Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært sammen halvannet år. Han sliter med rus i rykk og napp. Har tidligere psykosehistorikk, men ikke slik at det har vært truende eller farlig. 

Natt til i dag spiste han to exctacy, litt kokain, speed og noe rivotril. Det klikket. Han så på meg og sa jeg var en hvit kvinne med syndekors i panna. Han lette etter fastlegen under sengen, og han pratet på telefonen (som han ikke hadde). Plutselig sier han at han må gjemme seg, for de med farger kommer. Plutselig hopper han rundt og spør hva jeg vil, hvem jeg er.

Ringer jeg politi eller ambulanse så kverker han meg. Irrelevant, for akkurat nå er jeg redd for å bli en overskrift i avisen. Ingen kan hente meg, jeg har ikke penger til taxi. Jeg har pakket bag og bare sitter og venter på at noen kan få hentet meg. Noe så ubehagelig har jeg aldri vært borti.

Hvordan evt roe ned en aggressiv paranoid psykotisk stor og sterk mann? Selv er jeg 165 og 50 kilo. Jeg er glad i han her, jeg vil ikke trosse han. Sinnsykt, jeg tør ikke ringe hjelp samtidig som jeg faktisk frykter litt for meg selv også. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo ikke psykotisk, ut i fra din beskrivelse er han sanseforstyrret i delirium og da hjelper det ikke med kommunikasjon. Ring etter hjelp før han skader seg selv eller andre.

Anonymkode: fb442...1dd

AnonymBruker
Skrevet

Kom deg på ett krisesenter og så får du deg hjelp til å holde deg unna han videre.

Anonymkode: b140d...b05

Skrevet

Hvordan går det TS? Har han roet seg? Hvis ikke må du komme deg ut og ringe politi eller noen andre som kan hjelpe han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...