Gå til innhold

Bor på andre siden av landet. Hvem ville du forventet å blitt med i bursdagen til barnet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå fyller min første sønn snart ett år og jeg er nysgjerrig på hva folk her inne mener om hvem som burde komme i bursdagsselskapet hans. Vi har familien spredd rundt om i landet, med flyavstand på 40 minutter mellom hverandre. Nå er det også veldig dyrt å fly i Norge.

Ville du forventet at dine egne foreldre kom (besteforeldrene til barnet)? Hva med din søster og bror (onkel og tante til barnet)? Vi har ett ekstra soverom med dobbeltseng, ellers så må besøket bo på airbnb eller hotell. Kom gjerne med forslag til løsninger på dette om du har :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor på andre siden av landet enn familien min. Forventer ikke at noen kommer i barnas bursdag. Faren min kommer alltid 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke forventet at noen kom i det hele tatt, ikke når det er fly involvert (for ikke å nevne overnattingskostnader også) 

En telefonsamtale eller videochat og kanskje en gave sendt i posten?

Anonymkode: 62c3b...33d

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke forventet at noen skulle komme.

Anonymkode: 4ee37...9be

• Liker 8
Skrevet

har samme situasjon her, og forventer ikke at noen kommer. Vet ikke om jeg vil invitere heller, vil ikke at folk skal bruke tusenvis av kroner for et enkelt bursdagsselskap.  

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde absolutt ikke forventet at noen med så lang reisevei hadde kommet i en enkel bursdag. Når de i tillegg må betale for å bo så er det ihvertfall uaktuelt. Jeg hadde ikke flydd og betalt opphold for å feire bursdag til nieser og nevøer, selv om jeg er veldig glad i dem.

Anonymkode: 5db18...3d0

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke forventet at noen skulle komme. Ikke til en ettårsdag 

Anonymkode: 68740...a18

• Liker 7
Skrevet

Vi bor på andre siden av landet, og familie kommer ikke i bursdag til barna våre. Selvfølgelig.

Forventer at de kommer i dåp og konfirmasjon, og ellers når det måtte passe slik. Ikke til bursdag.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke forventet at noen skulle komme i en vanlig bursdag hvis de måtte fly og bo på hotell

Anonymkode: 5d5a8...1fa

• Liker 7
Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke foreslått engang.

• Liker 7
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde tatt meg råd til det dessverre. Hvis vi hadde fått beskjed nå om en bursdag andre uka i april kommer billettene fra oss til Oslo (nå vet jeg ikke om det er der dere bor, men nå tok jeg bare det stedet) på 5000,-. Hotell 2000 kr. Parkering av bil på flyplassen her havner på 500 kr. Transport fra flyplass til hotell (vanlig rutetog) 500 kr.

Altså blir beløpet 8000,- kun for reise og overnatting. Så må man jo også spise. Og gave til bursdagsbarnet. 

Jeg hadde nok hatt lyst til å bli med, men det hadde ikke vært aktuelt å bruke så mye penger. Vi kan gjerne kjøre til familien som bor 2,5 time unna - men da overnatter vi gratis og bruker ikke mer på mat enn det vi normalt gjør ei helg. Det koster jo litt den reisen og (må ta båt), men er under 1000 kr for reisen tur/retur.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde ikke forventet at noen kom. Ungen blir ett år.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Energi-jenta skrev:

Nå fyller min første sønn snart ett år og jeg er nysgjerrig på hva folk her inne mener om hvem som burde komme i bursdagsselskapet hans. Vi har familien spredd rundt om i landet, med flyavstand på 40 minutter mellom hverandre. Nå er det også veldig dyrt å fly i Norge.

Ville du forventet at dine egne foreldre kom (besteforeldrene til barnet)? Hva med din søster og bror (onkel og tante til barnet)? Vi har ett ekstra soverom med dobbeltseng, ellers så må besøket bo på airbnb eller hotell. Kom gjerne med forslag til løsninger på dette om du har :)

Ingen forventninger til det. Man kan ikke fly og bruke masse tid og penger på en liten bursdag. Når barnet konfirmeres kan du forvente noe. 

Anonymkode: 3cccb...01b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vi har også familie som bor langt unna, og det har ikke falt oss inn å invitere dem i noen som helst bursdag. Mannen blir snart 50, og da inviterer vi dem kanskje hvis vi skal ha stor fest, men ikke til vanlige bursdager.

Vi har heller aldri reist for å dra i bursdag til dem. Har reist for bryllup og barnedåp et par ganger, men har også måttet melde avbud til en dåp pga tid og økonomi.

To av mine søsken har faktisk aldri besøkt oss i det hele tatt. Men det er fordi de bor der vi vokste opp og jeg har flyttet vekk, så det er forventet at det er jeg som skal reise "hjem" for å treffe dem.

Anonymkode: 1147a...e4e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville heller ikke forventet at noen kom. 1-åringen skjønner ikke bæret uansett. Husker datteren min sov seg gjennom store deler av sin egen 1-årsdag.

Anonymkode: 0896f...b4a

• Liker 7
Skrevet

Absolutt ingen, hadde heller ikke invitert til noe slik at de skulle følt seg presset. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme situasjon og har aldri invitert til bursdag. De vet når ungene er født, så hvis de hadde funnet på å komme hadde de jo vært hjertelig velkommen, men hadde aldri invitert til bursdag når det er fly involvert nei. 

Anonymkode: 95406...6d7

• Liker 3
Skrevet

Hadde aldri forventet at noen skulle komme! Vi bor 50 mil unna mannens familie, og vi har aldri invitert dem i bursdag! Konfirmasjoner har vi reist til (begge veier), men aldri i verden en "vanlig" bursdag!

• Liker 3
Skrevet

Hadde ikke forventet at noen kom kun til bursdagen, men kanskje noen, f. eks. besteforeldrene vil komme og bli noen dager ekstra? Sikkert hyggelig for dem hvis de har mulighet til å bli en stund.

Ellers tror jeg mange vil synes det er mye styr å reise så langt kun for en vanlig bursdag. Med både fly, overnatting og gave kan det bli ganske dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...