AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #1 Skrevet 18. mars 2019 Jeg er 25 år og tok fagbrev og jobbet i samme bedrift helt til nå. I bedriften jeg var før fikk jeg skryt for å være dyktig, fikk lærlinger jeg skulle hjelpe og mye arbeid. Følte meg verdsatt og god i jobben min. Så flyttet jeg til dama sin hjemby og fikk en ny jobb. Samme type bedrift, men noe av arbeidet kan være annerledes. Men det er en som er "sjef"/ansvarlig man jobber side om side med, som man kan spørre. Dette er en person med mye erfaring og nettopp derfor vi har han der. Problemet er at denne personen ikke kan fordra meg, eller i alle fall så får han uttrykt det slik. Ukentlig hører jeg "du skjønner ingenting", "det er feil å gjøre det slik"(selv om resultatet er det samme, er bare snakk om vane) og når jeg spør om hjelp så får jeg "det må en ordentlig "tekniker" for å fikse slikt". Jeg føler meg ubrukelig og skikkelig dårlig i jobben min, selv om jeg VET at jeg er god. De andre kollegaene mine sier han bare er slik, men jeg kjenner jo det begynner å slite på selvtillitten min. Hva kan jeg gjøre, og hvem kan jeg snakke med? Anonymkode: d6562...dd1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #2 Skrevet 18. mars 2019 Om dette er sjefen kan det bli vanskelig, er det noen som er over han/hun? Som du kan snakke med. Ellers må du ta opp problemet med personen direkte, ikke vent for lenge å gjøre noe med dette. Ellers kan du bli helt ødelagt psykisk. Om det ikke hjelper så ville jeg sluttet i jobben, det er faktisk sjelden det hjelper å varsle om slike ting. De fleste mennesker klarer ikke å endre seg som person. Å si opp er nok dessverre det beste tipset om det ikke er noen fornuftig måte å løse dette på. Livet er kjempekort, ikke bruk tiden din på feil mennesker. Du må jo faktisk ikke bo der pga en kvinne, du kan ikke la livet ditt være styrt av en kvinne. Du må ikke være i forhold med henne, hvertfall ikke om det skaper problemer i livet ditt. Tenk godt etter. Anonymkode: b12a7...31a
Christina82 Skrevet 19. mars 2019 #3 Skrevet 19. mars 2019 Ta kontakt med verneombud og fagforening. Ha et medarbeidersamtale. Forklar med rene ord hvordan du opplever dette og hva det gjør med deg. Vet du om sjefen er slik med andre medarbeidere eller kun deg han ikke liker? det er svært uprofesjonelt. Om nødvendig gå høyere opp og snakk med sjefen til sjefen din. Håper du får det bedre. Husk at du er flink og kan masse, en sjef skal ikke få ødelegge deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå