AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #1 Skrevet 17. mars 2019 Barnet mitt er født i januar og vil være evt. det første barnet som skal ha barnebursdag når han blir fire år ( det er aldersrene avdelinger). Men siden barnet mitt kanskje blir det første (og det er mitt første barn) så aaaaner jeg ikke hvordan barnebursdager i den alderen er. Husker mine egne, men da var jeg eldre. Hva skjer i disse bursdagene? Vi bor ikke i noe stort hus, og de er 14 på avdelingen hans så det blir evt. MANGE barn. Og hva med foreldrene, de er kanskje med også? Hva er det første man pleier å gjøre, kommer alle så spiser man, så kaker og hva etter det? Er det over da? Hadde satt stor pris på svar! Er jo en del måneder til dette er eventuelt, men begynt å tenke på dette allerede nå! Anonymkode: 6e73f...e93
Gjest BearMama Skrevet 17. mars 2019 #2 Skrevet 17. mars 2019 Litt inspo https://www.klikk.no/foreldre/barn/barnebursdag/tips-til-barnebursdag-4-5-og-6-ar-2539925
Sylveon Skrevet 17. mars 2019 #3 Skrevet 17. mars 2019 - Finn passende lokale. Hjemme? Leie barnehage? Bursdag på lekeland? - Vanlig med mat, kake, åpne gaver, lek også godteri før de går. - 2 timer er passende tid. - 4-åringer har med seg foreldrene sine ja. Enten mamma eller pappa. De er gjerne bare der, men f.eks trøster om en gråter. Vi har pleid å lage et foreldrehjørne med kaffe og boller. Generelt sett så kan jeg si at 4-åringer er veldig enkle. En sjokoladekake med glasur og litt pynt på er skikkelig kult og godt! Ta gjerne med litt gelé eller noe muffins så har alle noe de liker. Pølser i lompe eller pizza med kjedelig fyll er supert!
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #4 Skrevet 17. mars 2019 Dere kan invitere alle guttene f.eks om det er liten plass hjemme. Pølser, brus, ballonger, kake og en liten godtepose til hver holder i massevis. (Og kaffe+kake til foreldrene). Trenger ikke så mye «opplegg». Anonymkode: 26e09...2b9
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #5 Skrevet 17. mars 2019 Det som er gøy vettu, er fiskedammen! Ekstra gøy hvis de først får noe de ikke forventer. Alt som kan vekke latter, som ei bleie, en dukkepotte eller lekebæsj? Da ler de godt mens den voksne bare"hæ?? Nei, dette må være en feil - Det var ikke bleie du ville ha nå vel?" Da blir det også spennende å se hva slags rare ting han bak i køen får, pg selv om de hoier litt så blir de stående. Anonymkode: a2e63...ab9
kisskissbangbang Skrevet 17. mars 2019 #6 Skrevet 17. mars 2019 Da vi feira fireårsdag i fjor var det bare to barn fra avdelinga som hadde med seg foreldre, så det er ikke så vanlig her. Greit å koke kaffe, da, siden det er sannsynlig at en og anna forelder blir værende. Ellers hadde vi mat, kaker, gaveåpning, vi spilte litt musikk og hadde "disco", og vi hadde satt opp en tegnestasjon som barna kunne bruke. Vi har hatt skattejakt i et par bursdager, det har vært populært. To timer går veldig fort, og mange organiserte aktiviteter blir ofte mer stress enn kos, synes jeg.
Gjest BearMama Skrevet 17. mars 2019 #7 Skrevet 17. mars 2019 2 minutter siden, kisskissbangbang skrev: Da vi feira fireårsdag i fjor var det bare to barn fra avdelinga som hadde med seg foreldre, så det er ikke så vanlig her. Greit å koke kaffe, da, siden det er sannsynlig at en og anna forelder blir værende. Ellers hadde vi mat, kaker, gaveåpning, vi spilte litt musikk og hadde "disco", og vi hadde satt opp en tegnestasjon som barna kunne bruke. Vi har hatt skattejakt i et par bursdager, det har vært populært. To timer går veldig fort, og mange organiserte aktiviteter blir ofte mer stress enn kos, synes jeg. Men 14 barn på to er vel litt mye å holde styr på?
kisskissbangbang Skrevet 17. mars 2019 #8 Skrevet 17. mars 2019 1 minutt siden, BearMama skrev: Men 14 barn på to er vel litt mye å holde styr på? Det har gått veldig bra for oss, de er jo inne på på inngjerda område Vi feira femårsdsgen til eldstemann ute ved en gapahuk i nærområdet, da inviterte vi 21 barn og var 4 voksne. Vi hadde trudd at det skulle være minst et par foreldre som ble igjen, men alle dro. 21 barn mellom 3 og 6 år ute på åpent område var stress, jeg gjorde ikke anna enn å løpe rundt og telle barn. Anbefales ikke 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #9 Skrevet 17. mars 2019 Vi hadde første feiring før jul da eldste ble 4. Her er det vanlig å leie barnehagen, veldig greit! Godt med plass og ungene er kjent der. Foreldrene har vært med. Har ikke vært så mye opplegg i bursdagen vi har vært i, det har vært gaveåpning, mat, kake med bursdagssang og fiskedam. Ungene har vært mest opptatt av feilen, og vips så var 2 timer forbi. Anonymkode: 372db...3fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå