Gå til innhold

Kronisk øresopp på hund.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre. Hunden vår har dette kronisk og det er smertefullt.

Veterinæren har også «gitt opp» og erklært hunden for kroniker. Han mener hunden kan være allergisk mot noe i miljøet vårt.

Hunden har renset i narkose og fått diverse medisiner i flere omganger, men soppen er aggressiv.

Vi har også forsøkt diverse kosthold uten hell. Deriblant allergivennlig fôr i ett helt år uten endring i øret,

Dersom noen har andre forslag så vil jeg gjerne høre. 

Anonymkode: b997c...1ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vår hund slet også med dette lenge, vi prøvde også å bytte fôr uten hell. Det som fungerte til slutt var en type ørerens som inneholdt eddiksyre, det luktet virkelig eddik. Men det har dere kanskje allerede prøvd? Også renset vi ørene hver 3 uke etter at dette virket, så holdt det seg borte. 

Anonymkode: 0bd1d...721

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår hund slet også med dette lenge, vi prøvde også å bytte fôr uten hell. Det som fungerte til slutt var en type ørerens som inneholdt eddiksyre, det luktet virkelig eddik. Men det har dere kanskje allerede prøvd? Også renset vi ørene hver 3 uke etter at dette virket, så holdt det seg borte. 

Anonymkode: 0bd1d...721

Får man kjøpt det uten resept?

AnonymBruker
Skrevet

Nå fant jeg en oppskrift på nettet. Dette var nytt for meg. Skal absolutt prøve det. Takk!!

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk beskjed om at det kunne være aktuelt med operasjon av øret for å få bukt med soppen. Gjentatte infeksjoner skaper endrede forhold nedover i øregangen, hvor sopp og bakterier får godt feste. Ergo så blir det en ond sirkel. Inngrepet ble beskrevet som omfattende, men i de aller fleste tilfeller svært vellykket. Vi har imidlertid valgt å avvente, og behandler forebyggende med midlet OtoAct. 

Anonymkode: 6426e...27e

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk beskjed om at det kunne være aktuelt med operasjon av øret for å få bukt med soppen. Gjentatte infeksjoner skaper endrede forhold nedover i øregangen, hvor sopp og bakterier får godt feste. Ergo så blir det en ond sirkel. Inngrepet ble beskrevet som omfattende, men i de aller fleste tilfeller svært vellykket. Vi har imidlertid valgt å avvente, og behandler forebyggende med midlet OtoAct. 

Anonymkode: 6426e...27e

Vi opererte. To dager senere var det like ille. Det var bare tull.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...