Gå til innhold

Bordplassering

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hele tiden forestilt meg runde bord..Vi blir i underkant av 50 til middag. Er det dumt med 6 på hvert bord??? (synes det blir mere sosialt med runde bord, fordi de på enden av langbord ikke har så mange å snakke med, + at de kan føle seg som "minst tilhørig" ved å bli plassert lengst vekek fra brudeparret...) hva synes dere???

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror ingen gjester tenker på at de er mindreverdige ved å bli plassert langt unna brudeparet. Alle vet jo at det er en slags rangordning, ved at familien skal sitte nærmest, men utover det er det jo mest å tenke praktisk. Personlig synes jeg runde bord blir mer rotete og mindre formelt, men det er jo opp til enhver.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg har motsatt følelse, for jeg tror runde bord vil skape mange "klikker", så vi kommer til å ha en E. Men det igjen er min mening :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde runde bord med 6 personer på hvert, det fungerte kjempefint!

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg har motsatt følelse, for jeg tror runde bord vil skape mange "klikker", så vi kommer til å ha en E. Men det igjen er min mening  :wink:

Kor mange gjester skal sitte i denne E-en? Vi har også tenkt på ein E, men skal ha koldtbord då, veit ikkje om det kan bli trangt og slikt...

Gjest Anonymous
Skrevet

Kor mange gjester skal sitte i denne E-en? Vi har også tenkt på ein E, men skal ha koldtbord då, veit ikkje om det kan bli trangt og slikt...

hvor trangt det blir velger dere jo selv :wink: , er jo bare å ha et langt "hovedbord", slik at det blir god plass mellom hver utstikker på E-en. Syns ikke du skal velge bort E pga koldtbord, trod det kan fungere utmerket. HVor mange gjester blir dere da??

Gjest gjest1
Skrevet

hvor trangt det blir velger dere jo selv :wink: , er jo bare å ha et langt "hovedbord", slik at det blir god plass mellom hver utstikker på E-en. Syns ikke du skal velge bort E pga koldtbord, trod det kan fungere utmerket. HVor mange gjester blir dere da??

58. :)

Skrevet

Vi skal ha runde bord. Tror det blir veldig fint. Da kan man planlegge for større grupper, som blir samlet. Alltid stusslig å sitte på et langbord, hvis alle de 5 andre snakker med de på den andre siden enn der du er.

Catzy

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi blir ca 70 personer, og skal også ha koldtbord. :wink:

Gjest Betty Boop
Skrevet

Vi skal ha 6 runde bord med 8 på hvert.

Skrevet

Vi blir ca 70, og går antakelig for en E (muligens en H) - men runde bord er jo også en veldig fin løsning om lokalene passer til det! :wink:

Skrevet

Vi tenkte å ha oss, med våre foreldre, på et langbord foran.

Også ha gjestene på 8-manns bord.

På den måten ser vi alle, og alle ser oss! :)

Synes det er koseligst med 8-manns bord!

Skrevet

Hehe... Er en oppmerksomhetshungrig ekshibisjonist, så vi skal ha E for våre ca. 60 gjester.

Vil sitte i høysetet og ha alle plassert sånn at de kan se meg!

:hoho:

Skrevet

Har tenkt litt på dette, og har mest lyst til å sitte i en E. Men runde bord med 6 på hvert fungerer også veldig bra! Smak og behag tror jeg.

Skrevet

Hei, Vi skal også ha runde bord.

Tenkte først også på dette med "klikker" og rangordning på bordene, men den er der jo uansett om man har E- bord, et langt bord eller runde bord.

Vi ble tipset fra det stedet vi skal være på at man ikke bør sitte mer enn 8 rundt bordet. Dette hadde med størrelsen på bordene de hadde, men også det at om bordene skulle romme 10 personer, ville bordet bli så stort at det ble vanskelig å snakke med den som satt på andre siden av bordet. 8 personer rundt bordet ga bord som var store nok til at alle hadde god plass når de satt, men samtidig lite nok til at alle kunne snakke med alle uten å rope. :-)

Vi planlegger plasseringen litt sånn "hvem har babyer som skal ammes", og "hvem MÅ ut å røyke".. så plasser vi de nærmest utgangen :-D

Skrevet

Jeg synes runde bord høres flott ut, tror det er vanlig f.eks i amerikanske bryllup.

Vi skal ha langbord, er så få gjester. Men hvordan er skikk og bruk for plassering av alle ift brudeparet?

NB: Vil ikke starte noen ny "splitte/ikke splitte par"-diskusjon her altså... :ler:

Skrevet

Hvis dere skal ha langbord er det vel mest vanlig at brudeparet sitter midt på den ene langsiden.

Du skal ha din far på høyre side, som igjen har hans mor tilbords. Og brudgommen har brudens mor på andre siden, men brudgommens far tilbords. Utover dette tror jeg ikke det er noen spesiell rekkefølge. Har vært bori langbord der foreldrene satt mot brudeparet.

Skrevet

Midt inne i denne "splitte-par" diskudjonen; hvordan gjør dere det med single?Må man sitte mann-kvinne-mann-kvinne osv? Hva om det er f.eks. flere menn enn kvinner i bryllupet? Plasserer dere søsken "før" besteforeldre? Synes å huske at de gamle har høyest "rang" og skal sittenærmest brudeparet etter foreldrene... Men det er kanskje ikke så mange som følger disse gamle tradisjonene lengre.....? :roll:

Skrevet

Hvis det er "overskudd" av f.eks menn, blir det noen heldige damer som får to bordkavalerer... eller omvendt (har ikke listen klar enda).

Skrevet

Vi skal ha "E" bord og skal blande familiene våre..

Hadde tenkt at de sitter annenhver mann og kvinne. Og som andre har sagt, er det "overfløt" av et kjønn blir det plassert dobbelt noen plasser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...