Gå til innhold

Er jeg ondskapsfull?

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Tips: Finn ut hvorfor du EGENTLIG ikke vil gå.

Er det dama?

Bekkenløsningen?

At hun ikke kom i barnedåpen?

kan du begynne å finne grunner til å la vær.

Men ikke bli hjemme av feil grunner hvis det sårer samboeren din. Såpass mye burde samboeres følelser være verdt.

Enig!

Og jeg ville ikke iallefall ikke unnlatt å gått fordi jeg "ikke likte dama"! Smil og vær en hyggelig gjest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Porselen

Mitt siste svangerskap var et helvete av smerter i rygg og bekken, det var ikke mye jeg orket da.

Min bestemor fyllte 80 og ba alle i familien til selskap, men jeg måtte melde avbud, 10 timers kjøring, selvfølgelig kunne jeg tatt fly men allikevel hadde det blitt kjøring av ett eller annet slag for hun bor tre timer unna nærmeste flyplass.

Hun forsto hvorfor jeg ikke kom, nå har jeg ikke noe imot henne i utgangspunktet så på det punktet var det ikke noe problem.

Men jeg har vært på 85-årsfesten hennes. Hun bor så langt unna at jeg forventer ikke at hun kommer verken i dåp eller bursdagsfester.

Du får kjenne på kroppen hvordan du føler deg, det holder lenge med å bruke svangerskapet som unnskyldning for å holde deg hjemme. Så kan vel samboer gå i selskapet alene, det burde vel gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville da aldri forlangt at samboeren min skulle bli med til bestemoren min, om han var syk eller hadde plager? SÅ egoistisk er jeg virkelig ikke. Jeg viste denne tråden til samboeren min, hans reaksjon var "da får samboer dra alene, er det noe problem?".

Og si at noen er bitchy fordi de har bekkenløsning og vondt er jo rett og slett latterlig, som du sier selv hadde du ikke bekkenløsning av "den værste sorten", dette er helt individuelt.

For en egoistisk holdning viren. Selvom man er gravid,  bør man ta hensyn til sin samboer. Man forlanger jo det samme tilbake.  

Jeg har også vært gravid, hadde også bekkenløsning, om ikke av den verste sorten, men det ga meg ingen grunn til å være "bitchy" av den grunn.  

Jeg syns fortsatt trådstarter bør gå og heller reise hjem tidligere om ryggen plager for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble egentlig litt overrasket over at de fleste svarene du har fått har gått på at du burde gå. Selvfølgelig er du ikke ond fordi om du ikke går i selskapet! Du er da ikke ond bare fordi om du gjør samboeren din irritert. Er man høygravid og sliten skal man selvfølgelig få lov til å holde seg hjemme og hvile hvis man ønsker det. Alle vil jo forstå hvorfor du ikke ble med.

Kanskje dere heller kan reise og besøke bestemoren en annen dag når du føler deg bedre? Hun er tross alt bestemor til sambo, så det er klart det er viktig for ham at hun også får se deg av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter lurer på om hun er ond hvis hun ikke stiller opp?

I min familie er vi vant til at de unge reiser til de gamle, og at de gamle ikke er så lett å få ut av sin trygge bolig he-he-he. Hvis den gamle i tillegg har sosial angst.... det er en psykisk smerte... mens du har en fysisk smerte.

Ja, jeg syns du er litt ond hvis du ikke går pga. en slags liten hevn og at du bare ikke har lyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nei, jeg synes ikke du er ond i det hele tatt. Jeg hadde aldri i verden kommet til å gått. Jeg synes ikke du skal ha noen dårlig samvittighet heller. Jeg bestemmer selv hvor jeg vil gå ,og jeg tror ikke noen av mine exer hadde klart å lure meg med på noe sånt. Jeg tror ikke det er bra å gjøre ting men ikke liker, så jeg hadde stått over med god samvittighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Saken er at vi er bedt i 80 årslaget til sambos bestemor og det byr meg skikkelig i mot å dra. For det første kjenner jeg knapt dama, for det andre er jeg høygravid med bekkenløsning (og det er derfor smertefullt å sitte lenge på ukomfortable stoler) og for det tredje er hun en sånn person som aldri stiller opp i familieselskaper selv. Kan godt hende hun sliter med noe sosiale angst-greier, men jeg lurer liksom hvor dypt det stikker når hun kan feire seg selv med 40-50 gjester. Hun har vært bedt i vår datters to bursdager, samt dåp, men har ikke vært i noen av dem. Jeg synes det er sært å ikke ville feire sitt eget oldebarn.

Jeg har overhode ikke lyst til å bli med, er jeg ond hvis jeg ikke stiller opp? Jeg vet at sambo blir irritert hvis jeg ikke gjør det.

Ondskapsfull? nei du er sær og barnslig. Dette er en dame på 80 år. HUn har vert bestemot til din mann igjennom mange år. vel, du er ikke i fam.med henne, men det er din mann.

Man kan bare ikke velge bort fam.hans.

Selfølgelig kan du bruke bekkenet som unnskyldning, men du hadde da funnet på en annen unnskyldning om du ikke var gravid?

Synes du er egoistisk også.

Man behøver ikke å like folk, men du bær respektere din mann i denne sammenhengen.

Er det slik oppførsel du vil idereføre til barna dine?

Du furter jo kvinnemenneske som en liten jentunge.

Du får sikkert mulighet til å røre på deg,spasere i selskapet. Ta med deg pute!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg tror ikke jeg hadde giddet å gått, jeg.

Ikke bare pga av bekkenløsning, men hvis gamla aldri kommer til dere, og du knapt kjenner henne, so why bother, sier jeg.

Jeg hadde skyldt på graviditet, og holdt meg hjemme med god samvittighet.

Skal man unnlate å gå i selskaper pga man ikke kjenner de? Det kan jo bli stusselig da man kommer inn i ny fam. Er ikke så sikker på at HU der er så videre intr. i å bli kjent med henne heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man er ike syk om man er gravid. De er da de friskeste av de friske.Selvsagt kan man ha plager med bekken og ande ting.

Om man er hjemme eller i 80 årsdag, så får man sikkert mulighet til å legge seg nedpå eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har eldre i vår fam også. Ikke alle er like mobile. Det blir vi som drar på besøk. Ingen som gremmer seg over at de ikke kaan komme osv.

Livet er da engang slik. Vi skal alle bli gamle.

Siter da ikke å furter over at enkelte ikke kommer seg hit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Gjør det som kjennes rett for deg, det du kan rettferdiggjøre uten å få dårlig samvittighet av i ettertid. Det har ingenting med ondskapsfullhet å gjøre så lenge ikke du unnlater å komme på pur f... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bekkenløsning av det verste slaget (stortsett sengeliggende med hjemmehjelp og rullestol på slutten), men jeg valgte allikevel å stille opp på min manns bestemors 80 årsdag, selvom jeg ikke er stor fan av henne. jeg valgte å gjøre det fordi jeg viste at det ville glede mannen min og derfor gjøre livet vårt sammen bedre. Hadde jeg valgt å si nei til det selskapet hadde jeg også måttet si nei til å gå i en venninnes bryllup 2 mnd senere (1 mnd før fødsel) og nei til alle andre selskap som evt. måtte ha kommet i den tiden jeg var dårlig.

Husk bare det at når du sier nei til å dra i hennes bursdag med begrunnelse i bekkenet, så sier du nei til alle andre sosialetilsetninger hvor det forventes at du må sitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg synes også du bør gå.

Men en ting jeg skal si er at dere kan jo gå igjen litt fortere enn de andre, siden du trods alt er høygravid og har bekkenløsning. Er ikke det et lite komprimiss da?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det blir til at ingen av oss reiser. Sambo må jobbe og det er heldigvis ingen som forventer at jeg skal stille alene. Ikke om jeg hadde vært helt frisk heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...