Gå til innhold

Du som blir student til høsten! -Litt snikksnakk

Gjest Seleena

Anbefalte innlegg

Gjest Seleena

Dette er kanskje litt snikksnakk, men det er så spennende å lese hva de ulike kg-ere skal gjøre til høsten. Og hva de vil bli osv..

Vet det er en del unge folk her inne.

Jeg selv skal gå folkehøgskole, men har også søkt på studieplasser på høgskole:

Idrett - Sogndal

Fysioterapi, allmennlærer, sykepleien - Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ha en jobb, og derfor må jeg studere noe som kan gi meg en jobb (i motsetning til det jeg har studert hittil...). Valget falt på sykepleier, så det har jeg også søkt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke student fra høsten, men fortsetter å være student (kanskje ikke oss du vil høre fra?). Studerer profesjonsstudiet i psykologi. Blir tungt nå til høsten, nå kommer en helårseksamen, den første vi får karakter på (alle de tidligere har kun vært bestått/ikke bestått) og karakteren kommer på vitnemålet. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du bruke psykologien din til?

Tja, jeg er faktisk ikke helt sikker. Burde vel egentlig tenke på det siden vi nå velger fordypning og det ikke er lenge til jeg er ferdig. Jeg vet i allefall at jeg ikke vil jobbe med barn og jeg vil ikke jobbe med arbeids-/organisasjonspsykologi. Jeg er veldig interessert i tyngre psykopatologi, så det blir kanskje noe sånt? Det blir i allefall noe med klinisk psykologi, altså behandling av folk med psykiske lidelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert
Jeg vil ha en jobb, og derfor må jeg studere noe som kan gi meg en jobb (i motsetning til det jeg har studert hittil...). Valget falt på sykepleier, så det har jeg også søkt på :)

Kan jeg spørre hva du har studert til nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Formosiss

Jeg fortsetter også som student til høsten, og i stedet for å følge alle gode råd om å ta noe som vil gi meg en jobb, velger jeg i høst de fagene jeg vil (jeg tar en bachelor-grad, men fra i høst av har vi 1-3 valgrie emner). Jeg tar bachelor i digitale medier, men vinkler meg litt mer inn på pedagogikk/poulær kultur, siden dette er noe jeg interesserer meg for.

Jeg skal uansett bare gjøre ferdig denne bachelor-graden og så ta noe annet etterpå, så det spiller ikke så stor rolle. Jeg valgte nok litt feil, men jeg klarer aldri å gi meg med noe jeg har begynt på uten å fullføre det - og jeg er jo enda så ung at det ikke gjør noe. Skole er bare artig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg skal studere interiør design i Oslo til høsten. Akkurat nå går jeg et interiør konsulent studie gjennom NKI.

Jeg blir ferdig utdannet interiør designer om to år og skal muligens kravle meg videre til interiør arkitekt. Jeg får se hvor skolelei jeg er etter disse 2 årene først.

Har en hjelpepleier utdannelse fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hva du har studert til nå? :)

Det kan du ;) Har studert/studerer kunsthistorie. Det er jo fremdeles interessant, men jeg må ha noe mer håndfast. Kommer meg jo aldri på skolen :-?

Etter mye om og men har jeg nå kommet frem til at noe må gjøres :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg søkte på skule igår...

Her er det eg har søkt på:

1. 216330 HSF Turisme og reiseliv

2. 203110 HiB Allmennlærerutdanning

3. 223110 HVO Allmennlærarutdanning

4. 216110 HSF Allmennlærarutdanning

5. 211035 HSM Økonomi og administrasjon, 2-årig

6. 216927 HSF Ungdomssosiologi

7. 217317 UiS Reiselivsledelse

8. 223453 HVO Informasjons- og medieutdanning

9. 223430 HVO Media, IKT og design

10. 223663 HVO Mediekunnskap

Litt ymse med andre ord :ler:

Men egentlig lurer eg på å reise... I så fall kjem eg til å ta første semester av det Samfunnsfag årsstudiumet eg tar no fram til nyttår. Ta det som nettstudium, mens eg jobbar og sparar pengar ved siden av. Og så reise etter nyttår. Har såååå lyst! Men begynner liksom å bli på tide å studere litt seriøst no...

:klø: Får sjå kva det blir til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Eg skal fortsette i jobben min eg, kanskje eg tar nokre fag på kveldstid.

Kva har du lyst til å bli, Samantha? Kva vil du bruke turisme/reiselivsutdanninga di til?

Og så ser eg at du søker diverse i Volda, koseleg plass, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv går jeg førskolelærerutdanningen- begynner på 4. og siste året (deltidsutdanning)- gleder meg til å bli ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som førstevalg har jeg søkt lærerhøgskolen i Oslo, og håper inderlig at jeg kommer inn på det. Helt siden jeg gikk i 1. klasse har jeg ønsket å bli lærer.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg fortsetter nok på juss der jeg går nå, blir mitt andre år på universitetet. Det blir nok en helt sinnsvak lesemengde, men jeg kunne ikke tenkt meg å gjøre noe annet. Fornøyd med valget mitt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har søkt sykepleie. Men er ikke ung da.... (37 år). Har etter mange år innen kontor funnet ut at jeg vil gjøre noe annet. Bare synd det er så veeeldig lenge å vente på svar fra skolen. Har bare søkt ett studiested (Fredrikstad) av hensyn til reisetid/barn/familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Tar fatt på siste året på Bachelor i Medievitenskap.

Det skal jeg gjøre i Hong Kong viss alt ordner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Jeg går bioingeniør i Oslo, og fortsetter med det til høsten. Når jeg blir ferdig har jeg tenkt å jobbe litt, et par år kanskje, før jeg studerer videre. Vet ikke helt hva det blir da, men det kommer jo masterutdanning for bioingeniører om ikke så altfor lenge, så kanskje det blir det, eller kanskje noe annet... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer antagelig til studere engelsk etter lærerhøgskolen, når jeg er ferdig med den(er 18 år nå, er da ca. 23 år).Derfor kan jeg bli lærer på barne-, ungdom- og videregående skole.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...