AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #1 Skrevet 17. mars 2019 Jeg var syk og tok egenmelding i 4 dager pga influensa. Ser jeg bare har fått sykepenger for 3 dager. Er det noen regler for at jeg ikke får mer enn 3 dager? Var aldri til legen for det er jo ikke noe vits når det er virus. Har jeg ikke rett til å få sykepenger for den 4 dagen? Anonymkode: 0383b...c07
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #2 Skrevet 17. mars 2019 Det kommer an på om du jobber i IA-bedrift eller ikke. Hvis du jobber i IA-bedrift kan du ta opptil 8 dager sammenhengende egenmelding, ellers må du ha sykemelding fra lege fra og med dag 4. Anonymkode: bc5c8...d14 3
Gjest Skrevet 17. mars 2019 #3 Skrevet 17. mars 2019 Med mindre du jobber i IA bedrift eller har spesialavtale er det kun de tre første dagene som er egenmelding. Er du syk utover det og ikke har sykemelding er det ugyldig fravær.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #4 Skrevet 17. mars 2019 4 minutter siden, Anki skrev: Med mindre du jobber i IA bedrift eller har spesialavtale er det kun de tre første dagene som er egenmelding. Er du syk utover det og ikke har sykemelding er det ugyldig fravær. Hva er en ia bedrift? Anonymkode: 0383b...c07
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #5 Skrevet 17. mars 2019 Egenmelding gjelder bare for 3 dager på rad. Er du syk mer enn 2 dager bør du gå til legen å få sykemelding. Er nok tapte penger nå, dessverre. Anonymkode: b4b35...bde
Gjest Skrevet 17. mars 2019 #6 Skrevet 17. mars 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er en ia bedrift? Anonymkode: 0383b...c07 Inkludrende arbeidsliv. https://arbinn.nho.no/arbeidsrett/sykefravar_og_permisjoner/inkluderende-arbeidsliv/artikler/hva-er-ia/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå