Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er møkk lei jobben min, og holder ikke ut lengre. Jeg vurderer si opp uten å ha fått meg ny jobb.

Jeg har oppsigelsestid på 3 mnd i kontrakten min. Jeg har fastlønn med lønn 11 mnd i året og feriepengeutbetaling i den 12. (Utbetales i juni, ordinær lønnsutbetaling i juli). Jeg fikk overført noe ferie fra i fjor, så jeg har 31 feriedager til gode.

Hvis jeg sier opp jobben min nå innen utgangen av mars, så vil oppsigelsestid løpe i april, mai og juni. 

Jeg kan vel kreve å få avvikle ferien min i oppsigelsestiden? Spesielt siden det ikke er lønnsutbetaling i juni, men bare feriepenger?

Anonymkode: 13795...641

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan ikke kreve det så lenge det er tid til å avvikle hovedferie (tre uker sammenhengende) etter at du slutter og innen september, jf. ferieloven. Du slutter etter juni, ergo har du ikke rett til ferie før slutt. Dersom ferien allerede er satt opp i perioden har du rett til å beholde den. Du kan jo spørre arbeidsgiver selvsagt. Du taper uansett ikke noe - om du jobber hele juni får du full lønn da, pluss alle feriepengene. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...