Gå til innhold

Når barnet skal innlegges på barnesykehus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 12-åring som skal innlegges en måned, og har da rett på permisjon med utbetaling fra nav. Vi tenkte å dele oppholdet i to, men mannen jobber på sjø 4-4. Dessverre blir barnet lagt inn en periode han akkurat er reist ut.

Dersom mannen min tar ut to uker, jobber han ikke inn avspasering, og vil derfor bli trukket i lønn 2 uker av neste friperiode. Noen som har erfaringer og tips? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da vi var i lignende situasjon, var det sykehusets sosionom som ordnet alt med Nav for oss, vi var i sjokk etter diagnosen og skrev bare under på dokumentene hun kom med.

Er det ingen HR/personalavdeling på din manns jobb som kan bistå dere? Vil tro de har vært borti tilsvarende tilfeller før.

I vårt tilfelle fikk jeg velferdspermisjon i 3 mnd, min mann i 1 mnd, men av praktiske hensyn valgte han å jobbe 40 %. Han ordnet dette selv, med jobben.

Anonymkode: 0a106...6c2

AnonymBruker
Skrevet

Husker da jeg lå på sykehus som 11-åring, hadde foreldrene mine bare adgang i vanlig besøkstid. 

Jeg lå på vanlig avdeling med voksne mennesker. En periode med en veldig gammel dame som døde. 

Dette var på 80-tallet. Glad det ikke er slik mer, men blir likevel overrasket over at foreldre skal være der 24/7 for en 12-åring?

Anonymkode: 7c658...3f6

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da vi var i lignende situasjon, var det sykehusets sosionom som ordnet alt med Nav for oss, vi var i sjokk etter diagnosen og skrev bare under på dokumentene hun kom med.

Er det ingen HR/personalavdeling på din manns jobb som kan bistå dere? Vil tro de har vært borti tilsvarende tilfeller før.

I vårt tilfelle fikk jeg velferdspermisjon i 3 mnd, min mann i 1 mnd, men av praktiske hensyn valgte han å jobbe 40 %. Han ordnet dette selv, med jobben.

Anonymkode: 0a106...6c2

Takk! 

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker da jeg lå på sykehus som 11-åring, hadde foreldrene mine bare adgang i vanlig besøkstid. 

Jeg lå på vanlig avdeling med voksne mennesker. En periode med en veldig gammel dame som døde. 

Dette var på 80-tallet. Glad det ikke er slik mer, men blir likevel overrasket over at foreldre skal være der 24/7 for en 12-åring?

Takk for svar! Vi kommer nok ikke til å være der 24/7, men noen må jo være tilgjengelig. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle barn under 18 har krav på å ha en av foreldrene sammen med seg på sykehuset. Min datter var 17,5 år da hun ble operert og jeg var der hele tiden. Når vi kom hjem overtok far. Alt med pleiepenger. Men hvordan det fungerer når far er på sjøen, det vet nok NAV

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At vi har bedre velferdsordninger nå enn før er jo ingen hemmelighet. Nå har ikke ts sagt de skal være der 24/7, men at de får permisjon mens barnet er på sykehus er jo kjempebra. 

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, smilo skrev:

Alle barn under 18 har krav på å ha en av foreldrene sammen med seg på sykehuset. Min datter var 17,5 år da hun ble operert og jeg var der hele tiden. Når vi kom hjem overtok far. Alt med pleiepenger. Men hvordan det fungerer når far er på sjøen, det vet nok NAV

Takk

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå finnes det ganske mange grunner for at barn legges inn på sykehus.

Mitt barn var innlagt på barnekreftavdelingen som 12-åring, selvfølgelig var vi der 24/7. Mener du han burde takle å være der i lange perioder alene? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...