AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #1 Skrevet 17. mars 2019 Dere som er barnehagelærere/pedagogiske ledere, hadde dere valgt samme retning igjen? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva er verdt å tenke på før man velger den utdannelsen? Jeg har lenge tenkt på å bli barnehagelærer. Men så kom jeg over denne siden: https://vartoslo.no/barnehageoppror-na-ma-vi-barnehagefolka-sta-sammen-for-barnas-beste/ Er det realiteten i barnehager? Anonymkode: 287d0...05a
-Ea- Skrevet 17. mars 2019 #3 Skrevet 17. mars 2019 Jeg hadde valgt det samme om igjen på flekken 👊🏻 Elsker yrket mitt og alt det har å tilby. Tenk på om du har en fagelig begrunnelse som går litt dypere enn at du liker barn. Det bør ligge mer til grunn. I mitt tilfelle kom meningen med yrket til under studiene. Det er hardt arbeid og intens jobbing
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #4 Skrevet 17. mars 2019 Nei. Elsker jobben, men rammene er for dårlige Anonymkode: 2e34f...062 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #5 Skrevet 17. mars 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som er barnehagelærere/pedagogiske ledere, hadde dere valgt samme retning igjen? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva er verdt å tenke på før man velger den utdannelsen? Jeg har lenge tenkt på å bli barnehagelærer. Men så kom jeg over denne siden: https://vartoslo.no/barnehageoppror-na-ma-vi-barnehagefolka-sta-sammen-for-barnas-beste/ Er det realiteten i barnehager? Anonymkode: 287d0...05a Stemmer dessverre 100% på en flekk Anonymkode: 2e34f...062 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #6 Skrevet 17. mars 2019 Jeg hadde aldri valgt det samme igjen hvis ingenting forandrer seg Anonymkode: f4a42...5ed 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #7 Skrevet 17. mars 2019 Aldri. Slavearbeid for luselønn, lite rom for faglig utvikling, lavintellektuelt miljø, støy, stress, høye krav, en helvetes jobb... Anonymkode: ffe77...aab 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #8 Skrevet 17. mars 2019 En jobb vi er så avhengige av og som dere blir elsket for. Ikke glem det. Anonymkode: 6319e...294 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #9 Skrevet 17. mars 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: En jobb vi er så avhengige av og som dere blir elsket for. Ikke glem det. Anonymkode: 6319e...294 Det hjelper lite når man blir utbrent 1 gang i året. Helsa må dessverre prioriteres Anonymkode: 2e34f...062 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #10 Skrevet 17. mars 2019 Hadde tatt det igjen den dagen det hadde snødd hvite kaniner i helvete.. Anonymkode: 97766...6f4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2019 #11 Skrevet 17. mars 2019 Kjenner meg godt igjen i artiklen du linket til. Har jobbet i ti år og sett hvordan folk møter veggen. Man står jo på og sliter seg helt ut. Men det er ingen takk og få, bare takk og farvel. For det forventes at du takler et høyt stressnivå, aktivitetsnivå og støynivå og du må alltid være positiv og endringsvillig. Endringene består ofte i økt arbeidspress og mindre kontroll over egen hverdag. Du må aldri klage, og for all del ikke fortelle foreldrene hvordan ståa er. Nei, slik barnehagen er blitt vil jeg ikke klare å være der stort lenger dessverre. Kommunen sparer til beinet mens det går på helsa løs. Anonymkode: cf77e...4fc
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2019 #12 Skrevet 18. mars 2019 Nei, jeg hadde ikke valgt det om jeg kunne velge om igjen. Jeg er veldig glad i barn og har mye glede av å jobbe med barn. MEN, det er altfor mye stress, arbeidspress, altfor høye forventinger fra alle kanter, samtidig som rammer og vilkår er altfor dårlige. Jeg jobber livet av meg for å strekke til, og likevel strekker jeg ikke til. Jeg er fullstendig utslitt hver dag pga arbeidspress, stress og ekstremt støynivå. Jeg har sett flere barnehagelærere møte veggen og forsvinne ut i uføretrygd. Jeg har jobbet 12 år som barnehagelærer (ped.leder), og opplever at kravene blir høyere for hvert år som går. Jeg er inne i en tankeprosess ift å søke helt andre type jobber, ev ta en helt annen type utdanning. Anonymkode: e2913...412 1
Fjellharen Skrevet 18. mars 2019 #13 Skrevet 18. mars 2019 Da jeg jobbet som vikar i flere barnehager rett etter videregående, fikk jeg faktisk inntrykk av at de fleste angret på valget med å jobbe i barnehage. Flere sa rett ut at jeg ikke måtte finne på å bli barnehagelærer i og med at du blir litt stuck i barnehage da og gjerne blir lei etter noen år(og spesielt etter småbarnsperiode på hjemmebane). De anbefalte meg heller å ta en mer allsidig utdanning som gir mulighet til å jobbe flere steder. Jeg jobber nå i skole og elsker det. Har dog mulighet til å jobbe i barnehage, men velger det lett vekk. Kan også jobbe utallige andre steder. Med barn fra 0 til 18 år. ++++ Faktisk:) 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2019 #14 Skrevet 19. mars 2019 Hva er timelønn da? 🙂 Anonymkode: 6319e...294
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2019 #15 Skrevet 23. mars 2019 På 17.3.2019 den 19.30, -Ea- skrev: Jeg hadde valgt det samme om igjen på flekken 👊🏻 Elsker yrket mitt og alt det har å tilby. Tenk på om du har en fagelig begrunnelse som går litt dypere enn at du liker barn. Det bør ligge mer til grunn. I mitt tilfelle kom meningen med yrket til under studiene. Det er hardt arbeid og intens jobbing Hvilken faglig begrunnelse kunne det vært f.eks? Jeg søker jobb som barnehagelærer nå og strever litt med å finne ut hva jeg skal svare på spm om hvorfor jeg valgte dette yrket. Jeg har alltid vært glad i barn, har jobbet med barn i tidligere jobber og trives veldig godt med det. Men hvordan få det frem på en mer faglig måte? Anonymkode: ac6c8...799
-Ea- Skrevet 23. mars 2019 #16 Skrevet 23. mars 2019 (endret) Den begrunnelsen oppfordrer jeg deg til å finne selv Du har den inni deg, men om du ikke kan sette ord på den, kan du heller ikke praktisere den. Mitt ønske kom som sagt til under studie, men min grunn kommer fra min egen barndom og mangelen på the significant other, og mitt behov for å kunne fange opp barn utsatt for styggedom. Min visjon er at barn har 100 språk, men høres kun på et, max to. Jeg vil også etterstrebe å se etter de 98/99 andre. snakk høyt ned deg selv og finn din grunn. Den er unik 🥰 Endret 23. mars 2019 av -Ea- 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå