AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #1 Skrevet 18. mars 2019 Yes - serrano sandwich er noe jeg har oppdaget etter en tur på joe and the juice. spørsmål er vel hvor bra og næringsrikt man kan anse dette, for jeg har en mistanke om minimalt næringsutbytte. Det er altså: brødskive x2, smør, avokado smøret på begge skiver, serranoskinke, tomater, mozerella og kylling stykket opp. Men blir aldri mett av ett, men alt for mett av to. Dessverre blir jeg utrolig fort sulten igjen... utrolig fort! Så, hva tenker dere? Anonymkode: ece94...146
Million Skrevet 18. mars 2019 #2 Skrevet 18. mars 2019 Mozarella kan vel være litt fettinnhold i, kanskje smøret også (kommer an på hva slags smør de bruker, kan være plantemargarin?). Og så avhenger det av type brød da? Hvitt brød, rugbrød, grovbrød, hva er det? Jo hvitere brødet er, jo mer usunt er det og jo mer sukker og hvitt mel inneholder det. Og hvitt brød blir man jo fort sulten igjen av da det metter minimalt. Ingenting å jobbe med for magen. Tenker dette er sånn midt på treet. Ikke det mest usunne, men heller ikke det sunneste (avhenger av brødtype).
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #3 Skrevet 18. mars 2019 Jeg tenker at det er usunt å være så opphengt. Anonymkode: a5431...1a4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #4 Skrevet 18. mars 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det er usunt å være så opphengt. Anonymkode: a5431...1a4 Jaa, det kan være. Men jeg er veldig matlei, og prøver litt andre ting - og siden jeg trener så mye som jeg gjør , og har mål, er det interessant for meg å vite hva jeg putter i meg 6 timer siden, Million skrev: Mozarella kan vel være litt fettinnhold i, kanskje smøret også (kommer an på hva slags smør de bruker, kan være plantemargarin?). Og så avhenger det av type brød da? Hvitt brød, rugbrød, grovbrød, hva er det? Jo hvitere brødet er, jo mer usunt er det og jo mer sukker og hvitt mel inneholder det. Og hvitt brød blir man jo fort sulten igjen av da det metter minimalt. Ingenting å jobbe med for magen. Tenker dette er sånn midt på treet. Ikke det mest usunne, men heller ikke det sunneste (avhenger av brødtype). Bruker ikke smør, steker kyllingen i olivenolje (kaldpresset), og brødet er Grovbrød (4/4 på grovhet), men det er jo ikke like grovt som rugbrød foreksempel 🙄 Anonymkode: ece94...146
Million Skrevet 18. mars 2019 #5 Skrevet 18. mars 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Yes - serrano sandwich er noe jeg har oppdaget etter en tur på joe and the juice. spørsmål er vel hvor bra og næringsrikt man kan anse dette, for jeg har en mistanke om minimalt næringsutbytte. Det er altså: brødskive x2, smør, avokado smøret på begge skiver, serranoskinke, tomater, mozerella og kylling stykket opp. Men blir aldri mett av ett, men alt for mett av to. Dessverre blir jeg utrolig fort sulten igjen... utrolig fort! Så, hva tenker dere? Anonymkode: ece94...146 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaa, det kan være. Men jeg er veldig matlei, og prøver litt andre ting - og siden jeg trener så mye som jeg gjør , og har mål, er det interessant for meg å vite hva jeg putter i meg Bruker ikke smør, steker kyllingen i olivenolje (kaldpresset), og brødet er Grovbrød (4/4 på grovhet), men det er jo ikke like grovt som rugbrød foreksempel 🙄 Anonymkode: ece94...146 Ok, du skrev smør i første innlegg, så derfor jeg påpekte det.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #6 Skrevet 18. mars 2019 2 minutter siden, Million skrev: Ok, du skrev smør i første innlegg, så derfor jeg påpekte det. Åh. Beklager.. akkurat kutta det ut, så det ble nok skrevet inn som del av gammel vane, hehe. Anonymkode: ece94...146
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #7 Skrevet 18. mars 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jaa, det kan være. Men jeg er veldig matlei, og prøver litt andre ting - og siden jeg trener så mye som jeg gjør , og har mål, er det interessant for meg å vite hva jeg putter i meg Anonymkode: ece94...146 Er du opptatt av hvor mye næring som er i maten din, så må du sjekke med matvaretabellen.no, ikke spørre hva folk "synes". Anonymkode: a5431...1a4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #8 Skrevet 18. mars 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er du opptatt av hvor mye næring som er i maten din, så må du sjekke med matvaretabellen.no, ikke spørre hva folk "synes". Anonymkode: a5431...1a4 Handler om mer enn hva folk «synes», men meninger om hvorvidt det regnes som sunt og evt hvordan. Mye jeg kan spise som er kalorifattig osv, men ikke nødvendigvis så veldig nyttig og beste alternativet. Evt hvorvidt det anses som et bra mellommåltid eller ikke osv.. jeg vil bare ha synspunkter. jeg har allerede lest meg opp på næringsinnholdet, men det sier meg ikke så mye om hvor bra det egentlig er. Derfor jeg spør... Anonymkode: ece94...146
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #9 Skrevet 18. mars 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Handler om mer enn hva folk «synes», men meninger om hvorvidt det regnes som sunt og evt hvordan. Mye jeg kan spise som er kalorifattig osv, men ikke nødvendigvis så veldig nyttig og beste alternativet. Evt hvorvidt det anses som et bra mellommåltid eller ikke osv.. jeg vil bare ha synspunkter. jeg har allerede lest meg opp på næringsinnholdet, men det sier meg ikke så mye om hvor bra det egentlig er. Derfor jeg spør... Anonymkode: ece94...146 "Regnes som sunt", hva betyr det? Spør tusen mennesker og du får tusen svar. Jeg ville feks sagt at mellommåltider er BS. Her skal du få høre hvordan: Hva som er det beste alternativet, er avhengig av kontekst. Du trenger å vite hva du trenger av næring, og hva ellers du har spist, for å vite hva du mangler. Det som er bra for alle, er et variert kosthold, som er balansert mht kalorier. Det som er bra for deg, er det som er bra for alle, og i tillegg er noe du liker. Anonymkode: a5431...1a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå