Gå til innhold

Så j.... lei svigermor mas...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når vi ser henne som er ca 2 ganger i måneden, så spør hun om vi har vært mer med min mann sine søsken (hennes barn, da han har 5 til på farsiden). De 3 søsknene bor 1-2 timer unna oss med 3, og 2 barn hver. Jeg forstår at sønnen vår og barna deres burde hatt mer kontakt MEN VI HAR IKKE TID TIL OSS SELV EN GANG! Hun blir direkte frekk og spydig mot oss (spesielt meg) når vi sier at vi ikke har hatt tid. Vi får aldri slappet av i helgene en gsng. Vi har sett 1 av de 5 ganger siden jul, og de 2 andre har vi sett 4 ganger siden jul. Jeg må vel si det er mye på 3 mnd? Men det er tydeligvis ikke nok. Min mann og jeg har store familier, og nesten alle søsknene våre har barn. Vi vil også prioritere andre enn bare søsken og tante/onkel-barn. Min mann har 8 søsken og jeg har 6. Vi ser ikke noe mer til min familie enn han sin. Vi har ikke en gang venner lenger, for vi har ikke hatt tid til de, for vi har så mange familie medlemmer å holde kontakt med... hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 1e5fe...b9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inviter til felles aktivitet med alle de 3 søknene hver 4-6 uke. Middag/piknik/svømmehall etc.

Eventuellt gi svigermor beskjed i klartekst at dette ikke angår henne. Uten noen unskyldninger eller bortforklaringer.

Anonymkode: 58f51...7da

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva jeg ville ha gjort? Snakket om været, snøen som falt i fjor, alt annet enn å snakke med henne om dette. Og ikke latt det gå innpå meg hva hun sier.

Anonymkode: b8edb...597

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Be mannen din sette henne på plass. Hun ødelegger forholdet deres. En dag går dere begge lei og hun ender opp med å ikke se dere i det hele tatt. Be han snakke med henne.

Anonymkode: 4f51c...cec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jævla svigermonstre som fins der ute!! Det verste er at de selv søg på sin barneoppdragelse...

Anonymkode: cfdd8...d84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Be mannen din snakke med henne. Aldri en god idé å legge seg oppi ting man ikke har noe med. Har en slik svigermor selv.. konstant redd for å være den som ser barnebarna minst. Maser å gnåler om alt mulig. Sender meg 5-10 SMS i uka. I virkeligheten er hun den som ser barnebarna mest! 

Anonymkode: 628f5...1e8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok sagt til henne, neste gang hun spør deg, at det får hun snakke med din mann om.

Regner med at alle dine svigermors barn er voksne. Da fikser man slike avtaler selv. 

Anonymkode: 27ff7...48f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Be mannen din snakke med henne. Aldri en god idé å legge seg oppi ting man ikke har noe med. Har en slik svigermor selv.. konstant redd for å være den som ser barnebarna minst. Maser å gnåler om alt mulig. Sender meg 5-10 SMS i uka. I virkeligheten er hun den som ser barnebarna mest! 

Anonymkode: 628f5...1e8

Kjenner til det, og har dessverre ikke noe gode råd.

Min svigermor er veldig syk nå, men jeg angrer på at vi ikke satte skapet på plass tydeligere før - helt i starten. Vi var alt for høflige over veldig mange år, og da blir det utrolig vanskelig å komme med korrigering av urimelig atferd. 

Så jeg tror egentlig tipset mitt er å gi henne en ordentlig tilbakemelding om at hun må slutte å legge seg opp i deres tidsbruk, og ordne fritiden sin selv. Om hun er direkte spydig ville jeg sagt at hun må legge den spydige tonen fra seg, eller la være å komme på besøk. 

Anonymkode: 3bb1f...bdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner til det, og har dessverre ikke noe gode råd.

Min svigermor er veldig syk nå, men jeg angrer på at vi ikke satte skapet på plass tydeligere før - helt i starten. Vi var alt for høflige over veldig mange år, og da blir det utrolig vanskelig å komme med korrigering av urimelig atferd. 

Så jeg tror egentlig tipset mitt er å gi henne en ordentlig tilbakemelding om at hun må slutte å legge seg opp i deres tidsbruk, og ordne fritiden sin selv. Om hun er direkte spydig ville jeg sagt at hun må legge den spydige tonen fra seg, eller la være å komme på besøk. 

Anonymkode: 3bb1f...bdb

Helt enig!

Svelgte mange kameler for at alle skulle være fornlyde. Velge sine kamper. Men når det aldri tar slutt...Og tilslutt stikker deg i ryggen. 

Dra til H***

Sett ned foten og spark hun ut av livet om det ikke blir slutt!

Anonymkode: cfdd8...d84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...