Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #1 Skrevet 16. april 2005 Saken er at vi er bedt i 80 årslaget til sambos bestemor og det byr meg skikkelig i mot å dra. For det første kjenner jeg knapt dama, for det andre er jeg høygravid med bekkenløsning (og det er derfor smertefullt å sitte lenge på ukomfortable stoler) og for det tredje er hun en sånn person som aldri stiller opp i familieselskaper selv. Kan godt hende hun sliter med noe sosiale angst-greier, men jeg lurer liksom hvor dypt det stikker når hun kan feire seg selv med 40-50 gjester. Hun har vært bedt i vår datters to bursdager, samt dåp, men har ikke vært i noen av dem. Jeg synes det er sært å ikke ville feire sitt eget oldebarn. Jeg har overhode ikke lyst til å bli med, er jeg ond hvis jeg ikke stiller opp? Jeg vet at sambo blir irritert hvis jeg ikke gjør det.
Nella Skrevet 16. april 2005 #2 Skrevet 16. april 2005 Om du ikke gjør det for dama sin skyld så syns jeg du bør gjøre det for sambo'n din. Det er min mening og det ville jeg gjort selv. Så klarer du å være noen timer så gjør det. Du må ikke sitte på samme stolen hele tia heller. Du er ikke ond om du ikke blir med, men det er tydelig at du kommer til å såre samboeren din. Det er tross alt bestemoren hans og han vil nok ha deg ved sin side og dele dette.
Mrs. K Skrevet 16. april 2005 #3 Skrevet 16. april 2005 Er du høygravid, så er du høygravid ...og bekkenløsning er ikke å spøke med. Taler av engen erfaring AU Vil sambo bli irritert så la ham bli det, men ikke dra frem unnskyldinger som at hun aldri selv kommer til selskap og evt. psykiske plager. Du blir vel ikke borte for å ta hevn? En annen tanke: Kunne det være hyggelig å bruke dagen sammen med resten av sambos familie. Oppdatere ting og tang, få litt skryt av magen o.s.v.? Hilsen Trille
Gjest Embla s Skrevet 16. april 2005 #4 Skrevet 16. april 2005 En dame på snart 80 har vel litt å gå på i fht delta på ting? Hvis du irriterer deg over at hun ikke kommer i barnedåp ol så er det utrolig barnslig å skulle hevne deg ved å avstå fra hennes 80-års feiring. Som andre sier - om det ikke gir deg noe personlig, så kan det bety en del for mannen din og hans familie. Er du høygravid, sliten og med bekkenløsning, er jo det en annen historie. Tror alle har forståelse for at du melder avbud pga dette.
Gjest Queenblue Skrevet 16. april 2005 #5 Skrevet 16. april 2005 Tror jeg hadde blitt med for sambos skyld. Prat med hans familie, får ros for magen etc. Eller du kan bli hjemme pga bekkenløsning og at du er høygravid. Men IKKE bli hjemme pga hevn for at tanta ikke har kommet til dåp etc. Og si det i hvert fall ikke høyt. Tanta er gammel, og gamle folk blir ofte litt sære. Jeg vet av erfaring hvor vanskelig det er med sånne slektninger som gjør forskjell, det er ikke lett å takle. Tror nok jeg hadde blitt med for sambos skyld.
Kittykat Skrevet 16. april 2005 #6 Skrevet 16. april 2005 Jeg hadde ikke gått hvis jeg hadde vært høygravid og i tillegg hatt bekkenløsning. Er man høygravid og har plager, så er man høygravid og har plager. Da farter man ikke overalt, det må jo folk forstå uten å komme med sure miner. Bli hjemme og hvil deg du. Ikke lid deg igjennom et selskap med store smerter. Jeg har selv gjort det der for samboers skyld og det endte opp med vondt bekken og vond rygg i flere dager.
Mistyen Skrevet 16. april 2005 #7 Skrevet 16. april 2005 Tror jeg hadde blitt med for sambos skyld. Prat med hans familie, får ros for magen etc. Eller du kan bli hjemme pga bekkenløsning og at du er høygravid. Men IKKE bli hjemme pga hevn for at tanta ikke har kommet til dåp etc. Og si det i hvert fall ikke høyt. Tanta er gammel, og gamle folk blir ofte litt sære. Jeg vet av erfaring hvor vanskelig det er med sånne slektninger som gjør forskjell, det er ikke lett å takle. Tror nok jeg hadde blitt med for sambos skyld. Må bare si meg enig i dette. Er du syk og ikke orker, så ikke gå, men ikke lag noen "hevnaksjon" ut av det. Vis deg som et større meneske, for din samboers skyld
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2005 #8 Skrevet 16. april 2005 Hva med å gå dit, være en stund, og så dra hjem igjen når du blir sliten og får vondt?
Gjest Madeline Skrevet 16. april 2005 #9 Skrevet 16. april 2005 Jeg synes du skal gå. Men du trenger ikke å være så lenge. Siden du er høygravid med bekkenløsning, har du en god unnskyldning forå dra tidlig.
Gjest Gjesta Skrevet 16. april 2005 #10 Skrevet 16. april 2005 Tips: Finn ut hvorfor du EGENTLIG ikke vil gå. Er det dama? Bekkenløsningen? At hun ikke kom i barnedåpen? SÅ kan du begynne å finne grunner til å la vær. Men ikke bli hjemme av feil grunner hvis det sårer samboeren din. Såpass mye burde samboeres følelser være verdt.
Annie Skrevet 16. april 2005 #11 Skrevet 16. april 2005 Enig med de andre her. Gå for samboerns skyld. Og dra heller tidligere hjem.
koldbruna Skrevet 16. april 2005 #12 Skrevet 16. april 2005 Må si meg enig med de andre her som har skrevet til deg...Gå for samboeren din sin skyld,og dra hjem når du blir sliten. Koldbruna
Gjest Madam Felle Skrevet 16. april 2005 #13 Skrevet 16. april 2005 Tips: Finn ut hvorfor du EGENTLIG ikke vil gå. Er det dama? Bekkenløsningen? At hun ikke kom i barnedåpen? SÅ kan du begynne å finne grunner til å la vær. Men ikke bli hjemme av feil grunner hvis det sårer samboeren din. Såpass mye burde samboeres følelser være verdt. Tex sa det jeg tenkte
Chachapuma Skrevet 16. april 2005 #14 Skrevet 16. april 2005 Jeg synes bare du høres gravid ut jeg ;-) Hadde det vært meg hadde jeg nok av høflighet blitt med men blitt bare veldig kort, og med god grunn om du har bekkenløsning. Au au!
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #15 Skrevet 17. april 2005 Møt opp for din sambos skyld. Ikke hevn deg på en 80 års gammel dame. den er drøy. Gi heller beskjed om at du avslutter selskapet noe tidligere pga bekkenløsningen. jeg har hatt bekkenløsning selv ved 2 av graviditetene mine og gått med krykker så jeg vet hvor vondt det gjør. men møt opp og gjør så godt du kan.
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #16 Skrevet 17. april 2005 bare ta den hvilen du trenger,jeg har hatt bekkenløsning selv, og jeg skal love deg at det er bedre å ligge hjemme og rett ut, enn på et selskap, ta den hvilen du trenger du, det kan være at du ikke er i helt form heller, og da lar du være å dra! jeg hadde ikke hørt på andre, men på meg selv, helsa er viktig! jeg sliter enda med stiv og litt vond rygg, etter bekkenløsning, og det er to åar siden jeg fødte! :veldigsur:
Gjest lilletroll Skrevet 17. april 2005 #17 Skrevet 17. april 2005 . Kan godt hende hun sliter med noe sosiale angst-greier, men jeg lurer liksom hvor dypt det stikker når hun kan feire seg selv med 40-50 gjester. Hun har vært bedt i vår datters to bursdager, samt dåp, men har ikke vært i noen av dem. Jeg synes det er sært å ikke ville feire sitt eget oldebarn. Jeg har overhode ikke lyst til å bli med, er jeg ond hvis jeg ikke stiller opp? Jeg vet at sambo blir irritert hvis jeg ikke gjør det. Hun er 80 år, og da kan det faktisk hende at hun synes det er litt "skummelt" å skulle i barnedåp, bursdager osv til oldebarnet sitt. Et selskap hvor familien på begge sider vel er presentert - mennesker hun ikke kjenner. Vi hadde ønsket at alle oldeforeldrene til datteren vår knne deltatt ved alle sånne anledninger, men har FULL forståelse for at de ikke gjør det, og lager aldri noen hevnaksjon pga det!!! Hvorfor blir samboeren din irritert? Fordi han vet at det er pga en hevnaksjon? Fordi han ikke vet hvor vondt du har? Om du skal gå eller ikke må du bestemme helt selv, men er det for å hevne noe som etter min mening ikke er noe å hevne synes jeg du skal gå. Er det fordi du rett og slett er for dårlig er jeg helt sikker på at alle har forståelse for det!!
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2005 #18 Skrevet 17. april 2005 Jeg syns ikke du kan skylde på bekkenløsningen før du med hånden på hjertet kan si at du hadde vært hjemme pga av den også hvis det var din egen bestemor. Det hører nemlig ikke ut som om det er bekkenløsningen som er problemet...
viren Skrevet 17. april 2005 #19 Skrevet 17. april 2005 Jeg hadde nok blitt hjemme. Ser ingen grunn til å tvinge seg til å dra et sted "for sambos skyld" til et menneske man ikke har et nært forhold til når man er høygravid og har smerter pga det. Man bør kunne forvente forståelse for det både fra samboer og familien hans. Når man er gravid vil ofte folk ha "en bit av en" hele tiden, jeg synes personlig man skal få lov til å gjøre som man har lyst til og kose seg hjemme, spesielt den siste tiden før fødselen.
Annie Skrevet 18. april 2005 #20 Skrevet 18. april 2005 For en egoistisk holdning viren. Selvom man er gravid, bør man ta hensyn til sin samboer. Man forlanger jo det samme tilbake. Jeg har også vært gravid, hadde også bekkenløsning, om ikke av den verste sorten, men det ga meg ingen grunn til å være "bitchy" av den grunn. Jeg syns fortsatt trådstarter bør gå og heller reise hjem tidligere om ryggen plager for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå