AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #1 Skrevet 17. mars 2019 For et halvt års tid siden fikk jeg en venninne. Hun er en kjempebra person; Morsom, pen, veltrent, høy utdannelse, har kjekk kjæreste... Ikke at alle disse tingene gjør en person "bra", men hun er også veldig snill, og jeg ser henne som vellykket. Likevel sier hun at hun ble plaget på videregående og ungdomsskole. Kalt nerd, fikk slengkommentarer fra både gutter og jenter, holdt utenfor osv. Er hun et unikt tilfellle? Har liksom alltid sett for meg at folk som blir mobbet gjerne har en eller annen stakkarslig side, ikke tør hevde seg osv... Vi er begge 26 år gamle. Anonymkode: ea958...83c
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #2 Skrevet 17. mars 2019 Helt klart! De fleste mobbere er sjalu bøller med mindreverdighetskomplekser. Anonymkode: c75ea...a76 16
Million Skrevet 17. mars 2019 #3 Skrevet 17. mars 2019 Jenter kan nok finne på å fryse ut og mobbe en de er misunnelig på. Særlig hvis en av de "kule jentene" i gjengen har fått det for seg at "den jenta der er for pen til at jeg liker henne, hun må fryses ut!" 3
Gjest NotYou Skrevet 17. mars 2019 #4 Skrevet 17. mars 2019 Så klart. Alle kan bli utsatt for mobbing. Mobbing går ikke bare på utseende, og mobbere kan også gå etter mennesker de selv syns er pene, bare for å føle seg selv bedre.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #6 Skrevet 17. mars 2019 Jeg ble mobbet av jentene fra rundt puberteten startet, og ble fortsatt fryst ut til vgs. Guttene var helt motsatt, hadde mange kompiser og jeg var populær blant guttene. Det gjorde jo ting bare verre når det kom til jentene.. Det var veldig vondt å ikke få innpass der, og sliter fortsatt med å få venninner som ung voksen. Mulig noe henger igjen fra det hos meg følelsesmessig. Jeg blir ofte omtalt av andre som vakker og har alltid blitt det. Anonymkode: 0ac47...abd 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #7 Skrevet 17. mars 2019 En av de vakreste jentene jeg kjenner ble mobbet gjennom hele barneskolen og ungdomskolen. Hun har et helt nydelig ansikt og hun er også et av de snilleste og mest omtenksomme menneskene jeg har møtt. Anonymkode: bf83a...e1c 9
Gjest Krampus Skrevet 17. mars 2019 #8 Skrevet 17. mars 2019 Største mobbeofferet på barneskolen og ungdomsskolen er til dags dato en av de vakreste menneskene jeg har sett. Hun ble mobbet fordi hun hadde store drømmer og ville ut i verden. Nå bor hun i New York og jobber i et stort reklamebyrå og er fortsatt så pen at jeg får lyst til å spise henne.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #9 Skrevet 17. mars 2019 Det er vel de som mobber som har en eller annen stakkarslig side ved seg selv. Anonymkode: 7d08e...0d0 15
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #10 Skrevet 17. mars 2019 Alle kan bli mobbet. Det er ingenting fellestrekk ve mobbeofferet. Det er heller fellestrekk ved mobbere. Spørsmålet er derfor ikke om hvem som helst kan bli mobbet, men om hvem som helst kan bli mobbere. Min hypotese er nei, og det trengs mye forskning på hvem som blir mobbere. Anonymkode: 58a78...a13 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #11 Skrevet 17. mars 2019 Ble mobbet jeg, selv om jeg er pen.. Har i voksen tid skjønt at det hadde med misunnelse å gjøre. Det har skadet meg for livet, stoler ikke på noen, tar lang tid før noen slipper inn på meg. Anonymkode: 26216...923 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #12 Skrevet 17. mars 2019 Jeg har et bra utseende, og ble mobbet på ungdomskolen. Det gikk slengbemerkninger om karakterene mine, da de var veldig bra. Fikk alltid høre at jeg lå med lærerne, de prøvde å ta av meg klærne for å "gjøre meg klar til prøven". Det var hovedsakelig gutter som mobbet meg, i alle fall aktivt, jentene overså meg. Vgs var bedre, valgte en skole hvor karakterer var status. Ble senere igjen mobbet på arbeidsplassen min av min egen sjef. Igjen var det en mann, som jeg tror følte seg truet av at jeg hadde lengre og bedre utdanning enn han, og jeg fikk respekt av de andre, de hørte på meg og mine innspill. Haha, nå ble det en lang historie her, men poenget mitt er at hvem som helst kan bli mobbet. En mobber har en ambisjon om å ødelegge noen, og om de ser på noen som pen og suksessfull er det kanskje ekstra stas å rive de ned. Til og med voksne kan gjøre det, uten at de nødvendigvis mener å gjøre det. Har de en slik personlighet kan dette komme frem igjen og igjen i løpet av livet, tror jeg. Anonymkode: 04c9a...b60 8
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #13 Skrevet 17. mars 2019 Jeg ble mobbet av jentene fordi jeg kom først i puberteten, fikk pupper, rumpe, hofter da jeg var 8 og mensen da jeg var 10. Guttene elsket meg men jentene hater meg. Spesielt hun som ikke begynte å få antydning til pupper før 16 års alderen. Hun ble en slut etter det. Anonymkode: 7c5bc...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #14 Skrevet 17. mars 2019 Absolutt! Flotteste gutten i klassen da jeg vokste opp endte som alkoholiker, på grunn av vedvarende mobbing gjennom skolen. Han var godt likt av jentene, men misunnelsen fra guttene ble utrykket i utestengning, spit og sarkasme, all spøk gikk på hans bekostning, og så videre. Sønnen min ble også mobbet, og vi endte opp med å flytte på grunn av det. Han er nydelig, og det sier jeg ikke kun fordi jeg er mor. Han er virkelig usedvanlig vakker. Noe alle bemerker. Nå som vi har flyttet bort fra det giftige miljøet er han superpopulær blant jenter, og heldigvis også en populær kamerat for gutta. Anonymkode: 03bf3...9f3 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #15 Skrevet 17. mars 2019 Noen som sier at de som har blitt mobbet mest er de peneste de kjenner. Jeg har aldri kjent noen som var pen som ble mobbet. Skal sies at noen ganger ser mennesker litt rare ut som barn/ ungdom, men blir pene når de blir voksne, så det kan jo være tilfelle for noen nevnt i tråden. Men selvsagt kan pene bli mobbet. Anonymkode: 7ad30...f4b 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #16 Skrevet 17. mars 2019 Kanskje ikke helt det samme situasjon, men jeg kommer fra et lite sted, hvor vi var få i klassen. Jeg hadde en god venninne i klassen under meg. I den klassen var de tre jenter, og hun var ganske åpenbart den peneste. Det var en del flere gutter enn jenter i akkurat denne klassen. Venninnen min ble både fysisk og psykisk mobbet av guttene i flere år, fordi de var forelsket i henne. Jeg husker at noen av guttene holdt det til uskyldig erting, men andre både slo, sparket og sa stygge ting til henne, uten at hun hadde gjort dem en verdens ting. Hun kunne typ sitte på en benk med meg i friminuttet, og så kom det en gutt bort og sparket på skoene hennes eller lo av at hun hadde hestehale. Husker også at hun ofte var lei seg over dette og at det aldri ble tatt seriøst av de voksne, for dette var flørting og guttestreker for dem. Ting endret seg heldigvis på ungdomsskolen. Anonymkode: dc523...d6f 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #17 Skrevet 17. mars 2019 Jeg har ikke vært borti at noen "pene og vellykkede" har blitt mobbet, men jeg har vært borti at et par mobbeofre har blomstret og havnet i den kategorien senere i livet. Anonymkode: 2de7f...935 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #18 Skrevet 17. mars 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som sier at de som har blitt mobbet mest er de peneste de kjenner. Jeg har aldri kjent noen som var pen som ble mobbet. Skal sies at noen ganger ser mennesker litt rare ut som barn/ ungdom, men blir pene når de blir voksne, så det kan jo være tilfelle for noen nevnt i tråden. Men selvsagt kan pene bli mobbet. Anonymkode: 7ad30...f4b Dette er er mitt tilfelle. Jeg ble grovt mobbet på ungdomsskolen og deler av barneskolen. Reagerer på at ts legger skylda på mobbeofre, når skylda tilhører mobberne. Anonymkode: 4f90c...69a 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #19 Skrevet 17. mars 2019 2 timer siden, Million skrev: Jenter kan nok finne på å fryse ut og mobbe en de er misunnelig på. Særlig hvis en av de "kule jentene" i gjengen har fått det for seg at "den jenta der er for pen til at jeg liker henne, hun må fryses ut!" Det siste man skal tro om seg selv er at man blir mobbet fordi man er pen da 😛 det har jeg lest her inne "nei du blir ikke mobbet for at du er pen. Nei du er nok ikke SÅ mye penere enn andre, det er noe de sier for å trøste deg" Men for meg ble det et helvete da jeg begynte å bry meg om utseende. På barneskolen og 8.klasse brydde jeg meg ikke om klær, sminke eller hår. Så kom interessen hos meg også, og jeg ble stoppet av modellbyråer osv. Den mest populære gutten på skolen røpet i fylla at han var betatt av meg, mens han var sammen med den mest populære jenta. Hun begynte å miste kroppen når jeg begynte å "få" den. Altså, jeg begynte å utvikle former og fint ansikt mens hun ble mer og mer lubben. Når vi nådde vdg alder var hun blitt overvektig. Nå var ikke hun den verste til å mobbe da. Jeg fikk stygge meldinger på msn. "så stygge klær du hadde" "alle går når du kommer" osv. Anonymkode: 7c78f...0ec 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #20 Skrevet 17. mars 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: For et halvt års tid siden fikk jeg en venninne. Hun er en kjempebra person; Morsom, pen, veltrent, høy utdannelse, har kjekk kjæreste... Ikke at alle disse tingene gjør en person "bra", men hun er også veldig snill, og jeg ser henne som vellykket. Likevel sier hun at hun ble plaget på videregående og ungdomsskole. Kalt nerd, fikk slengkommentarer fra både gutter og jenter, holdt utenfor osv. Er hun et unikt tilfellle? Har liksom alltid sett for meg at folk som blir mobbet gjerne har en eller annen stakkarslig side, ikke tør hevde seg osv... Vi er begge 26 år gamle. Anonymkode: ea958...83c Ett bra utseende gir absolutt ikke noe automatisk beskyttelse mot mobbing. At hun er vellykket som 26-åring er ikke det samme som at hun har vært vellykket hele livet. At hun var nerd på ungdomskolen kan jo være nettopp det som gjør at hun har høy utdannelse i dag. At hun ble holdt utenfor i ungdomstiden kan være nettopp det som gjør at hun i dag er snill fordi hun vet hvordan utenforskap kan føles. Noen blir mobbet fordi dem ikke tørr hevde seg, andre blir mobbet fordi dem hevder seg. Noen blir mobbet fordi dem er "stygg", andre fordi dem er pen. Den beste måten å unngå mobbing på er å ikke være fin, ikke stygg, ikke smart, ikke dum, ikke snill, ikke slem, ikke blond, ikke rødhåret, ikke mørkhåret, ikke slett hår, ikke krøllete hår, ikke lys i huden, ikke mørk i huden, ikke for fint språk, ikke stygt språk, ikke høy, ikke lav, ikke tynn, ikke rund, ikke rik, ikke fattig, ikke dyre klær, ikke billige klær, ikke briller, og så bør man ha samme interesse som alle andre uten å hverken være dårlig eller god i det. Generelt bør man passe veldig godt på å bare være en i mengden som ingen legger merke til på noen som helst måte. Anonymkode: 950a8...36b 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå