Gå til innhold

Bytte studieretning, hva skjer med lånet fra Lånekassen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg går andre året på siviløkonom på BI. Trives virkelig ikke i dette studie og vurderer å bytte studie fra neste år. Jeg skal bytte studieretning fra siviløkonomutdanningen til en annen utdanning på BI. Hittil har jeg fått støtte for to år, som utgjør 120 studiepoeng. det har seg slik at jeg har bestått 80 av disse studiepoengene. Men det nye studie har 3 andre fag enn de jeg har fått støtte til nå. Krever Lånekassen at jeg gir eksamen i akkurat de fagene jeg har fått støtte til, eller kan jeg erstatte disse tre fagene jeg mangler eksamen i, med de tre nye fagene mine? Litt vrient spørsmål. Men håper dere forstod 

Anonymkode: 2570f...84e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror lånekassen kun bryr seg om antall studiepoeng du avlegger, ikke hvilke fag du tar.

Anonymkode: bed19...1bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror lånekassen kun bryr seg om antall studiepoeng du avlegger, ikke hvilke fag du tar.

Anonymkode: bed19...1bc

Dette stemmer. Så lenge du produserer like mange studiepoeng som du har søkt støtte for er Lånekassen fornøyd. De bryr seg ikke om hva slags emner du tar. 

Anonymkode: 90f52...52c

• Liker 2
Gjest Linaria
Skrevet

Det var noen nye regler om at man mistet noe stipend om man ikke fullførte graden, men vet ikke om dette er satt i kraft enda eller nøyaktig hvordan det fungerer? 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Linaria skrev:

Det var noen nye regler om at man mistet noe stipend om man ikke fullførte graden, men vet ikke om dette er satt i kraft enda eller nøyaktig hvordan det fungerer? 

Leste det innlegget i går, det gjelde hvis du ikke fullfører en grad, så så lenge jeg fullfører en grad, uavhengig om jeg bytter studieretning, så får jeg omgjøring. Men dette er ikke noe som har blitt iverksatt enda. 

Anonymkode: 2570f...84e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...