Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på bensinstasjon men begynner å bli veldig lei. Nesten hver gang jeg kommer på jobb får jeg kommentar fra sjefen om rumpa mi. Som at den er så fin at det andre ansatte ikke greier å gjøre jobben sin eller at det er så varmt. Eller at jeg burde bestille mindre str i jobbuniformen. 

Jeg begynner å bli lei men har ikke noen annen jobb. Også er han skikkelig hyggelig utenom dette og jeg tror han egentlig er veldig snill. Han er jo gift og har barn og alt. 

Hva skal jeg gjøre? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutte å trolle forumet, kanskje?

Anonymkode: b2035...3d5

• Liker 3
Skrevet

Det er sexuell trakassering, og ef ikke OKm

Spør om han har hørt om Me Too? Det kan hende han ikke tenker på at det er slitsomt og ekkelt for deg at han holder på sånn. 

Har du tillitsvalgt eller har dere verneombud som kan hjelpe deg? 

Er det noen andre ansatte som du stoler på og som du kan prate med? Kanskje de kan hjelpe deg. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, Hestejente99 skrev:

Jeg jobber på bensinstasjon men begynner å bli veldig lei. Nesten hver gang jeg kommer på jobb får jeg kommentar fra sjefen om rumpa mi. Som at den er så fin at det andre ansatte ikke greier å gjøre jobben sin eller at det er så varmt. Eller at jeg burde bestille mindre str i jobbuniformen. 

Jeg begynner å bli lei men har ikke noen annen jobb. Også er han skikkelig hyggelig utenom dette og jeg tror han egentlig er veldig snill. Han er jo gift og har barn og alt. 

Hva skal jeg gjøre? 

Det er helt uakseptabel oppførsel, du bør ta en alvorsprat med han om at det han gjør er langt over grensen

• Liker 4
Skrevet

Har du fortalt han at du synes det ubehagelig når han sier sånn? Hvis ikke så gjør du det. Stå opp for deg selv! 

• Liker 1
Skrevet

Hei takk for svar. Jeg vil gjerne ta det opp men er litt redd for hva som skal skje da. Snakker av og til med han som betaler ut lønn, kanskje jeg kan ta det med ham?

Skrevet
5 timer siden, Hestejente99 skrev:

Hei takk for svar. Jeg vil gjerne ta det opp men er litt redd for hva som skal skje da. Snakker av og til med han som betaler ut lønn, kanskje jeg kan ta det med ham?

Skjønner at det virker skummelt å ta det opp hvis du er ca 20 år som NICet ditt antyder. 

Jeg skjønner at du er redd for ubehageligheter hvis du tar det opp. Hvis du har en kontrakt som sier noe om hvor mye du skal jobbe, så skal det mye til for at han skal kunne si deg opp. Han kan allikevel lage ubehageligheter og feks la være å gi deg ekstravakter osv. 

Har du vurdert å organisere deg? Da vil du kunne få hjelp. 

Står noe om det her: 

https://www.hkinfo.no/Medlemskap/Mer-om-kontingent

Det kan også være lurt å prate med han som ordner med lønna. 

Er det noen andre jenter som jobber på stasjonen så kan du også prate med dem. Hvis dere er flere så er det sikkert lettere. Evt om du vet om jenter som har jobba der tidligere som kan støtte deg. 

• Liker 1
Gjest BearMama
Skrevet
6 timer siden, Hestejente99 skrev:

Hvor gammel er du?

Jeg ville faktisk tatt det opp slik at du har bevis i tilfelle han skulle endre seg til å bli uhyggelig om du skulle si noe. Mulig han legger seg flat, men noen blir totalt drittsekk i slike situasjoner. 

Du skal uansett ikke akseptere eller tolerere dette. Er dette «toppsjefen» eller har han noen over seg? Om dette r en bensinstasjon så har han vel noen over seg, evt et hovedkontor som han er under.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Hestejente99 skrev:

Hva skal jeg gjøre? 

Først gi beskjed til han at du synes det er ubehagelig (ta opp denne samtalen på mobil - skjult). Hvis det ikke hjelper, samle bevis, lydopptak fra mobil. Deretter snakke med han som utbetaler lønn. Hvis det ikke hjelper - ta kontakt med likestilingsombudet. 

Anonymkode: 95b32...4d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta opp alt, slik at du kan dokumentere det. Be så om en samtale der du krever at oppførselen må slutte (denne tar du også opp). Blir han uhyggelig, så anmelder du forholdet. Skjer det verste, at han blir aggressiv eller voldelig, så trekker du deg fra situasjonen, og får hjelp av en mannlig kompis som har evne og vilje til gi han en knyttneve. 

Anonymkode: 3478f...48f

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Hestejente99 skrev:

Hva skal jeg gjøre? 

Hei hestejente99. Velkommen til det noen ganger bedritne voksenlivet hvor du må lære deg å si fra og stå opp for deg selv. Her må du rett å slett gro et par og gjøre som resten av gjengen sier.

Anonymkode: 298e1...3d7

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Hestejente99 skrev:

Hva skal jeg gjøre? 

Si det til faren din, hadde datteren min, kona mi, tanta mi, moren min, eller noen andre fortalt meg om en slik situasjon hadde jeg dratt ned dit og snakket med han.

Anonymkode: 298e1...3d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...