaustrofobi ! 

GLED DEG!!!! God tur ☀️☀️☀️☀️

Anonymkode: cd6dc...950

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overkill. Blir veldig mye i kofferten m en slik dress. Du skal ikke til Nordpolen men til Longyearbyen hvor det er kafeer butikker hoteller etc. 

Holder med vanlig dunjakke/ skibukse. Ullundertøy. Mellomlag. 

Du får også låne klær av operatørene feks om du skal på scooter-tur. 

Såklart, hva er temperaturen der nå? Jeg har ikke sjekket. 

Husk pene klær til middag, hvis du føler for det. Hotellene og restaurantene holder høy standard. 

Ang gruve 3 der har jeg ikke vært. Du trenger vel ikke gå inn om du ikke vil :) du er jo ikke den eneste med klaustrofobi ! 

GLED DEG!!!! God tur ☀️☀️☀️☀️

Jeg har ikke dunjakke eller skibukse da jeg ikke er "friluftsmenneske" av noe som helst slag. I tillegg er jeg fra Vestfold hvor 'vinter' er en sånn greie som KANSKJE har snø og minusgrader en gang iblant. Så til vanlig har jeg ikke noe annet enn en tweedkåpe som ikke har nubbsjangs til å holde meg varm på Svalbard. Ihvertfall ikke over lengre tid.

Ifølge yr vil temperaturene ANGIVELIG være omkring -10 grader akkurat den helga. Jeg har ikke meldt meg på scootertur eller hundeslede eller noe lignende. En guidet tur i Longyearbyen og "egentid" hvor jeg kan virre rundt på egenhånd.

Jeg tenkte jeg egentlig skulle møte i vanlig tøy og så ha varmedressen med som håndbagasje i en sekk som jeg lett kan trekke på etter vi hadde landet. Med reflekser, så isbjørnen ser meg tydelig selvsagt ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Emmelise skrev:

Jeg har ikke meldt meg på scootertur eller hundeslede eller noe lignende. En guidet tur i Longyearbyen og "egentid" hvor jeg kan virre rundt på egenhånd.

Hvorfor har du ikke meldt deg på hundre-eller scooter tur ??? Det er jo først da du får opplevd Svalbard ? Longyearbyen er jo totalt uintressant sånn sett. I alle dager. 

Meld deg på scooter-tur! Det er en FANTASTISK opplevelse å fyke over vidda! Merker jeg blir veldig frustrert på dine vegne om du ikke kommer deg på tur utenfor Longyearbyen ! 

Du kommer IKKE til å se isbjørn i lyr.  

Hvis du ikke har «vanlig skitøy» så fungerer nok dressen fint. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg kødda angående isbjørnen. Selv om man selvsagt skal ha omtanke for de også.

Og nei, jeg har ikke meldt meg på sånt av ymse grunner. Jeg har f. eks. ikke førerkort som gjør at snøscooter ikke er et alternativ, hundeslede hadde sikkert vært interessant hadde det ikke vært for at jeg 1) ikke er et utemenneske i det hele tatt 2) kommer til å være megasliten fra fredagen alene hvor det er full rulle fra kl 5 om morgenen fram til 22.30 om kvelden. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...